Golf IV TDI EGR

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
golfts
Posts: 28
Joined: 29.1.2010 8:18
Location: Helsinki

Golf IV TDI EGR

Post by golfts »

Kysyisin onko isokin homma puhdistaa kyseinen venttiili ja kannattaisiko imusarja puhdistaa samalla.
Miten EGR tulppaus "kannattaako"
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 569
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Post by Dubsonic »

Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

ERG-haulla ei välttämättä löytyny yhtä montaa :)
User avatar
golfts
Posts: 28
Joined: 29.1.2010 8:18
Location: Helsinki

Post by golfts »

tietääkö kukaan mitkä ovat ERG putken tiivisten mitat jotta voisi tehdä sokeat peltiset tiivisteet valmiiksi
"X-Y/ reikien etäisyys / halkaisijat".
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 569
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Post by Dubsonic »

Jos sulla on vaan peltisakset, peltiä, porakone ja siihen 8.5mm terä niin aika nopeesti ne tekee samalla kun otat irti ja vanhasta tiivisteestä on kiva piirtää malli. Ja poraa reijät ennen tiivisteen leikkaamista irti isommasta palasesta.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
golfts
Posts: 28
Joined: 29.1.2010 8:18
Location: Helsinki

Post by golfts »

Jos jotakuta kiinnostaa rakentaa laippa valmiiksi niin mitat ovat x=76mm ja y=46mm , reikien etäisyys 60mm ja halkaisija 8,5-9mm.

Kannattaa varmaan tehdä jostain 1,5mm matskusta. "Ei alumiini".
Last edited by golfts on 26.2.2010 13:14, edited 1 time in total.
Golf 4 Variant TDI 81kW ASV 2001
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Ja kannattaa puhdistaa imusarja ♦samalla.

Kuva oman autoni toisesta imusarjasta ennen puhdistusta.
Image
JJM162
Posts: 19
Joined: 14.2.2010 11:24
Location: Laihia

Post by JJM162 »

Heps

Meillä kans EGR venttiili vinoili. Oli niin paskanen, että jäi kara ilmeisesti aina välillä auki. Puski sitten ahdot hukkaan ja kiihtyi laiskasti mustan savun saattelemana. Putsasin venttiilin ja jätin sen ohjausletkun irti, sekä laitoin ohjausletkun päähän M6 pultin.

juho
potilas-saarinen
Posts: 11
Joined: 8.3.2008 9:31
Location: Haukipudas

Post by potilas-saarinen »

Anteeksi kun lainaan topiccia mutta voiko sen egr:n ottaa kokonaa pois ja heittää vaikka lokkia sillä ja sen jälkeen tulpata kaikki sen putket? ja miten ja mihin tämä venttiili vaikuttaa kun sitä ei enää ole?

oon ajanu jo 5v tdi golffilla missä on se egr ja vielä käytössä?

ps. oon vaan lukenu ja suunnitellu sitä tulppausta, mutta toteutus on taas...
clinicalla nyt joku vm -75 b.w...
JJM162
Posts: 19
Joined: 14.2.2010 11:24
Location: Laihia

Post by JJM162 »

Hei

Tuosta EGR:n poistamisesta. EGR päästää osatehoilla imuilman sekaan pakokaasua, joka syrjäyttää hapen määrää imuilmasta. Kun moottorille syötetyssä ilmassa ei ole turhaa happea syntyy vähemmän NOx päästäjä (typenoksideja). Eli kun on talla pohjassa ja tehot käytössä , niin silloin egr on kiinni. EGR:n poisto, jos venttiili on sinänsä kunnossa, että kara pitää kun se on kiinni jne. niin mitäs turhaan sitä koko mokkulaa pois ottaa? Jos sen haluaa pois toiminnasta, niin riittää kun ottaa ohjausletkun irti.
Post Reply