Laatikko, kytkin, vaiko molemmat?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Fisu
Posts: 5
Joined: 26.2.2010 11:10
Location: Helsinki

Laatikko, kytkin, vaiko molemmat?

Post by Fisu »

Pari päivää sitten -00 1,4 Variantin kytkinpolkimessa rupesi tuntumaan pientä resonointia, "hurinaa", kun jalkaa pitää ajon aikana polkimella. Myös vaihteet alkoi takeltelemaan, päivästä riippuen joko menee iisisti päälle tai sitten joutuu vähän runnomaan. Paikalla ollessa, moottori sammutettuna lootaa kokeiltaessa tuntui "ahtaalta". Pienessä liikkeessä tuntuis menevän pykälät helpommin päälle, toisinaan paikalla ollessa ei sitten millään.

Kiesillä ajettu 183tkm, nytkö se levisi? :cry:
Ex Polo 1,4 -96
Nyk. Golf Variant 1,4 -00
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Hetkinen, kuka pitää jalkaa _ajon aikana_ kytkinpolkimella? :shock:

Onko laatikoon koska vaihdettu öljyt? Siitä vois olla apua..
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jos se jalka on aina siinä polkimella makoillut ja autolla on pitkään sillä metodilla menty niin kytkinremontti voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin ihan kaikki kuvaillut jutut ei siihen mene mutta kuitenkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Fisu
Posts: 5
Joined: 26.2.2010 11:10
Location: Helsinki

Post by Fisu »

Pia wrote:Hetkinen, kuka pitää jalkaa _ajon aikana_ kytkinpolkimella? :shock:

Onko laatikoon koska vaihdettu öljyt? Siitä vois olla apua..
Normaalisti pidän kättä siellä polkimella, mutta nyt vahingossa laskin jalan sinne.. :twisted:

Kyseinen kolopallo on ollut mulla vasta pari kuukautta, en tiedä millon on litkut lootaan vaihdettu.
Nyt päivällä se toimi taas ihan normaalisti, eli öljyistähän tässä voisi olla kyse.

Edellisestä kulkupelistä (Polo-96) hajos aikoinaan loota laakerisirinän seurauksena, semmosta soundia tuosta ei ole kuulunut, onneksi.
Ex Polo 1,4 -96
Nyk. Golf Variant 1,4 -00
Fisu
Posts: 5
Joined: 26.2.2010 11:10
Location: Helsinki

Post by Fisu »

AjH wrote:Jos se jalka on aina siinä polkimella makoillut ja autolla on pitkään sillä metodilla menty niin kytkinremontti voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin ihan kaikki kuvaillut jutut ei siihen mene mutta kuitenkin.
Edellisen omistajan jalkatottumuksista en tosiaan tiedä, mutta kyllä toi kytkin muuten ihan normivolkkarin aparaatilta tuntuu. Ei nyi ja kiinni ottaa.

Kuinka usein noihin neloskopan vehkeisiin olis syytä laatikon litkut vaihtaa?
Ex Polo 1,4 -96
Nyk. Golf Variant 1,4 -00
Fisu
Posts: 5
Joined: 26.2.2010 11:10
Location: Helsinki

Post by Fisu »

No kytkinremppahan siitä sitten tuli.

Uusi kytkinpaketti 300€, duunit päälle + uudet kallistuksenvakaajan puslat - tonne 700€ paikkeille siinä sitten jouduttiin.

Hain kiesin pajalta ja rykäsin suvikumit alle niin eihän se suostunut menemään enää suoraan. Rengaspaineet ok, ilmeisesti se on saanut talvella vähän iskua niin että ohjaus- ja aurauskulmat on menneet vituralle.

Eikun uutta aikaa varaamaan..huoh.. :shock:
Ex Polo 1,4 -96
Nyk. Golf Variant 1,4 -00
Post Reply