Missä vika? Härvelissä ei ole ABS jarruja. Taakse on laitettu uudet sylkyt ja kengät.Edessä tiivistekumit ja palikat vaihdettu.Jarruletkut uusittu jokapyörään.Jarrupaineensäädin taakse uusittu ja tasapaino säädetty.Jarruja ilmattu ristiin ja rastiin eikä ilmaa tule.Jarrupoljin tuntui silti kumipallolle.Satulat irti ja käännetty eri asentoihin,mutta ilmaa ei tule vaikka käytetty myös paineistettua nestesäiliötä.Alipaineella toimivaa ilmauslaitetta en ole hommannut,koska se tahtoo vetää ilmaa ilmausruuvin kierteitten välistä eikä siten tiedä kummasta ilma tulee.Kun laitat koneen käyntiin,että tulee alipaine tehostajaan niin pedali painuu lattiaan hitaasti sitä painettaessa.Pääsylinteriin vaihdettiin uudet kumit,mutta sama juttu.Silmämääräisesti sylinterin sisäpinta näytti hyvälle. Siis ostin uuden pääsylinterin,joka ilmattiin myös huolellisesti,kuten pyöräsylinteritkin.Sama lopputulos. Pääsylinterin luulisi olevan kunnossa ja ilmaton,koska pedali on kova tehostamattomana.Pedalin painumisen takia katsastus hylätty.Pito oli kyllä tasaista.Näyttöaika menee kohta umpeen.
Onnistuneita jarruremppoja olen tehnyt kymmeniä,mutta nyt olen Kerro viisaampana mistä kiikastaa?
Last edited by kuula on 20.4.2016 12:41, edited 2 times in total.
Jarrut löytyi pakuun. Takajarrurummut vaihdettiin uusiin niin heti oli kunnon jarrut.Vanhat rummut oli sorvattu 0,5 mm yli max. mitan. Mitään muita muutoksia ei tehty. Vanhojen rumpujen on täytynyt "notkua" jarrukenkien voimasta. Onpa turhan tarkalle annettu maximi mitta.