Hehkuvalo ei syty--->Ei käynnisty (Passat -04 AVF)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Kimi Jääskeläinen
Posts: 59
Joined: 4.4.2007 21:36
Location: Espoo

Hehkuvalo ei syty--->Ei käynnisty (Passat -04 AVF)

Post by Kimi Jääskeläinen »

Mistäs seuraavaksi etsimään ongelmaa? Eli säännöllisen epäsäännöllisesti tuo hehkuvalo ei syty jolloin ei lähde myöskään käyntiin. Pyörittää vain moottoria. Ongelma ilmennyt vain lämpimillä keleillä. Talvisin toiminut moitteetta. Auton tähän mennessä saanu käyntiin niin että virrat päälle, sit odottaa n. 10 s niin hekuvalo syttyy, sen jälkeen virrat pois, uudelleen päälle niin hehku välähtää heti ja hienosti lähtee käyntiin. Jos käynnistää sen n. 10 sekunnin jälkeisen hehkuvälähdyksen jälkeen niin johonkin ihme vikatilaan menee auto, mittaristossa palaa erinäisiä valoja ja tippi kolisee jos yrittää ajaa. Aina ei edes sen n. 10 sekunnin jälkeenkään se hehku syty. Sit vaan virrat pois ja uudelleen alusta yrittämään. Kaveri tossa nyt tuota relettä 109 (jos oikein muistan) mittaili ja ei siitä vikaa löytyny. Eikä se tuolla huollossa tietenkään tätä vikaa tehny jotta olisi nähnyt itse sen ongelman. Vikakoodeista ei mitään ihmeellistä löytyny, jotain vaihteistosta oli... Autolla ajettu n. 165 tkm.
Iha sama
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

yhdessä parani virtalukon pohja vaihtamalla, oli just samanlaiset oireet
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

mulla g3 td-i,mulla oli kans jotain häikkää käynnistyksessä aina satunnaisesti,hävis hehkuvalot ja ei käynnistynyt,vika oli,ja korjaantui näin: sulakeboxissa sulake numero muistaakseni 15 engine,oli jostain syystä vain nimeksi kiinni,ei muuta kuin crc suihkaus, ja sulake napakasti pohjaan asti niin eipä ole enää vittuillu.



-dieselpower-
Kimi Jääskeläinen
Posts: 59
Joined: 4.4.2007 21:36
Location: Espoo

Post by Kimi Jääskeläinen »

Kiitos näistä vinkeistä! Kokeillaan läpi ja katsotaan sitten uudelleen.
Iha sama
Post Reply