Lisävalojen asentaminen IV Varianttiin
Lisävalojen asentaminen IV Varianttiin
Miten olette lisävaloja asennelleet? Lähinnä kiinostaisi miten ne kannattaisi Golffin nokalle asentaa. Löytyykö jostain valmiita kappaleita (sepäntaidot ruosteessa)?
Lisävalosimulaattorista on kyllä apua lamppujen valintaan mutta miten kiinnitetään?
Lisävalosimulaattorista on kyllä apua lamppujen valintaan mutta miten kiinnitetään?
Touran 1,6 CR TDI DSG -11
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Täytyy hommata sellainen teline. Sumuvaloja en kyllä meinanutkaan laittaa, mutta kiitos siitäkin vinkistä.
Mikä muuten on oikea referenssiluku lisäpitkille IV golffille? Tarkoitan lainpykälät täyttävää.
Aikoinaan oli vanhassa Jetassa sellaiset Boschin rallimalliset ja virkavalta oli jatkuvasti niitä kyttäämässä. Kyllästyttyäni myin ne kaverille joka laittoi ne Askonaan ja "neitsytmatkalla" polliisit pyysivät postamaan ne keulilta.
Mikä muuten on oikea referenssiluku lisäpitkille IV golffille? Tarkoitan lainpykälät täyttävää.
Aikoinaan oli vanhassa Jetassa sellaiset Boschin rallimalliset ja virkavalta oli jatkuvasti niitä kyttäämässä. Kyllästyttyäni myin ne kaverille joka laittoi ne Askonaan ja "neitsytmatkalla" polliisit pyysivät postamaan ne keulilta.
Touran 1,6 CR TDI DSG -11
Valomääräyksiä, referensseistä sivulla 2 :
http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
Rekisterikilven alle laitettava teline on ainakin mun mielestä paras vaihtoehto lisävalojen asentamiseen. Ite ei juuri kannata tehdä, kun hinta on 5-10e. Muutamalla peltiruuvilla kun laittaa kiinni, niin on kohtuu tukevakin (omassa hella rallye 1000:t ilman erillisiä tukia). Kesäksi on helppo ottaa pois koko teline valoineen ja rumia reikiä ei jää näkyville.
Huonoina puolina on se, että valot tulevat niin eteen, että ottavat ensimmäisenä mahdolliseen esteeseen. Toisaalta isojen valojen avulla näkee missä auton keula on esim. parkkeerauksessa.
Huonoina puolina on se, että valot tulevat niin eteen, että ottavat ensimmäisenä mahdolliseen esteeseen. Toisaalta isojen valojen avulla näkee missä auton keula on esim. parkkeerauksessa.
Samaa mieltä, että kilven alle tuleva teline on fiksuin ratkaisu. Eikä se haittaa, että valot ovat puskuria edempänä. Asennuksesta tulee siisti ja saa helposti irti niinkuin Jaabakin totesi. Lisäksi valot ovat omasta mielestä oikealla leveydellä etteivät peitä ajovalojen keilaa. Sen verran pilkistävät konepellin takaa, että näkee missä kohdassa keula oikeasti on.
Tossa on kuva omista Hellan tonneista.
Tossa on kuva omista Hellan tonneista.
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
Foorumilaiset neuvoivat minuakin tässä, eli..
Heräte akunpuoleisesta umpiosta pitkiltä (johto minulla IV koppasessa musta-valkea umpion ulkopuolelle, +12V), virta valoille suoraan akulta (IV koppasessa saa lähön nätisti siitä akun päällä olevasta jakokammasta), sulake väliin raskaammalle puolelle (55W+55W /12V = 9,16 A eli vaikka 15 A). Releen sain "nätisti" ilmanputsarin kannen ruuvin alle. Sisälle en kytkintä vetänyt. Sen saa kuulemma lämmityslaitteen putkien aukosta jos haluaa. Rosvoja käytin itsekin, mutta juottaminen olisi luotettavampaa. Johtoina minulla 2,5 mm2, mutta aikaisemmissakin autoissa käytetty 1,5 mm2 olisi riittänyt vakio 55W polttimoille.
Heräte akunpuoleisesta umpiosta pitkiltä (johto minulla IV koppasessa musta-valkea umpion ulkopuolelle, +12V), virta valoille suoraan akulta (IV koppasessa saa lähön nätisti siitä akun päällä olevasta jakokammasta), sulake väliin raskaammalle puolelle (55W+55W /12V = 9,16 A eli vaikka 15 A). Releen sain "nätisti" ilmanputsarin kannen ruuvin alle. Sisälle en kytkintä vetänyt. Sen saa kuulemma lämmityslaitteen putkien aukosta jos haluaa. Rosvoja käytin itsekin, mutta juottaminen olisi luotettavampaa. Johtoina minulla 2,5 mm2, mutta aikaisemmissakin autoissa käytetty 1,5 mm2 olisi riittänyt vakio 55W polttimoille.
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
lainattu suoraan Tuulilasin artikkelista:
"Kokeemme vahvisti sen tosiseikan, että lisävaloissa kannattaa käyttää riittävän paksuja johtoja. Ohuemmassa johdossa jännitehäviö on huomattavasti suurempi kuin paksummassa, joten alle 2,5mm2 johtoja ei juuri kannata käyttää"
Ja itse jo aikaisempina talvina lisäpitkillä ajaneena, olen sitä mieltä että kannattaa vetää katkaisija sisätiloihin niin saa esimerkiksi kovassa lumipyryssä lisäpitkät pois päältä. Muuten joutuu ajelemaan lyhyillä.
Tämä siis oma mielipiteeni ja näin aion itse omani asentaa.
"Kokeemme vahvisti sen tosiseikan, että lisävaloissa kannattaa käyttää riittävän paksuja johtoja. Ohuemmassa johdossa jännitehäviö on huomattavasti suurempi kuin paksummassa, joten alle 2,5mm2 johtoja ei juuri kannata käyttää"
Ja itse jo aikaisempina talvina lisäpitkillä ajaneena, olen sitä mieltä että kannattaa vetää katkaisija sisätiloihin niin saa esimerkiksi kovassa lumipyryssä lisäpitkät pois päältä. Muuten joutuu ajelemaan lyhyillä.
Tämä siis oma mielipiteeni ja näin aion itse omani asentaa.
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific