Airbägi vieläkin
Airbägi vieläkin
Moro moro. Osaako joku vastata miks passatin airbag valo palaa vaikka vikaa ei VAGin mukaan oo? Nii ja sitte sellanen että miks hitossa se valo palaa vaan kesäsin? Lattia tietenki lainehti vettä yhessä välissä, mut se se on kuivattu ja ongelmat tuli heti sen jälkeen
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Fittusaatana. Hyvä päivä ollu tänään, ei se että tuo avaamani huoltoväli-topic juttu häiritsee, vaan se että vaimoke siirsi kuskin penkkiä, lähti ajamaan autolla, ja hetken kuluttua lähdöstä syttyi air-vitun-bag valo ruutuun airbag false viestin kera. Anteeksi kielenkäyttöni.
Olikos se nyt niin, että kuskin penkin alla on jokin boksi tai kaapeli joka tykkää kyttyrää jos penkkiä siirretään? Kuuluuko tällaisen vikakoodin poistaminen valmistajan ikuiseen takuuseen, vai pitääkö näistä alkaa maksamaan huoltokäyntikuluja?
Olikos se nyt niin, että kuskin penkin alla on jokin boksi tai kaapeli joka tykkää kyttyrää jos penkkiä siirretään? Kuuluuko tällaisen vikakoodin poistaminen valmistajan ikuiseen takuuseen, vai pitääkö näistä alkaa maksamaan huoltokäyntikuluja?
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Mulla oli joku liitin löysällä tai liian iso liitin tjms niin nippusiteellä penkkiin kiinni, ei oo enää syttyny. Se johtonippu vissiin roikku siellä melkein lattiassa ja sitten ku emäntä ajo penkki ihan eessä ja ite ihan takana niin syttyyhän se ku eestaas siirrellään monta kertaa päivässä!
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Joutuu omasta pussista maksamaan nollauksen, ellei lähistöltä löydy joku vag-comin omistaja..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Joo huoltoon aamulla mennään kuittauttamaan pois...tai itseasiassa tsekkaamaan ettei siellä oikeesti ole airbag rikki.
Edit: Huollossa kuitattu merkkivalo pois. Oli kuljettajan puolen sivuturvatyyny, joka ilmeisemmin penkin liikuttelulla sai valon palamaan. 40e maksoi, joten jos alkaa tulemaan tavaksi olen halukas ostamaan kaapelin jolla saa itse kuitattua merkkivalon pois.
Edit: Huollossa kuitattu merkkivalo pois. Oli kuljettajan puolen sivuturvatyyny, joka ilmeisemmin penkin liikuttelulla sai valon palamaan. 40e maksoi, joten jos alkaa tulemaan tavaksi olen halukas ostamaan kaapelin jolla saa itse kuitattua merkkivalon pois.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
OBD.fi sieltä kaapelia tilaukseen, ja Ross-techin sivuilta softa koneeseen. Maksokohan jonku 50-60e, eli maksaa ittensä nopeasti takasin.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Liitin irti, putsaus ja koodin nollaus. Voi vaikka varmistaa teipillä. Jos uusiutuu niin lisää tutkimuksia.. Mistäpäin? Jos ei täältä löydy auttajia niin Ffpltä varmaan löytyy, itteä ainakin vit**aa noi laakkosen nollaushinnat..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Onkohan faktaa vai fiktiota, että jos airbag valo palaa niin mikään airbagi ei autossa toimi?
Missähän toi liitin sijaitsee, vaatiiko isompiakin penkin irrotuksia vai onko ihan normi tohinaa? Minähän en maksa enää senttiäkään vikakuittauksista. Täytyy lähteä tilailemaan tuo kaapeli hetimmiten ja softalisenssi myös.
Missähän toi liitin sijaitsee, vaatiiko isompiakin penkin irrotuksia vai onko ihan normi tohinaa? Minähän en maksa enää senttiäkään vikakuittauksista. Täytyy lähteä tilailemaan tuo kaapeli hetimmiten ja softalisenssi myös.
Last edited by Hilleri on 29.7.2014 20:36, edited 1 time in total.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Faktaa. Penkin alla muistaakseni keltainen liitin, etureunassa. Jos tarvii niin Hyvinkäällä voin nollata koodin.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ok. Vois olla ihan hyvä ajatus kuittauttaa se tosiaan ennen maanantaita pois. En sitten tiedä mitä reissusta tulee, jos tuo valo alkaa jälleen palamaan ja auto on sitten airbagiton metalliläjä. Mun täytyy viestittää sulle, jos tossa paikallisessa huollossa eivät jaksa eilisen hintaan nollauttaa tota jälleen.
Voitko vielä vinkata, että onko tämä (http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1) oikea kaapeli käyttötarkoitukseen. Tämän lisäksi vielä se lisenssi?
Voitko vielä vinkata, että onko tämä (http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1) oikea kaapeli käyttötarkoitukseen. Tämän lisäksi vielä se lisenssi?
Eikös Hillerillä oo 3C Passatti? Siihen ei käy noi vanhempien mallien kaapelit, pitää olla CAN-väylä kaapeli. Jolla hintaa on 340€.Sami Jalonen wrote:OBD.fi sieltä kaapelia tilaukseen, ja Ross-techin sivuilta softa koneeseen. Maksokohan jonku 50-60e, eli maksaa ittensä nopeasti takasin.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Samilla on muistaakseni 3B. Ja kyllä tuo on halvin mitä oon löytäny. Itekki vähä vailla tuota kaapelia, seinäjoella käyttiksellä maksaa 59€ vikakoodien luku ja nollaus... Äkkiähän se ittensä takasin maksais, mutta silti tuo hinta vähä sylettää.Hilleri wrote:Nyt alkaa taas kiroiluttamaan. En itse vielä hintoja katsonut, mutta Pia, jos hintaluokka on tuota... ... . . . .umh..
Täältä löytyy siis 3C Passatti, ja Samilla taitaa tosiaankin olla 3BG..? Väylät on erilaiset.
Syteen tai saveen, aivan maallikkona lähdin tilaamaan tällaista. Ois varmaan voinu täältä ammattilaisilta varmistaa, että toimiiko tuo Passatissa, mutta innokkaana tilasin jo. Onneks on palautusoikeus verkkokaupoissa jos meni pieleen.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... odinlukija
Ja sit asiasta toiseen. Kävin irroittamassa sen keltaisen liittimen, putsailin molemmat puolet "ammattitaitoisesti" puhaltamalla, ja laitoin takaisin kiinni. Iskin virrat autoon päälle, ja nyt ajotietokoneessa palaa yhä edelleen tuo airbag valo, mutta "airbag fault" virheilmoitusta ei tule enää lainkaan.
Kysymykseni kuuluu; onko vika nyt siis korjattu ja valo jää tietenkin palamaan siihen asti kunnes vikakoodi kuitataan? Vai, onko vika yhä edelleen olemassa, mutta jostain syystä virheilmoitusta ei enää tule? Jos ensimmänen vaihtoehto on oikein, onko yhä edelleen kaikki airbagit poissa käytöstä kunnes airbag merkkivalo ei enää pala.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... odinlukija
Ja sit asiasta toiseen. Kävin irroittamassa sen keltaisen liittimen, putsailin molemmat puolet "ammattitaitoisesti" puhaltamalla, ja laitoin takaisin kiinni. Iskin virrat autoon päälle, ja nyt ajotietokoneessa palaa yhä edelleen tuo airbag valo, mutta "airbag fault" virheilmoitusta ei tule enää lainkaan.
Kysymykseni kuuluu; onko vika nyt siis korjattu ja valo jää tietenkin palamaan siihen asti kunnes vikakoodi kuitataan? Vai, onko vika yhä edelleen olemassa, mutta jostain syystä virheilmoitusta ei enää tule? Jos ensimmänen vaihtoehto on oikein, onko yhä edelleen kaikki airbagit poissa käytöstä kunnes airbag merkkivalo ei enää pala.
Last edited by Hilleri on 3.7.2010 21:03, edited 2 times in total.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Juu pahoittelen, luulin et puhutaan vanhemmasta kalustosta. Myöskään ite en voi nollata CAN-väyläautoa, ei oo ku toi vanhempi kaapeli..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
^ 3C Passateista on penkin alta poistettu airbagin liitin(keltainen, jossa 3 johtoa), jolla vika yleensä saadaan korjattua.
On se kumma kun sakemannit ei osaa yhtä liitintä valmistaa niin ettei siellä tulis kontaktihäiriöitä.
Eli liitin pois välistä ja tinaamalla johdot yhteen, vikamuistin nollaus ja sillä se yleensä kuntoon tulee.
Ja jos joku nyt jeesustelee siellä, että ei airbagin johtoja noin saa korjailla, niin ihan on maahantuojan virallinen ohje.
On se kumma kun sakemannit ei osaa yhtä liitintä valmistaa niin ettei siellä tulis kontaktihäiriöitä.
Eli liitin pois välistä ja tinaamalla johdot yhteen, vikamuistin nollaus ja sillä se yleensä kuntoon tulee.
Ja jos joku nyt jeesustelee siellä, että ei airbagin johtoja noin saa korjailla, niin ihan on maahantuojan virallinen ohje.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
V-checker ostettu, vikailmoitus kuitattu pois. Löysin penkin alta toisenkin keltaisen plugin ja lenksuttelin sitäkin kertaalleen paikoilleen ja pois ja paikoilleen. En tiedä kumpi keltaisista oli se airbagin liitin. katotaan pysyykö ilmoitus poissa, nyt ainakaan ei tarvitse huoltoon mennä leikkimään.
Offtopic: Tuli muuten ajeltua 1500km ilman airbageja, ja vielä tässä nykyajan Suomessa missä 200km ajoreissuilla todistaa keskiarvoltaan 3 vaarallista ohitusta. Hieman pisti mietityttämään, mutta tulihan sitä ajettua aikoinaan Toyota Carina 2:lla tuhansia kilometrejä ilman mitään turvavarusteita.
Offtopic: Tuli muuten ajeltua 1500km ilman airbageja, ja vielä tässä nykyajan Suomessa missä 200km ajoreissuilla todistaa keskiarvoltaan 3 vaarallista ohitusta. Hieman pisti mietityttämään, mutta tulihan sitä ajettua aikoinaan Toyota Carina 2:lla tuhansia kilometrejä ilman mitään turvavarusteita.
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Joo todennäköisesti ei kukaan myös ajaisi autolla jos tuollainen "varustelu" olisi. Jatketaan offtopiccina, toivottavasti nyt ei monen kohdalla turvavarusteet tarkoita sitä että liikenteessä voi ajaa jotenkin enemmän riskejä ottaen.BlackPassat wrote:Jos kaikista autoista poistettas kaikki airbägit ja turvavyöt ja rattiin laitettas iso terävä piikki kiinni niin yhtään kolaria ei tapahtus... OFFTOPIC
3bg vikalukija
Moron,
Mikä vikakoodin lukija sopii 3bg -04 passattiin ja onko passatissa käytössä OBD2 vai...? Meinaan
ostaa koodin lukijan ittelleni kun tuo airbag fault-valo syttyi itelle lätäkön yliajon jälkeen, ja
koodin luku on suht kallista.
-saku
Mikä vikakoodin lukija sopii 3bg -04 passattiin ja onko passatissa käytössä OBD2 vai...? Meinaan
ostaa koodin lukijan ittelleni kun tuo airbag fault-valo syttyi itelle lätäkön yliajon jälkeen, ja
koodin luku on suht kallista.
-saku
- joni.partala
- Posts: 5
- Joined: 21.2.2011 22:03
- Location: Kankaanpää
Tervehdys vaan kaikille vag konsernin tuotteiden omistajille!
Mitä olen näitä tekstejä lukenut niin tunnutte tietävän aika paljon näistä ja ajattelin kysyä, että millaisen adapterin tarvitsisin tälläiseen VW Golf variant vm 1996 1.9 TD:hen? Kun on tuon airbagin valon kanssa hieman erimielisyyksiä!
Kun auton virrat laittaa päälle, niin se valo syttyy ja sammuu tietyn ajan päästä mutta sitten se kumminki syttyy sekunnin päästä uudelleen eikä sammu ennen kuin sammuttaa virrat, mutta silti sama juttu taas seuraavalla kertaa kun laittaa virrat päälle! Enkä todellakaan aio viedä autoani minnekkään vag huoltoon tai muihin vikakoodien nollauksiin!
Mitä olen näitä tekstejä lukenut niin tunnutte tietävän aika paljon näistä ja ajattelin kysyä, että millaisen adapterin tarvitsisin tälläiseen VW Golf variant vm 1996 1.9 TD:hen? Kun on tuon airbagin valon kanssa hieman erimielisyyksiä!
Kun auton virrat laittaa päälle, niin se valo syttyy ja sammuu tietyn ajan päästä mutta sitten se kumminki syttyy sekunnin päästä uudelleen eikä sammu ennen kuin sammuttaa virrat, mutta silti sama juttu taas seuraavalla kertaa kun laittaa virrat päälle! Enkä todellakaan aio viedä autoani minnekkään vag huoltoon tai muihin vikakoodien nollauksiin!
^ Olisko se ihan ekana järkevä koittaa VAG-comilla (jos onnistuu?) nollata se airbagin vika pois. Sitten jos se pukkaa takasin niin ihmetellä lisää, että miksi se vika tulee päälle.
Minkälainen adapteri sulla oli mielessä edes, valon sammuttamiseen on tietyt konstit, mutta jos haluaa se bagisysteemissä olevan vian korjata niin siihen ei välttämättä tarvitse mitään adapteria.
Minkälainen adapteri sulla oli mielessä edes, valon sammuttamiseen on tietyt konstit, mutta jos haluaa se bagisysteemissä olevan vian korjata niin siihen ei välttämättä tarvitse mitään adapteria.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- joni.partala
- Posts: 5
- Joined: 21.2.2011 22:03
- Location: Kankaanpää
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- joni.partala
- Posts: 5
- Joined: 21.2.2011 22:03
- Location: Kankaanpää
- joni.partala
- Posts: 5
- Joined: 21.2.2011 22:03
- Location: Kankaanpää
Tervehdys taasen!!
En kyllä saa tätä kaapelia pelaamaan ilman apua eli jos nyt joku tietää mitä pitäisi tehdä niin olisi iso apu!!!
Eli ostin noin viikko sitten tuon vag-kkl kaapelin ja nyt se herjaa että (port status ok) mutta (interface not found)???
eli mitähän mahtaa tarkoittaa kun yritin lueskella tuolta ross-techin sivuilta mutta enhän minä siittä mitään ymmärtänyt!!!!
En kyllä saa tätä kaapelia pelaamaan ilman apua eli jos nyt joku tietää mitä pitäisi tehdä niin olisi iso apu!!!
Eli ostin noin viikko sitten tuon vag-kkl kaapelin ja nyt se herjaa että (port status ok) mutta (interface not found)???
eli mitähän mahtaa tarkoittaa kun yritin lueskella tuolta ross-techin sivuilta mutta enhän minä siittä mitään ymmärtänyt!!!!
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- joni.partala
- Posts: 5
- Joined: 21.2.2011 22:03
- Location: Kankaanpää
Mulla on ton VAG-KKL palikan kanssa ollu ongelmia myös, kontakti onnistuu mutta sitten ei useimpiin ohjainlaitteisiin pääse enää kiinni, valittaa vaan että liikaa virheitä yhteydessä. Ei ole toista palikkaa että voisi kokeilla, mutta täytyy kohta sijottaa sen verran euroja koska ei tolla nykyselläkään oikein mitään tee.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Muistaisin jonku sellasenki kikan et valot piti kääntää parkeille ja soitin sammuksiin. Tää on sitte todella hämärä muistikuva, mut ei kait sitä mitään häviä vaikka kokeileekin.
Edit: Joo Tero tossa alempana vähä korjas. Dementikko ku oon!
Edit: Joo Tero tossa alempana vähä korjas. Dementikko ku oon!
Last edited by Pia on 10.3.2011 22:14, edited 1 time in total.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Tarkootat vissiin sitä 3B Passattia?
Siihen saatiin yhteys kun käänti ensin parkit päälle ja vasta sen jälkeen virrat päälle.
Soitin oli pois päältä.
Epäilen et tuo ongelma johtui jälkiasennus soittimesta.
Oliskohan ollu himmentimen (dimmer) johto jota ei saa kytkeä jälkiasennus soittimeen
koska se voi aiheuttaa yhdistys ongelmia diagnostiikka ohjelman kanssa.
Ross-Techin sivuilla on ainakin ollut juttua noista jälkiasennus soittimista.
Siihen saatiin yhteys kun käänti ensin parkit päälle ja vasta sen jälkeen virrat päälle.
Soitin oli pois päältä.
Epäilen et tuo ongelma johtui jälkiasennus soittimesta.
Oliskohan ollu himmentimen (dimmer) johto jota ei saa kytkeä jälkiasennus soittimeen
koska se voi aiheuttaa yhdistys ongelmia diagnostiikka ohjelman kanssa.
Ross-Techin sivuilla on ainakin ollut juttua noista jälkiasennus soittimista.