Passat Variant 3BG 1.8T 2004
Passat Variant 3BG 1.8T 2004
Syksyllä tuli tämmöinen harmaa Pasuuna hankittua, joten eiköhän ole jo aika esittäytyä tällä palstalla. Paljon hyviä vinkkejä olen täältä jo saanut. Vectra vaihtui Passattiin ja onhan tässä enemmän autoa kuin kaikissa Opeleissa yhteensä Tarkotus olis vähintään 5 vuotta tällä ajella. Kilometrejä oli ostohetkellä 87000. Auto on siis 2004 vuoden malli Highline varustuksella + jotain muita hilppeitä, kuten musta täysnahka sisusta ja tehtaan alustasarja.
Syksyn jälkeen autoon on asennettu lohkolämmitin, joka tuli täytenä yllätyksenä, että autossa ei sellaista ollut. Luulisi, että nykypäivän autoissa tuo tulisi vakiona, mutta ei. Noh ensimmäinen omistaja ei ollut lohkolämmittimestä halunnut maksaa, koska hänellä oli lämmin talli, ymmärrätävää sikäli.
Ajovalot vaihtuivat piakkoin xenoneihin ja nyt olen päivitellyt hifiosastoa. Soitin on vaihtunut, samoin etukaiuttimet ja kaiuttimien vaihdon yhteydessä vaimensin ovet vibroplastilla. Vielä pitäisi vaimentaa takaovet ja kontti ja asentaa subbari. Talvi on todella huonoa aikaa tämmöiselle värkkäämiselle, kun asuu kerrostalossa.
Kesäksi on tulossa uudet vanteet TSW Mondellot ja sitten on tarkoitus maalauttaa alahelmat korin väriin. Lisäksi varastossa maalaamista odottaa Lesterin takaspoileri.
Laitan parempia kuvia, kunhan tämä talvi tästä taittuu.
Syksyn jälkeen autoon on asennettu lohkolämmitin, joka tuli täytenä yllätyksenä, että autossa ei sellaista ollut. Luulisi, että nykypäivän autoissa tuo tulisi vakiona, mutta ei. Noh ensimmäinen omistaja ei ollut lohkolämmittimestä halunnut maksaa, koska hänellä oli lämmin talli, ymmärrätävää sikäli.
Ajovalot vaihtuivat piakkoin xenoneihin ja nyt olen päivitellyt hifiosastoa. Soitin on vaihtunut, samoin etukaiuttimet ja kaiuttimien vaihdon yhteydessä vaimensin ovet vibroplastilla. Vielä pitäisi vaimentaa takaovet ja kontti ja asentaa subbari. Talvi on todella huonoa aikaa tämmöiselle värkkäämiselle, kun asuu kerrostalossa.
Kesäksi on tulossa uudet vanteet TSW Mondellot ja sitten on tarkoitus maalauttaa alahelmat korin väriin. Lisäksi varastossa maalaamista odottaa Lesterin takaspoileri.
Laitan parempia kuvia, kunhan tämä talvi tästä taittuu.
Passat Variant -04 1.8t
Pari viikkoa sitten tilasin kesäksi uudet vanteet ja arvioitu toimitusaika vanteille oli 6-8 viikkoa, koska tulevat USA:sta. Yllätyksekseni sain tällä viikolla viestin matkahuollosta, että vanteet ovat noudettavissa. Sain uudet vanteet käytettyjen hinnalla ja vieläpä nopeammin, mitä oli luvattu. Yleensä tuppaa nuo lupaukset toimituksista mennä päinvastoin, mutta hyvä näin. Tämmöset tuli siis hankittua.
Renkaat puuttuu ja alustavasti on tarkoitus pyytää tarjousta Nankangin kesärenkaista. Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut usealta taholta, että Nankangit ovat hinta/laatusuhteeltaan hyvät ja melutaso on niissä myös pienimmästä päästä.
E: Ja koko on 19x8 ET 45, muita ei ollu saatavilla. Oisin kyllä ottanu taakse leveemmät, mut oli tyytyminen noihin.
Renkaat puuttuu ja alustavasti on tarkoitus pyytää tarjousta Nankangin kesärenkaista. Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut usealta taholta, että Nankangit ovat hinta/laatusuhteeltaan hyvät ja melutaso on niissä myös pienimmästä päästä.
E: Ja koko on 19x8 ET 45, muita ei ollu saatavilla. Oisin kyllä ottanu taakse leveemmät, mut oli tyytyminen noihin.
Last edited by bueno on 7.3.2010 22:44, edited 2 times in total.
Passat Variant -04 1.8t
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
En siis itse tilannut vanteita USA:sta, vaan Autotek:n kautta ja he tilasivat vanteet USA:sta, siksi tuo toimitusaika oli noin pitkä. Tuo mun teksti oli ehkä hieman hämäävä.
Vanteet makso 600e toimituskuluineen ja mikäli oon yhtään perillä näiden Mondellojen hintatasosta, niin ei alle 800 euron taida irrota 19" mistään.
Vanteet makso 600e toimituskuluineen ja mikäli oon yhtään perillä näiden Mondellojen hintatasosta, niin ei alle 800 euron taida irrota 19" mistään.
Passat Variant -04 1.8t
Siistiä hillittyä lookkia tulossa passatiin! Hyvä näin!
Noihin vanteisiin pitää sen verran sanoa että suomestakin saa suht edullisesti noita aluja kun hiukan jaksaa etsiä vaikka netin välityksellä
Firmat kuitenkin tinkaa aika reilusti noista. Esim. Itse ostin nuo mesh inox lip vanteet, ja niissä pyynti 700e ja loppujenlopuksi liikkeen kanssa päädyttiin hintaan 600e toimituskuluineen
Noihin vanteisiin pitää sen verran sanoa että suomestakin saa suht edullisesti noita aluja kun hiukan jaksaa etsiä vaikka netin välityksellä
Firmat kuitenkin tinkaa aika reilusti noista. Esim. Itse ostin nuo mesh inox lip vanteet, ja niissä pyynti 700e ja loppujenlopuksi liikkeen kanssa päädyttiin hintaan 600e toimituskuluineen
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Päivitystä...
Auto on vahattu ensimmäistä kertaa tälle keväälle, mutta täytyy vahata vielä toisen kerran ennen juhannusta, niin eiköhän se rupee kiiltämään. Sisusta on puunattu ja täytyy vielä nahkapenkit käsitellä asianmukaisella hoitoaineella etteivät rupea halkeilemaan ennen aikojaan. Kumimatot heitin varastoon ja laitoin kangasmatot tilalle.
Kesäkumit (235/35/19) on ollu alla jo muutaman viikon ja reilu 100km on renkailla ajettu. Rengasmelu lisääntyi ja kulutus nousi yllättävän paljon, vaikka talvirenkaatkin (225/45/17) on lähes yhtä leveät. Ilmeisesti pienempi profiili on se, mikä vaikuttaa kulutuksen kasvuun, vaikka luulin, että renkaan leveys vaikuttaisi enemmän kitkan takia. En tiedä sitten millä tasolla rengaspaineet tuollaisissa renkaissa tulisi olla. Yksi tuttu joka on ollut Vianorilla töissä sanoi joskus, että 19 tuumaseen pieni profiiliseen renkaaseen on 3 baria sopiva.
Alla kuva uusista vanteista. Kuva on kehno ja otan tässä pätevämpiä kuvia, kunhan saan tuon ulkoasun siihen kuntoon kuin on tarkoitus.
Vaikka ite sanonkin, niin munsta sopii kyllä helvetin hyvin nuo vanteet juuri tuon harmaan värin kans!
Maalaria olen tässä nyt etsiskellyt ja täytyy kyllä sanoa alan yrittäjille, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin sähköposteihin vastaamatta jättäminen. Ei jää kovin hyvää kuvaa yrityksestä, jos viestejä ei noteerata mitenkään. Olis parempi jättää koko sähköpostiosoite pois kotisivuilta, jos niihin ei ehditä vastaamaan. Sama pätee tietysti minkä tahansa alan yritykseen. Pientä avautumista....
Joka tapauksessa takaluukun täytepala on tilattu eli maalauksiin on menossa nyt täytepalan lisäksi, alahelmat (etu, taka & sivu) ja spoileri. Mietin tuossa myös takaumpioiden kevyttä tummentamista. Sopisi mörkölasien ja tummien vanteiden kanssa hyvin.
Hifiasennukset ovat loppusuoralla. Kontti tuli vaimenettua vibroplastilla, takaovet on vielä vaimentamatta. Sain subbarin asennettua takakontissa sijaitsevaan kuskinpuoleiseen koteloon ja samoin uusi 5-kanavainen vahvistin löysi paikkansa auton takakontista. Vahvistimen asennuksessa harmitti, kun en saanut sitä asennettua takaluukun vänkärin puoleiseen koteloon. Teki jo mieli vetästä rälläkällä palanen vahvistimesta, pienestä se oli kiinni...no se on nyt kiinni takapenkin selkänojassa. Täytyy kyhäillä vielä joku fiksu kotelo vahvistimelle etteivät koirat syö johtoja.
Auto on vahattu ensimmäistä kertaa tälle keväälle, mutta täytyy vahata vielä toisen kerran ennen juhannusta, niin eiköhän se rupee kiiltämään. Sisusta on puunattu ja täytyy vielä nahkapenkit käsitellä asianmukaisella hoitoaineella etteivät rupea halkeilemaan ennen aikojaan. Kumimatot heitin varastoon ja laitoin kangasmatot tilalle.
Kesäkumit (235/35/19) on ollu alla jo muutaman viikon ja reilu 100km on renkailla ajettu. Rengasmelu lisääntyi ja kulutus nousi yllättävän paljon, vaikka talvirenkaatkin (225/45/17) on lähes yhtä leveät. Ilmeisesti pienempi profiili on se, mikä vaikuttaa kulutuksen kasvuun, vaikka luulin, että renkaan leveys vaikuttaisi enemmän kitkan takia. En tiedä sitten millä tasolla rengaspaineet tuollaisissa renkaissa tulisi olla. Yksi tuttu joka on ollut Vianorilla töissä sanoi joskus, että 19 tuumaseen pieni profiiliseen renkaaseen on 3 baria sopiva.
Alla kuva uusista vanteista. Kuva on kehno ja otan tässä pätevämpiä kuvia, kunhan saan tuon ulkoasun siihen kuntoon kuin on tarkoitus.
Vaikka ite sanonkin, niin munsta sopii kyllä helvetin hyvin nuo vanteet juuri tuon harmaan värin kans!
Maalaria olen tässä nyt etsiskellyt ja täytyy kyllä sanoa alan yrittäjille, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin sähköposteihin vastaamatta jättäminen. Ei jää kovin hyvää kuvaa yrityksestä, jos viestejä ei noteerata mitenkään. Olis parempi jättää koko sähköpostiosoite pois kotisivuilta, jos niihin ei ehditä vastaamaan. Sama pätee tietysti minkä tahansa alan yritykseen. Pientä avautumista....
Joka tapauksessa takaluukun täytepala on tilattu eli maalauksiin on menossa nyt täytepalan lisäksi, alahelmat (etu, taka & sivu) ja spoileri. Mietin tuossa myös takaumpioiden kevyttä tummentamista. Sopisi mörkölasien ja tummien vanteiden kanssa hyvin.
Hifiasennukset ovat loppusuoralla. Kontti tuli vaimenettua vibroplastilla, takaovet on vielä vaimentamatta. Sain subbarin asennettua takakontissa sijaitsevaan kuskinpuoleiseen koteloon ja samoin uusi 5-kanavainen vahvistin löysi paikkansa auton takakontista. Vahvistimen asennuksessa harmitti, kun en saanut sitä asennettua takaluukun vänkärin puoleiseen koteloon. Teki jo mieli vetästä rälläkällä palanen vahvistimesta, pienestä se oli kiinni...no se on nyt kiinni takapenkin selkänojassa. Täytyy kyhäillä vielä joku fiksu kotelo vahvistimelle etteivät koirat syö johtoja.
Passat Variant -04 1.8t
Mulla kävi hyvä tuuri, kun satuin törmäämään autosoundin sivuilla ilmoitukseen, jossa myytiin juurikin tuohon sivukoteloon räätälöityä subbaria ja koteloa. Kotelo on niin passeli, että kun heitin sen paikalle, niin se ei liiku suuntaan eikä toiseen. Subbari ei vie takakontissa yhtään tilaa, koska sama kotelon luukku sopii hieman modifoituna subbarin eteen. Tarkoitus oli toteuttaa asennus näkymättömästi ja siksi hieman harmittaa se vahvistin, kun en saanut sitä piiloon.tyrvis wrote:Komia on Paskatti!
Kiinnostaisi tuo subiasennus sivukoteloon. Kuinka toteutit?
Passat Variant -04 1.8t
siis jonkun itse räätälöimä kotelo, vai ihan sarjatuotantomalli? Juuri tuollaista oon haaveillu jo pidempään..bueno wrote:Mulla kävi hyvä tuuri, kun satuin törmäämään autosoundin sivuilla ilmoitukseen, jossa myytiin juurikin tuohon sivukoteloon räätälöityä subbaria ja koteloa. Kotelo on niin passeli, että kun heitin sen paikalle, niin se ei liiku suuntaan eikä toiseen. Subbari ei vie takakontissa yhtään tilaa, koska sama kotelon luukku sopii hieman modifoituna subbarin eteen. Tarkoitus oli toteuttaa asennus näkymättömästi ja siksi hieman harmittaa se vahvistin, kun en saanut sitä piiloon.tyrvis wrote:Komia on Paskatti!
Kiinnostaisi tuo subiasennus sivukoteloon. Kuinka toteutit?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Kyllähän toi on jo todettu moneen otteeseen että talvirenkaat vierii kevyemmin kuin kesägummit.
Tietysti kesärenkaissa merkki ja malli vaikuttaa tohon myös aika tavalla, ainakin mitä rengastestiä on lukenut.
Tuskin Passattiin on kukaan valmistaja ruvennut kontin sivuun bolt-on koteloa tekemään? Janne80 on itse tehnyt moisen myös, kuidun kanssa läträämistä pääosin. Ei ole oikeasti vaikeaa, mutta suojaaminen on tärkeää. Ja haisee
Jokos sulla se vakkari toimi? Pitäny sitä kysellä mutta koskaan muistanu kun koneella istuskellu
Tietysti kesärenkaissa merkki ja malli vaikuttaa tohon myös aika tavalla, ainakin mitä rengastestiä on lukenut.
Tuskin Passattiin on kukaan valmistaja ruvennut kontin sivuun bolt-on koteloa tekemään? Janne80 on itse tehnyt moisen myös, kuidun kanssa läträämistä pääosin. Ei ole oikeasti vaikeaa, mutta suojaaminen on tärkeää. Ja haisee
Jokos sulla se vakkari toimi? Pitäny sitä kysellä mutta koskaan muistanu kun koneella istuskellu
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
On olemassa, joskus GTI-lehdessä näin mainoksen missä oli 8" subi vasempaan takalokeroon, jossa oli alkuperäisen kaltainen verhoiluki.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Siis Variantin konttiin? 3B -mallin sedanin konttiin meneviä sivuposkikoteloita oon nähnyt, mutta nehän ei farkkuihin istu..Sami Jalonen wrote:On olemassa, joskus GTI-lehdessä näin mainoksen missä oli 8" subi vasempaan takalokeroon, jossa oli alkuperäisen kaltainen verhoiluki.
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Itse räätälöity kotelo eli ei ole minkään sarjavalmistajan. Kotelon muoto ei ole mitenkään symmentrinen vaan se on muotoiltu täysin tuon sivulokeron muotoon. Siksi se oli myös hieman jämpti, kun sitä yritin paikalleen paiskata.AjH wrote:Kyllähän toi on jo todettu moneen otteeseen että talvirenkaat vierii kevyemmin kuin kesägummit.
Tietysti kesärenkaissa merkki ja malli vaikuttaa tohon myös aika tavalla, ainakin mitä rengastestiä on lukenut.
Tuskin Passattiin on kukaan valmistaja ruvennut kontin sivuun bolt-on koteloa tekemään? Janne80 on itse tehnyt moisen myös, kuidun kanssa läträämistä pääosin. Ei ole oikeasti vaikeaa, mutta suojaaminen on tärkeää. Ja haisee
Jokos sulla se vakkari toimi? Pitäny sitä kysellä mutta koskaan muistanu kun koneella istuskellu
Vakkari ei oo vielä pelikunnossa. Eihän siitä oo ku vasta pari kuukautta, kun sen asensin. Tuntuu tuo aktivointi olevan se vaikein asia, kun ei tahdo olla aikaa. Sit taas viikonloppusin, kun ois aikaa, niin ei mikään paja oo auki. No ens viikon perjantaina meen vapaapäivän kunniaksi HLS-autoon, niin samalla kattovat josko se vakkarin aktivointi onnistuis. Tietääpähän sitten ainakin missä vika - asennuksessa vai meidän Vag-com ohjelmointitaidoissa. Toisaalta edelleen ihmetyttää se, miksei VAG-COM tunnistanut autosta juuri mitään.
Noista renkaista vielä, että toki se vanteen paino vaikuttaa, mutta onko se renkaan seos ratkaiseva. Äkikseltään tuntuis, että pehmeämpi rengas pyörisi raskaammin.
Passat Variant -04 1.8t
Vielä ehtis siis kerran koittaa sitä aktivointia, ottais heti alusta silleen "oikealla" tavalla
Jos se siis viimen jäi siitä kiinni että se eka yritys meni ketuiks ja sitten siinä on joku odotushetki ennen kun voi uudelleen yrittääkkään.
Toi talvi-kesärengas juttu on kyllä mielenkiintonen, juurikin luulisi pehmeämmän ja lisäksi melko tiheästi kuvioidun eli sitäkin kautta pehmeämmän renkaan vierivän aika raskaasti. Ja taas vastaavasti kesärengas suurilla kuviopaloilla ja jäykällä rakenteella kuvittelisi painon alla olevan herkkä vierimään. Jonkun topicin tästä aiheesta joskus pistin pystyynkin ja taisi järjestään olla samaa havaintoa kaikilla.
Edit: joo ainakin se aktivointi toimi mun omaan autoon sen ohjeen mukaisesti tehtynä eikä se mitään ilmotellu. Tuli samalla sitä vakkarin tulkintaa reenattua niin osaa vähän kattoo myös sitä puolta VAG-comilla. Tosin se luultavasti toimii jos toimii ja muuten ei.
Jos se siis viimen jäi siitä kiinni että se eka yritys meni ketuiks ja sitten siinä on joku odotushetki ennen kun voi uudelleen yrittääkkään.
Toi talvi-kesärengas juttu on kyllä mielenkiintonen, juurikin luulisi pehmeämmän ja lisäksi melko tiheästi kuvioidun eli sitäkin kautta pehmeämmän renkaan vierivän aika raskaasti. Ja taas vastaavasti kesärengas suurilla kuviopaloilla ja jäykällä rakenteella kuvittelisi painon alla olevan herkkä vierimään. Jonkun topicin tästä aiheesta joskus pistin pystyynkin ja taisi järjestään olla samaa havaintoa kaikilla.
Edit: joo ainakin se aktivointi toimi mun omaan autoon sen ohjeen mukaisesti tehtynä eikä se mitään ilmotellu. Tuli samalla sitä vakkarin tulkintaa reenattua niin osaa vähän kattoo myös sitä puolta VAG-comilla. Tosin se luultavasti toimii jos toimii ja muuten ei.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Päivitetääs sen verran, että helmat, takaspoileri ja takaluukun täytepala ovat tulleet maalauksista. Loppuviikosta spoileri ja täytepala liimauksiin.
Sitten kävin tilaamassa toisen avaimen laakkoselta, kun mukana ei tullut kuin yksi avain. Tuli todettua, että on nämä nykyajan kauko-ohjainavaimet kalliita. Ehkä se on kuitenkin parempi olla kerrankin kaukaa viisas ja hommata se avain nyt eikä vasta sen jälkeen, kun avain ainut avain on sisällä autossa ja pitää soittaa lukkoseppä aukasemaan ovet.
Sitten kävin tilaamassa toisen avaimen laakkoselta, kun mukana ei tullut kuin yksi avain. Tuli todettua, että on nämä nykyajan kauko-ohjainavaimet kalliita. Ehkä se on kuitenkin parempi olla kerrankin kaukaa viisas ja hommata se avain nyt eikä vasta sen jälkeen, kun avain ainut avain on sisällä autossa ja pitää soittaa lukkoseppä aukasemaan ovet.
Passat Variant -04 1.8t
Juurikin näin ajattelin itsekin kun sain vain yhden avaimen. Ja wanha rupesi olemaan jo melko heikossa hapessa kaikenlisäksi..bueno wrote: Sitten kävin tilaamassa toisen avaimen laakkoselta, kun mukana ei tullut kuin yksi avain. Tuli todettua, että on nämä nykyajan kauko-ohjainavaimet kalliita. Ehkä se on kuitenkin parempi olla kerrankin kaukaa viisas ja hommata se avain nyt eikä vasta sen jälkeen, kun avain ainut avain on sisällä autossa ja pitää soittaa lukkoseppä aukasemaan ovet.
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
No niin päivitellääs tilannetta taas tänne. Takaluukun täytepala asentui kuin asentuikin paikalleen, vaikka hiontaa joutui harjoittamaankin, koska osa oli alun perin muutaman millin liian leveä. Ei tuo loppujen lopuksi paljon uudelle häpeä ja tekee takaosasta kyllä paljon fiksumman näköisen. Paitsi nyt perä näyttää tosi korkealta. Joutuukohan tässä vielä laskemaan autoa.
Tässä vielä sivuprofiili.
Tuli myös hommattua tuossa uusi soitin, vaikka edellinen ei ollut vuottakaan vanha. Aikaisempi soitin oli Pioneerin DEH-P5100UB, jossa ei sinänsä ollut mitään vikaa, päinvastoin säädöt olivat tosi hyvät. Kevään mittaan tuli kuitenkin halu kokeilla DSP-soitinta ja Kenwoodilta tuli uusi malli useat testit voittaneesta DSP-soittimesta. Tarkempi malli on Kenwood KDC-6047U ja hinta pixmaniasta tilattuna noin pari sataa euroa ipod-kaapelin kera. Pioneerin soitin maksoi aikanaa saman verran. Soittimessa on todella monipuoliset säädöt ja viiveitä pystyy säätämään, esim. sen mukaan kuinka monta kuuntelijaa autossa on. Sen mitä olen joskus Alpinen lippulaivamallia päässyt näkemään/säätämään, niin Kenwood ei juurikaan sen rinnalla kalpene ja kun ottaa huomioon, että hinnassa eroa on 350 euroa Kenwoodin hyväksi. Soittimessa on kaikki kohdallaan - liitännät, säädöt ja hinta sekä plussana täytyy mainita, että soittimen valaistuksen sai säädettyä pasuunaan sopivaksi - punaiset nappulat ja sininen näyttö.
Tässä vielä sivuprofiili.
Tuli myös hommattua tuossa uusi soitin, vaikka edellinen ei ollut vuottakaan vanha. Aikaisempi soitin oli Pioneerin DEH-P5100UB, jossa ei sinänsä ollut mitään vikaa, päinvastoin säädöt olivat tosi hyvät. Kevään mittaan tuli kuitenkin halu kokeilla DSP-soitinta ja Kenwoodilta tuli uusi malli useat testit voittaneesta DSP-soittimesta. Tarkempi malli on Kenwood KDC-6047U ja hinta pixmaniasta tilattuna noin pari sataa euroa ipod-kaapelin kera. Pioneerin soitin maksoi aikanaa saman verran. Soittimessa on todella monipuoliset säädöt ja viiveitä pystyy säätämään, esim. sen mukaan kuinka monta kuuntelijaa autossa on. Sen mitä olen joskus Alpinen lippulaivamallia päässyt näkemään/säätämään, niin Kenwood ei juurikaan sen rinnalla kalpene ja kun ottaa huomioon, että hinnassa eroa on 350 euroa Kenwoodin hyväksi. Soittimessa on kaikki kohdallaan - liitännät, säädöt ja hinta sekä plussana täytyy mainita, että soittimen valaistuksen sai säädettyä pasuunaan sopivaksi - punaiset nappulat ja sininen näyttö.
Passat Variant -04 1.8t
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No sanoppa muuta. Oon miettiny KW:n Street Comfort säädettävää alustasarjaa, jolla sais autoa laskettua 20-45mm. Tuohon kyytipojaksi vois laittaa eteen madaltavat jousilautaset - sais madallusta sopivasti. Toisaalta en tiedä tekeekö tuo juuri minkäänlaista eroa, koska autossa on nyt volkkarin oma urheilualusta, jonka pitäis madaltaa autoa 20-25mm.Pasi Häkli wrote:On kyllä tosi hieno passatti, laske sitä autoa vähän lähemmäks maata niin alkaa olemaan allekirjoituksesi mukainen.
Bueno
Pitäis päästä testaan 3BG:tä, jossa on, esim. KW1:n niin tietäis vähän koveneeko alusta paljon nykyisestä. Lähinnä huolettaa siis tuo ajomukavuuden katoaminen.
Passat Variant -04 1.8t
Mukavuus ei ihan kauheasti kyllä huonone, vaikka on toi sport-alusta aika lötkö. Ainakin omassa 100tkm nähneenä, vaikka uudet iskaritkin laitoin.
KW settiin ei jousilautasia taida saada ympättyä, ne mun mielestä tulee vakiomallin iskareihin alalautasiksi. Street Comfort on kuitenkin coiloveri-setti. Mutta kyllähän toi 45mm on jo ihan eri mataluus kun toi sport-alustan korkeus.
KW settiin ei jousilautasia taida saada ympättyä, ne mun mielestä tulee vakiomallin iskareihin alalautasiksi. Street Comfort on kuitenkin coiloveri-setti. Mutta kyllähän toi 45mm on jo ihan eri mataluus kun toi sport-alustan korkeus.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos pyörit porissa/ulvilassa niin ilmottele, mun autoo saa kyllä testata jos ei lähempää löydy. Mun mielestä ainakaan tuo kw v1 ei oo millään tapaa kova alusta. Mun makuun sais olla vielä vähän kovempikin.bueno wrote:Pitäis päästä testaan 3BG:tä, jossa on, esim. KW1:n niin tietäis vähän koveneeko alusta paljon nykyisestä. Lähinnä huolettaa siis tuo ajomukavuuden katoaminen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
-
- VCF Member
- Posts: 71
- Joined: 1.3.2010 22:26
- Location: Alajärvi
Ajattelin aluksi, että jos tilailis Saksasta halvalla jonkun käytetyn säädettävän alustasarjan, mutta taitaa tämäkin olla sellainen asia, että halvalla on turha havitella hyvää. Kai se on ruettava kiristämään vyötä, jotta ens kesänä saa hommattua sen KW1:n. On nuo alustasarjat vaan pirun kalliita ellei sit sattuis tässä talven aikana löytymään käytettynä.
Passat Variant -04 1.8t
Ite tilasin saksasta Racelandin joka on samaa tavaraa TA Technics:n kanssa.
Toimituskuluineen hintaa tuli vajaa 200€ ja ainaki nyt kesän kokemuksella hintansa väärti.
Alusta myös mukavuuspainoitteinen ainaki vielä tuommoisella 60mm madalluksella.
EDIT: perää ei saa aivan älyttömän alas tällä. Kaariväliksi jää n.300mm vaikka ottais säätöpalikat pois välistä.
Keulan saa kyllä linttaan. Kaariväli nyt mulla edessä 320mm ja madallusvaraa on vielä n.40mm. Keulassa maavara 75mm tolla asetuksella ja 18" vanteilla.
Toimituskuluineen hintaa tuli vajaa 200€ ja ainaki nyt kesän kokemuksella hintansa väärti.
Alusta myös mukavuuspainoitteinen ainaki vielä tuommoisella 60mm madalluksella.
EDIT: perää ei saa aivan älyttömän alas tällä. Kaariväliksi jää n.300mm vaikka ottais säätöpalikat pois välistä.
Keulan saa kyllä linttaan. Kaariväli nyt mulla edessä 320mm ja madallusvaraa on vielä n.40mm. Keulassa maavara 75mm tolla asetuksella ja 18" vanteilla.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Voi olla raceland ihan hintansa väärtti ja varmasti sitä onkin jos 200€:n hintaan sen saa mutta jos sitä vertaa KW1:seen tai saatika KW2:seen niin Raceland on kyllä ihan pas***. Ja tämän sanon kokemuksella sillä olen ajanut paljon noita kaikkia kolmea alustasarjaa. Lisäksi minua tuossa Racelandissa mistä mulla oli kokemusta niin iskarit oli kaikki eriparia keskenään... ja jousen säätölautaset löystyy eli jousia saa olla silloin tällöin nostamassa. Voi olla että tuo iskarien eriparisuus on valmistusvika mutta tuo säätölautasten löystyminen ei kyllä ole vaan ominaisuus.Killer wrote:Ite tilasin saksasta Racelandin joka on samaa tavaraa TA Technics:n kanssa.
Toimituskuluineen hintaa tuli vajaa 200€ ja ainaki nyt kesän kokemuksella hintansa väärti.
Alusta myös mukavuuspainoitteinen ainaki vielä tuommoisella 60mm madalluksella.
EDIT: perää ei saa aivan älyttömän alas tällä. Kaariväliksi jää n.300mm vaikka ottais säätöpalikat pois välistä.
Keulan saa kyllä linttaan. Kaariväli nyt mulla edessä 320mm ja madallusvaraa on vielä n.40mm. Keulassa maavara 75mm tolla asetuksella ja 18" vanteilla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Jos pitää alustaan sijoittaa reilusti rahaa niin minä ostaisin silloin D2 tai K-Sport:n. Molemmissa on oikein tehty korkeuden säätö vrt lähes kaikki muut valmistajat! Tolppaa lasketaan kiinnityspisteeseen nähden niin joustomatka pysyy koko ajan samana, lisäksi voi säätää jousen esijännitystä ja jäykkyyttä erikseen sekä yleensä säädettävä yläpään camperlevy tulee mukana. Tais olla jollain tarjouksessa noi alustat 699€.Patu wrote:Voi olla raceland ihan hintansa väärtti ja varmasti sitä onkin jos 200€:n hintaan sen saa mutta jos sitä vertaa KW1:seen tai saatika KW2:seen niin Raceland on kyllä ihan pas***. Ja tämän sanon kokemuksella sillä olen ajanut paljon noita kaikkia kolmea alustasarjaa. Lisäksi minua tuossa Racelandissa mistä mulla oli kokemusta niin iskarit oli kaikki eriparia keskenään... ja jousen säätölautaset löystyy eli jousia saa olla silloin tällöin nostamassa. Voi olla että tuo iskarien eriparisuus on valmistusvika mutta tuo säätölautasten löystyminen ei kyllä ole vaan ominaisuus.
Kaverin autossa ollutta KW1 ajaneena en ainakaan itse tykänny siitä ollenkaan. KW2/KW3 en ole vielä päässy missään ajamaan. Mulla oli volvossa toi D2 ja paras alusta mikä autoissa ollu tähän asti.
Mulle toi Raceland riittää vallan mainiosti jos vaan kestää esim 2vuotta mitä normaalisti autoilla ajan.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Herätellääs tätä välillä. Oon tässä nyt pitkään miettiny tuota alustasarjaa - Eibachin pro street ja KW1 on ollu päälimmäisenä mielessä, mutta kyllä tuo 1000e tuntuu pikkasen liian kovalta sijoitukselta. TA Technixin alustasarjat on yleisesti ottaen saaneet hyvää palautetta ja hinta-laatusuhde noissa lienee kohdallaan. Veljellä oli mesessä TA Technix alustasarja ja vaikka mese oli kentässä, niin kyyti oli silti suhteellisen miellyttävä. Taidan siis kallistua TA Technixiin.
Alustasarjan lisäksi suunnittelin uusia kaksiosaisia vanteita. Aattelin vaihtaa 19 tuumaset kokoa pienempiin, mutta leveys vois olla 8" eessä ja 9,5" takana.
Näiden ulkopuolisten muutosten lisäksi, tekisi mieli piristää konetta uudella ohjelmalla. Doc powerilla taisi halvimmillaan olla tuo perusohjelma n.350-399e, josta tehonlisäystä muistaakseni +45hp ja vääntöä 90nm. Onko kenelläkään kokemuksia 1.8t koneen piristämisestä? Ja jos on niin missä ootte autoanne käyny piristämässä?
Alustasarjan lisäksi suunnittelin uusia kaksiosaisia vanteita. Aattelin vaihtaa 19 tuumaset kokoa pienempiin, mutta leveys vois olla 8" eessä ja 9,5" takana.
Näiden ulkopuolisten muutosten lisäksi, tekisi mieli piristää konetta uudella ohjelmalla. Doc powerilla taisi halvimmillaan olla tuo perusohjelma n.350-399e, josta tehonlisäystä muistaakseni +45hp ja vääntöä 90nm. Onko kenelläkään kokemuksia 1.8t koneen piristämisestä? Ja jos on niin missä ootte autoanne käyny piristämässä?
Passat Variant -04 1.8t
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Kyseleppä Vogtlandia Paskattiin. Itse meinasin sen laittaa tohon diudiin. Kaverit on kehuskellut alustaa. Saa myös jäykkyyssäädöllä.
http://www.modificars.fi/tuotteet/korke ... 05-968369-
http://www.modificars.fi/tuotteet/korke ... 05-968369-
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Tuli sitten viimein hommattua se madallussarja. Päädyin V-maxxiin säädettävään alustasarjaan ja pääsiäisenä tuli asenneltua paikalleen. Madallus on edelleen hillitty, tiputin aiemmasta vain pari senttiä. Itse alustasta täytyy sanoa, että huhupuheet ja käyttökokemukset forumeilla pitävät hyvin kutinsa, sillä V-maxxista saa kyllä vastinetta rahoilleen. Ostin sarjan slamitilta, hinta 399e ja vaikea uskoa, että kyyti voisi olla 2 x parempaa 2 x kalliimmilla alustasarjoilla. Nähtäväksi jää kuinka pitkäikäinen setti on.
Madallussarjan lisäksi tuli vaihdettua sisävalot ja rekisterikilven valot ledeihin. Pääsiäisenä tuli sisustakin pestyä ja nahkapenkit käsiteltyä autoglymin leathertuotteilla. Akku teki tenät toissapäivänä ja se tuli uusittua. Huomenna ois edessä sitten nelipyöräsuuntaus.
Madallussarjan lisäksi tuli vaihdettua sisävalot ja rekisterikilven valot ledeihin. Pääsiäisenä tuli sisustakin pestyä ja nahkapenkit käsiteltyä autoglymin leathertuotteilla. Akku teki tenät toissapäivänä ja se tuli uusittua. Huomenna ois edessä sitten nelipyöräsuuntaus.
Passat Variant -04 1.8t
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Usko pois, kyllä se voi.Ostin sarjan slamitilta, hinta 399e
ja vaikea uskoa, että kyyti voisi olla 2 x
parempaa 2 x kalliimmilla alustasarjoilla
En väitä et mukavuus kasvais, mut kyllä se alustan hinta yleensä antaa aika hyvin osviittaa sen alustan toimivuudesta.
Ja yleensä nuo kalliimmat alustat vaa toimii paremmin kuin halvat. Monesti jopa paljon paremmin.
Itse kuulin niin paljon huonoa noista halvemmista alustasarjoista (jom, vmaxx), että en viittiny lähtee kokeilemaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisikin ollut hyvä ostos
Mistä hommasit takapenkkien kattovaloihin ledit? Sulla myös ilmeisesti pieni polttimo sillä isolla mustalla kannalla?
Mistä hommasit takapenkkien kattovaloihin ledit? Sulla myös ilmeisesti pieni polttimo sillä isolla mustalla kannalla?
Eat - Sleep - VAG
En mistään, koska ne on vielä asentamatta. Pitäis kurkata ensin, minkälaiset ledit siellä on ennen ku tilaa.vilperj wrote:Itse kuulin niin paljon huonoa noista halvemmista alustasarjoista (jom, vmaxx), että en viittiny lähtee kokeilemaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisikin ollut hyvä ostos
Mistä hommasit takapenkkien kattovaloihin ledit? Sulla myös ilmeisesti pieni polttimo sillä isolla mustalla kannalla?
Ite oon kyllä tyytyväinen tuohon alustaan. Pitäis päästä testaan jotain ns. "laatualustaa" samoilla renkailla ja vanteilla, kun itellä on niin sais kuvaa, et oliko tuo v-maxx huono vai hyvä sijoitus. Ei tuo varmasti niin pitkäikäinen ole kuin kalliimmat sarjat, mutta kunhan nyt 2-3 vuotta menis niin se riittää.
Passat Variant -04 1.8t
Kuva subbariratkaisusta, kun vihdoin ja viimein sain/muistin ottaa siitäkin kuvan. Kuten kuvasta näkyy, niin subbari ei vie yhtään ylimääräistä tilaa takakontista. Tosin polttimoiden vaihto on aika epämiellyttävä projekti, kun joutuu repiin koko kyljen auki ja nostaan kotelon pois ennen kuin pääsee niihin käsiksi.
Passat Variant -04 1.8t