Kyseessä on siis -02 Passatti orkkis hälyllä.
Hälytin huutaa
Hälytin huutaa
No niin nyt löyty mielenkiintoinen
vika: Kun avaan ovet avaimella kuskin lukosta ja avaan jonkun muun kuin kuskin oven niin hälytin alkaa huutamaan. Kuskin ovessa oleva ledi vilkkuu, mutta kuskin oven voi huoletta avata. On ihan sama onko ovet lukittu kaukosäätimellä tai avaimella. Kaukosäätimellä kaikki toimii niinkuin pitää. Eikös hälyn pitäis mennä poi kun painaa lukitusnappia kahdesti ? Mulla ei tapahdu muuta kuin että vilkut vilkahtaa, mutta hälyttimen ledi vilkkuu.
Kyseessä on siis -02 Passatti orkkis hälyllä.
Kyseessä on siis -02 Passatti orkkis hälyllä.
Skoda Octavia RS Kombi -08
Otsikko on täysin yhtenevä oman, aamulla ilmenneen ongelman kanssa, joten lainaanpa tätä.
Minulla tuossa orkkishälyttimellä varustetussa 3BG:ssä ko. probleema näyttäytyy seuraavasti: Mikäli auton lukitsee, hälytin alkaa saman tien huutamaan. Siinä se... Alkoi tänään duunin parkissa itsekseen piippaamaan. Olen kokeillut käyttöohjekirjasen neuvomia hälyttimen "deaktivointitoimenpiteitä", kuten avaimen kaukohjaimen lukituspainikkeen "kaksoispainallusta" (ei vaikutusta, ledi alkaa vilkkumaan ja häly menee päälle) sekä lukosta kääntämällä kaksi kertaa lukitussuuntaan (ei vaikutusta, ledi vilkkuu ja auto vinkuu). Semmosta. Kaupungilla käydessäkin auto oli pakko jättää auki, kiusallisen huomion pelossa...
Ainoa tapa miten lopulta sain auto lukittua niin, ettei häly mennyt päälle, oli oven sisäpuolen lukitusnamikasta repsikan puolelta kurottelemalla..."Not cool at all"...
Pystyykö tuota hälyä saamaan kotikonstein pois pelistä "pysyvästi"?
Minulla tuossa orkkishälyttimellä varustetussa 3BG:ssä ko. probleema näyttäytyy seuraavasti: Mikäli auton lukitsee, hälytin alkaa saman tien huutamaan. Siinä se... Alkoi tänään duunin parkissa itsekseen piippaamaan. Olen kokeillut käyttöohjekirjasen neuvomia hälyttimen "deaktivointitoimenpiteitä", kuten avaimen kaukohjaimen lukituspainikkeen "kaksoispainallusta" (ei vaikutusta, ledi alkaa vilkkumaan ja häly menee päälle) sekä lukosta kääntämällä kaksi kertaa lukitussuuntaan (ei vaikutusta, ledi vilkkuu ja auto vinkuu). Semmosta. Kaupungilla käydessäkin auto oli pakko jättää auki, kiusallisen huomion pelossa...
Ainoa tapa miten lopulta sain auto lukittua niin, ettei häly mennyt päälle, oli oven sisäpuolen lukitusnamikasta repsikan puolelta kurottelemalla..."Not cool at all"...
Pystyykö tuota hälyä saamaan kotikonstein pois pelistä "pysyvästi"?
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Kattoppa onko hälylle/keskuslukolle omaa sulaketta.Se pois niin ei huuda.
Voisiko jostain ovesta olla tunnistin hajonnut ja siksi huutaa kun häly luulee,että on ovi auki tms ?
Varmaan jotain vikakoodia vois löytyä comilla ?
Voisiko jostain ovesta olla tunnistin hajonnut ja siksi huutaa kun häly luulee,että on ovi auki tms ?
Varmaan jotain vikakoodia vois löytyä comilla ?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Itellä oli viimevuonna ku auton ostin niin samallaista onkelmaa. En saanut hälytintä pois päältä tuolla 2krt painallus, eikä saanut Pörhön huoltomieskään. No vika oli loppujen lopuksi takalasinpyyhkimen akselinläpi tulevan pissanesteen valuminen takaluukun mikrokytkimen päälle. Eli meni pyyhkimen moottori vaihtoon. Onneksi autoliike maksoi viulut.
Sillon kun vika ilmaantu niin ilmoitti kesken ajon, että takaluukku auki. Yöllä sitten piti pitää ovet auki, ku herätti yöllä hirveään huutoon
Sillon kun vika ilmaantu niin ilmoitti kesken ajon, että takaluukku auki. Yöllä sitten piti pitää ovet auki, ku herätti yöllä hirveään huutoon
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuo on harmillisen yleistä, viimeksi tänään vaihdoin tommosen takalasinpesurin moottorin. Sitten kun ongelma paisuu vähän isommaksi niin joudutaan vaihtamaan kaikki hilut sinne. Se pesuri kusee takaluukun avausmoottorin päälle ja rikkoo sen, sekä suoraan lukon liittimeen/mikrokytkimeen ja sekin menee uusintalistalle usein. Sit jos menee vielä pidemmälle niin se rikkinäinen avausmoottori polttaa sitä käyttävän releen kärjet.Nakkisormi wrote:No vika oli loppujen lopuksi takalasinpyyhkimen akselinläpi tulevan pissanesteen valuminen takaluukun mikrokytkimen päälle. Eli meni pyyhkimen moottori vaihtoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Mulla on nyt ollut taas toistaiseksi hiljaista hälytinosastolla. Kaikki toimii taas niin kuin pitääkin. Mikäänhän ei tietenkään takaa sitä, etteikö vika voisi (ja se varmasti tuleekin) uusiutumaan jossain vaiheessa, jossain muodossa. Pitää ottaa sitten asia uuteen tarkasteluun. Kerkesin jo kyllä varaamaan Pörhön sähkärille ajan tiistaille, mutta jos häly ei p*lluile viikonvaihteen aikaan uudestaan, niin taidan perua... 
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
Itsellä ku takalasin pissapoika temppuili niin semmosen hoksasin että pissaneste ruiski varren mukana eli lasin sivulta toiselle, pyyhkimen mukaan. Normaalistihan se suihkuttaa suoraan ylös.JuhaP wrote:Tämähän on hyvin mielenkiintoinen vika.. nimimerkillä esiintyi juuri hetki sitten![]()
Sain sitte ovet lukkoon ilman huutoja kun takakontin lukosta lukitsin.. pitää seurailla tilanteen kehitystä..
Pitänee tarkistaa tuo takalasin pissapoika et vuotaako se..
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tässähän tuli mielenkiintoista asiaa. Taitaapa olla itsellä sama vaiva.
Tänään alkoi sitten Passatin hälyt temppuilemaan. Aamusella tuli ajoa n. 120km, jonka jälkeen työpaikan parkkipaikalle. Ehti seisomaan puolisen tuntia, niin hälyt huutaa. Kävin kuittaamassa ja vartin päästä sama uusiks. Toistui viitisen kertaa, jonka jälkeen jätin ovet lukitsematta.
Töistä lähtiessä kesken ajon ajotietokone herjasi, että takaluukku on auki - pysähdyin, kiinni oli. (tässä vaiheessa aukesi normaalisti) Kilometrin päästä piippasi uudestaan. Sitten alkoi merkkivalo ja piippailu disko. Vähän väliä piippasi että takaluukku on auki.
Kotona kurkistin takaluukun lukkoon, sieltä valui paskaista nestettä. = vettä tms. missä seassa rasvaa.
Rouvan hiusfööniä lainaten ja talouspaperia käyttäen kuivasin lukon ja heitin uudet rasvat sisään.
Koeajolla toimi ehkä vartin verran, jonka jälkeen taas alkoi merkkivalodisko.
Äsken rassasin lisää, eikä tunnu enää toimivan tuo kontin aukaisukaan. Avaimella kääntämällä kyllä aukeaa, mutta ei kahvasta vetämällä. Ehkä joka kolmannella kahvasta vetäisyllä sähkölukko päästää pienen äänen, ja lukko avautuu "puoliksi", eli konttia saa kyllä raotettua, mutta ei kokonaan auki...?
Varsin vi*tumainen ropleema. Ovet sain nyt yöksi laitettua lukkoon siten, että takapenkin kautta kurottelin kuskinoven lukituslämiskästä ovet lukkoon, eli ovat nyt lukossa ilman hälyttimiä - mutta eipä tarvii yöllä heräillä piippailuunkaan.
Oisko vinkkejä/neuvoja mitenkä sietäis edetä? Onko mikrokytkin tms. rikki? Mitä maksaa? Onnistuuko vaihtaminen kotikonstein, vai tarvitaanko ammattimiestä?
Nopeimmalle vastaajalle/avun antajalle tarjoon kaljan.
Tänään alkoi sitten Passatin hälyt temppuilemaan. Aamusella tuli ajoa n. 120km, jonka jälkeen työpaikan parkkipaikalle. Ehti seisomaan puolisen tuntia, niin hälyt huutaa. Kävin kuittaamassa ja vartin päästä sama uusiks. Toistui viitisen kertaa, jonka jälkeen jätin ovet lukitsematta.
Töistä lähtiessä kesken ajon ajotietokone herjasi, että takaluukku on auki - pysähdyin, kiinni oli. (tässä vaiheessa aukesi normaalisti) Kilometrin päästä piippasi uudestaan. Sitten alkoi merkkivalo ja piippailu disko. Vähän väliä piippasi että takaluukku on auki.
Kotona kurkistin takaluukun lukkoon, sieltä valui paskaista nestettä. = vettä tms. missä seassa rasvaa.
Rouvan hiusfööniä lainaten ja talouspaperia käyttäen kuivasin lukon ja heitin uudet rasvat sisään.
Koeajolla toimi ehkä vartin verran, jonka jälkeen taas alkoi merkkivalodisko.
Äsken rassasin lisää, eikä tunnu enää toimivan tuo kontin aukaisukaan. Avaimella kääntämällä kyllä aukeaa, mutta ei kahvasta vetämällä. Ehkä joka kolmannella kahvasta vetäisyllä sähkölukko päästää pienen äänen, ja lukko avautuu "puoliksi", eli konttia saa kyllä raotettua, mutta ei kokonaan auki...?
Varsin vi*tumainen ropleema. Ovet sain nyt yöksi laitettua lukkoon siten, että takapenkin kautta kurottelin kuskinoven lukituslämiskästä ovet lukkoon, eli ovat nyt lukossa ilman hälyttimiä - mutta eipä tarvii yöllä heräillä piippailuunkaan.
Oisko vinkkejä/neuvoja mitenkä sietäis edetä? Onko mikrokytkin tms. rikki? Mitä maksaa? Onnistuuko vaihtaminen kotikonstein, vai tarvitaanko ammattimiestä?
Nopeimmalle vastaajalle/avun antajalle tarjoon kaljan.
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Tarkistit ettei se pissapojan letku vuoda sinne luukun sisään, jostainhan se uloskin valuva neste tulee ja sinne oven sisään ei muualta taida neste päästä normioloissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eipä tullut tarkastettua. Täytynee huomenna tarkistaa.AjH wrote:Tarkistit ettei se pissapojan letku vuoda sinne luukun sisään, jostainhan se uloskin valuva neste tulee ja sinne oven sisään ei muualta taida neste päästä normioloissa.
Mutta jostain sinne lukkoon on ainakin jotain nestemäistä päässyt, kun sitä sieltä valui. Voidaanko tämän perusteella todeta, että sieltä on elektroniikka särki?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Kyllä tää on aika varmasti takalasinpyyhin vika. Eli se takalasin pyyhkimen akseli on kulunut ja se vuotaa välistä lasinpesunestettä joka valuu alas mikrikytkimeen/lukkopesään. Täähän o niin sanottu merkkivika/ominaisuus.tyrvis wrote:Tässähän tuli mielenkiintoista asiaa. Taitaapa olla itsellä sama vaiva.
Tänään alkoi sitten Passatin hälyt temppuilemaan. Aamusella tuli ajoa n. 120km, jonka jälkeen työpaikan parkkipaikalle. Ehti seisomaan puolisen tuntia, niin hälyt huutaa. Kävin kuittaamassa ja vartin päästä sama uusiks. Toistui viitisen kertaa, jonka jälkeen jätin ovet lukitsematta.
Töistä lähtiessä kesken ajon ajotietokone herjasi, että takaluukku on auki - pysähdyin, kiinni oli. (tässä vaiheessa aukesi normaalisti) Kilometrin päästä piippasi uudestaan. Sitten alkoi merkkivalo ja piippailu disko. Vähän väliä piippasi että takaluukku on auki.
Kotona kurkistin takaluukun lukkoon, sieltä valui paskaista nestettä. = vettä tms. missä seassa rasvaa.
Rouvan hiusfööniä lainaten ja talouspaperia käyttäen kuivasin lukon ja heitin uudet rasvat sisään.
Koeajolla toimi ehkä vartin verran, jonka jälkeen taas alkoi merkkivalodisko.
Äsken rassasin lisää, eikä tunnu enää toimivan tuo kontin aukaisukaan. Avaimella kääntämällä kyllä aukeaa, mutta ei kahvasta vetämällä. Ehkä joka kolmannella kahvasta vetäisyllä sähkölukko päästää pienen äänen, ja lukko avautuu "puoliksi", eli konttia saa kyllä raotettua, mutta ei kokonaan auki...?
Varsin vi*tumainen ropleema. Ovet sain nyt yöksi laitettua lukkoon siten, että takapenkin kautta kurottelin kuskinoven lukituslämiskästä ovet lukkoon, eli ovat nyt lukossa ilman hälyttimiä - mutta eipä tarvii yöllä heräillä piippailuunkaan.
Oisko vinkkejä/neuvoja mitenkä sietäis edetä? Onko mikrokytkin tms. rikki? Mitä maksaa? Onnistuuko vaihtaminen kotikonstein, vai tarvitaanko ammattimiestä?
Nopeimmalle vastaajalle/avun antajalle tarjoon kaljan.
Kaksi tapaa korjata asia: Heitää takalasin pyyhin saunan taakse ja tulpata ikkunassa oleva reikä tulpalla kuten itsetein tai sitten vaihtaa uusi takalasin pyyhkimen kojeisto. Mitkään rasvaukset mikrokytkimelle/lukkopesälle ei valitetavasti auta sillä kyllä tuotakin kokeiltiin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Eiköhän se takakontin mikrokytkin ole selvä tapaus. Mulla se hälyyttimen huutelu johtui varmaankin apparin oven rikkoutuneesta mikrokytkimestä (oma diagnoosi, koodeja ei ole heittänyt). Ei pala ko. ovessa se oven helmavalo ja lisäksi lyö ovet aina lukkoon kun avauksen jälkeen kun on käyttänyt vain sitä ovea auki. En ole jaksanut vielä laitattaa kuntoon, kun ei juurikaan haittaa, kun ei ole häly huudellut enää (???!!). Tai en minä tiedä, itse olen yöt nukkunut hyvin, naapureista en mene vannomaan...
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Eiköhän nuo naapurit olis asiasta maininnut jo, jos se huutais.Leroy wrote:Eiköhän se takakontin mikrokytkin ole selvä tapaus. Mulla se hälyyttimen huutelu johtui varmaankin apparin oven rikkoutuneesta mikrokytkimestä (oma diagnoosi, koodeja ei ole heittänyt). Ei pala ko. ovessa se oven helmavalo ja lisäksi lyö ovet aina lukkoon kun avauksen jälkeen kun on käyttänyt vain sitä ovea auki. En ole jaksanut vielä laitattaa kuntoon, kun ei juurikaan haittaa, kun ei ole häly huudellut enää (???!!). Tai en minä tiedä, itse olen yöt nukkunut hyvin, naapureista en mene vannomaan...
Onko kokemuksia tuon takakontin mikrokytkimen vaihdosta? Mitähän mahtaa maksaa tuollainen palikka?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Onkos kellään tullu tämmöstä vastaan, että kun auto on lukossa ja tehdashälyt normaalisti päällä, niin sisälämppäri kun pamahtaa päälle alkaa pirssi huutamaan.
Onko jotenkin herkällä tai jotain? Viime talvena ei moista tapahtunut.
Sisätunnistimet kun ottaa pois päältä (B-tolpan napista) niin ei ala huutaan.
Tuommosen ongelman kanssa hieman ihmetelly, mutta täytyy vaan nyt talvella muistaa painaa tuota nappulaa aina kun pistää liekaan, kun ei muutakaan konstia ole tiedossa.
Onko jotenkin herkällä tai jotain? Viime talvena ei moista tapahtunut.
Sisätunnistimet kun ottaa pois päältä (B-tolpan napista) niin ei ala huutaan.
Tuommosen ongelman kanssa hieman ihmetelly, mutta täytyy vaan nyt talvella muistaa painaa tuota nappulaa aina kun pistää liekaan, kun ei muutakaan konstia ole tiedossa.
-
Joni Sairanen
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Kyllä tuo mielestäni normaalia on. Meidän perheessä on ollut kolmen eri automerkin kanssa sama juttu. Vanhempien Foordissa, MB:ssä ja omassa passatissa ja äidin Borassa.Janne_80 wrote:Onkos kellään tullu tämmöstä vastaan, että kun auto on lukossa ja tehdashälyt normaalisti päällä, niin sisälämppäri kun pamahtaa päälle alkaa pirssi huutamaan.
Onko jotenkin herkällä tai jotain? Viime talvena ei moista tapahtunut.
Sisätunnistimet kun ottaa pois päältä (B-tolpan napista) niin ei ala huutaan.
Tuommosen ongelman kanssa hieman ihmetelly, mutta täytyy vaan nyt talvella muistaa painaa tuota nappulaa aina kun pistää liekaan, kun ei muutakaan konstia ole tiedossa.
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Vielä kun ymmärtäisi mistä tuo johtuu, erityisesti kun ymmärsin Jannen tapauksenkin olevan viimetalvesta muuttunut.
Mulla kolmessa autossa on ollut ongelmattomat lämmitykset, kahdessa Cobran jälkiasennushäly ja Passatissa VAG tuotos.
Mietin että vaikuttaisiko puhaltimen suuntaus, mutta kun omat autotkin on lämmitetty aina siten että lämppäri on lattialla ja puhallussuunta suoraan ylös tuulilasille niin luulisi sen sisätutkaa häiritsevän, jos jonkin.
Mulla kolmessa autossa on ollut ongelmattomat lämmitykset, kahdessa Cobran jälkiasennushäly ja Passatissa VAG tuotos.
Mietin että vaikuttaisiko puhaltimen suuntaus, mutta kun omat autotkin on lämmitetty aina siten että lämppäri on lattialla ja puhallussuunta suoraan ylös tuulilasille niin luulisi sen sisätutkaa häiritsevän, jos jonkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juurikin sitä tässä haen, kun viimetalvena ( ja sitä edellisenä) ei ole huutanut turhia.AjH wrote:Vielä kun ymmärtäisi mistä tuo johtuu, erityisesti kun ymmärsin Jannen tapauksenkin olevan viimetalvesta muuttunut.
Mulla se on ollu tuolla repsikan lattialla ja puhallellu lähinnä vaakatasoon.Mietin että vaikuttaisiko puhaltimen suuntaus, mutta kun omat autotkin on lämmitetty aina siten että lämppäri on lattialla ja puhallussuunta suoraan ylös tuulilasille niin luulisi sen sisätutkaa häiritsevän, jos jonkin.
Missäs muualla noita antureita on kuin takana sisävaloissa?
onko sulla sielä mitään joka heiluis ilman mukana?Mulla oli vuntsikka takaoven yläpuolella roikkumassa,niin aina ku laitoin ovet lukkoon niin jos se heilu niin rupes hälyt soimaan.sillon vasta ite honasin että autossa on takana ne tunnistimet 
Mun mielestä ei pitäs olla ku niissä takana olevissa valoissa.
Mun mielestä ei pitäs olla ku niissä takana olevissa valoissa.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Käsittääkseni siten, että hälynapin painalluksella sisätutka on seuraavan lukituksen jälkeen pois päältä.Ari-Matti Aho wrote:Onko sitä sisätilatutkan nappia aina painettava kun haluaa sen pois päältä? Vai onko sillä pysyvämpi vaikutus?
Seuraavalla kerralla aktivoituu taas päälle..
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Hälytin ongelmaa täälläkin.. Temppuilu alkoi ensimmäisen kerran reilu kuukaus sitten, juuri noilla oireilla että häly alkaa huutaa heti ovien lukkiuduttua. Ihan sama painaako kaukosäätimestä vai kääntääkö mekaanisesti.
Jouduin ottamaan sulakkeen irti, jotta sai auton hiljaiseksi. Pari päivää oli sulake irti ja laitoin takas niin alkoi toimimaan normaaalisti.
Nyt taas eilen alkoi ongelmat uudestaan. Sulake on ollut jo useampaan kertaan irti, haitarikumien liitoksia käyty läpi, kaikki ovet aukeavat ja ovivalot syttyy normaalisti. Ajotietokone ei herjaa mitään että joku ovi olisi auki ajossa jne.
Takalasin pyyhin vikaa en kyllä vielä tarkastanut..
Saiskohan vag-com:lla vinkkiä missä vika vois olla? Onko muilla tullut vag-com:iin vikakoodeja näistä hälytin vioista?
Jouduin ottamaan sulakkeen irti, jotta sai auton hiljaiseksi. Pari päivää oli sulake irti ja laitoin takas niin alkoi toimimaan normaaalisti.
Nyt taas eilen alkoi ongelmat uudestaan. Sulake on ollut jo useampaan kertaan irti, haitarikumien liitoksia käyty läpi, kaikki ovet aukeavat ja ovivalot syttyy normaalisti. Ajotietokone ei herjaa mitään että joku ovi olisi auki ajossa jne.
Takalasin pyyhin vikaa en kyllä vielä tarkastanut..
Saiskohan vag-com:lla vinkkiä missä vika vois olla? Onko muilla tullut vag-com:iin vikakoodeja näistä hälytin vioista?
VW Passat 1.9 TDI -03
Aah, en ole yksin
Itselläni hälyt nyt huutaneet pari kertaa. 30 minuutti käytön jälkeen aivan itsestään menneet hälyt päälle.
Samaa kysyn kuin edellinenkin:
Saiskohan vag-com:lla vinkkiä missä vika vois olla? Onko muilla tullut vag-com:iin vikakoodeja näistä hälytin vioista?
Itselläni hälyt nyt huutaneet pari kertaa. 30 minuutti käytön jälkeen aivan itsestään menneet hälyt päälle.
Samaa kysyn kuin edellinenkin:
Saiskohan vag-com:lla vinkkiä missä vika vois olla? Onko muilla tullut vag-com:iin vikakoodeja näistä hälytin vioista?
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
^ No itsellä ei näyttänyt vikakoodia kun tuota kuvatunlaista probleemaa oli. Tai joku viisaampi voi vastata (itse kun en tuohon VAG-COMiin ole perehtynyt) saako sen tiedon jotenkin näkyviin vai ei. Jos se hälyn huutelu johtuu jonkin oven viallisesta mikrokytkimestä, niin yleensä (huom. oma havainto) ei myöskään autossa syty sisävalot kun sen oven avaa. Myöskään sen oven alalaidan "mukavuusvalo" (siis se joka valaisee maata, ettei vaimon korkkarit kastu oopperaan mennessä
) ei pala. Samoin lyö auton uudestaan lukkoon vaikka sitä ovea on käyttänyt auki...Eli ei tunnista sitä ovea kun se kytkin on sökö.
Ja mitä olit laitanut tuonne vikalista -topiikkiin, niin minulla myös auto rupesi ihan yhtäkkiä huutelemaan vaikka oli ollut parkissa (ja lukossa hälyt päällä) jo useamman tunnin. Vika oli apukuljettajan oven viallisessa mikrokytkimessä. Oireili kylläkin satunnaisesti, ei tullut koskaan korjattua. Lähinnä kostealla kelillä/sateella p*lluili.
Ja mitä olit laitanut tuonne vikalista -topiikkiin, niin minulla myös auto rupesi ihan yhtäkkiä huutelemaan vaikka oli ollut parkissa (ja lukossa hälyt päällä) jo useamman tunnin. Vika oli apukuljettajan oven viallisessa mikrokytkimessä. Oireili kylläkin satunnaisesti, ei tullut koskaan korjattua. Lähinnä kostealla kelillä/sateella p*lluili.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Lainaampa topikkia.
Onko kellään ollu sellasta onglemaa joka itsellä päällä.
Hälytin rupeaaa huutamaan ovia avatessa kakella. Vilkut saattavat jäädä jumiin, eli palavat koko ajan, eikä auto tottele enää kaukosäädintä. Huudon saa loppumaan irroittamalla keskuslukituksen sulakkeen, tosin hiljenee vasta huudettuaan sen tietyn ajan. Takaluukku halvaantuu tässä kohtaa myös.
Mukavuusboksi on kuiva eikä sen liitinkään näyttänyt hapettuneelta.
Onko kellään ollu sellasta onglemaa joka itsellä päällä.
Hälytin rupeaaa huutamaan ovia avatessa kakella. Vilkut saattavat jäädä jumiin, eli palavat koko ajan, eikä auto tottele enää kaukosäädintä. Huudon saa loppumaan irroittamalla keskuslukituksen sulakkeen, tosin hiljenee vasta huudettuaan sen tietyn ajan. Takaluukku halvaantuu tässä kohtaa myös.
Mukavuusboksi on kuiva eikä sen liitinkään näyttänyt hapettuneelta.
3BG 2.8 30V 4Motion
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Tuli etsittyä hälyttimen vikaa. 2/3 vioista hävis parin liittimen putsauksella ja mukavuusboksin maajohdon uusimisella, piuha oli aivan musta sisältä ja liitin hapettunut.
Vielä jäi vika " äänitorvi jänniteetön/lukittunut" päälle.
Ei kellää mitää hajua mitä tuo mahtaa yleensä tarkoittaa.
Viittaako tuo johdin vikaan?
Vielä jäi vika " äänitorvi jänniteetön/lukittunut" päälle.
Ei kellää mitää hajua mitä tuo mahtaa yleensä tarkoittaa.
Viittaako tuo johdin vikaan?
3BG 2.8 30V 4Motion
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mahtaako se tarkottaa varashälyttimen äänitorvea? Kun se kuitenkin kuuluu mukavuusboksin piiriin, auton oma äänitorvi ei kuulu mihinkään diagnostiikkaan. Joskus harvoin on vaihdettu niitä hällärin/peruutustutkan torvia/kajareita.
Ilmeisesti se hällärin torvi kuitenkin toimii jos vikahälytyksiä tulee.
Ilmeisesti se hällärin torvi kuitenkin toimii jos vikahälytyksiä tulee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Juu siis nimenomaan tuo hälyttimen torvi. Kyllä torvi huutaa sillon kun häly alkaa huutamaan.
Boschin testerin kanssa mitattuna 4 ohmia liian suuri oli tuon torven pinnin ja maan väliltä mitattuna vastusarvo.
Alle 20 pitäis olla, oli 24.
mitattuna siis nimenomaa mukavuusboksin päästä.
Ihmettelen vaan tuota "äänitorvi jänniteetön/lukittunut" koodia. Mitähän mahtaa tarkoittaa.
Boschin testerin kanssa mitattuna 4 ohmia liian suuri oli tuon torven pinnin ja maan väliltä mitattuna vastusarvo.
Alle 20 pitäis olla, oli 24.
mitattuna siis nimenomaa mukavuusboksin päästä.
Ihmettelen vaan tuota "äänitorvi jänniteetön/lukittunut" koodia. Mitähän mahtaa tarkoittaa.
3BG 2.8 30V 4Motion
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Vastaanpa tähän vanhaan topikkiin, josko jollain muulla on ongelmia niin saatta löytää apuja.
Ongelmana oli siis itsekseen ja epäloogisesti laukeava hälytin ja lopulta kaukosäädön toiminnan totaalinen loppuminen.
Temppuileva hälytin ja kauko-ohjaus korjaantui lopulta monien vaiheiden jälkeen seuraavalla tavalla.
1. Kaikki liittimet putsattiin jotka liittyy oviin tai mukavuusjärjestelmään, ennen kaikkea ovien johtojen liittimet.
2. Mukavuusjärjestelmän maa kaapeli uusittiin käytännössä kokonaan ( Oli sisältä aivan hapettunu)
3. Kuskin oven väyläjohtimet uusittiin, oli eristeet puhki ja halki.
4. Mukavuusjärjestelmän ohjainlaitteen joutui uusimaan ja sen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti.
Kylläpä taas on mukavaa kun toimii kauko-ohjaus.
Ongelmana oli siis itsekseen ja epäloogisesti laukeava hälytin ja lopulta kaukosäädön toiminnan totaalinen loppuminen.
Temppuileva hälytin ja kauko-ohjaus korjaantui lopulta monien vaiheiden jälkeen seuraavalla tavalla.
1. Kaikki liittimet putsattiin jotka liittyy oviin tai mukavuusjärjestelmään, ennen kaikkea ovien johtojen liittimet.
2. Mukavuusjärjestelmän maa kaapeli uusittiin käytännössä kokonaan ( Oli sisältä aivan hapettunu)
3. Kuskin oven väyläjohtimet uusittiin, oli eristeet puhki ja halki.
4. Mukavuusjärjestelmän ohjainlaitteen joutui uusimaan ja sen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti.
Kylläpä taas on mukavaa kun toimii kauko-ohjaus.
3BG 2.8 30V 4Motion
Jahas, vaikuttais täälläkin olevan samaa vikaa. Iltakävelyltä kotia tullessa Passatti huutaa pihalla. Kaukosäätimellä hälyt pois ja takas päälle. Just kun pääsee sisällä niin taas alkaa huutamaan. Hetki siinä tuli ihmeteltyä kunnes tuli huomattua että mittaristossa näkyi vilkkuvan avoin takaluukku. Välkkyi ihan säännöllisen epäsäännöllisesti vaikka luukku oli visusti kiinni. Ei myöskään toiminu tuo lukituspainikkeen "kaksoispainallus" tai sitten en vaan osannut. Tässä myöskin se vesisuihku liikkui pyyhkijän mukana.Nakkisormi wrote:Itellä oli viimevuonna ku auton ostin niin samallaista onkelmaa. En saanut hälytintä pois päältä tuolla 2krt painallus, eikä saanut Pörhön huoltomieskään. No vika oli loppujen lopuksi takalasinpyyhkimen akselinläpi tulevan pissanesteen valuminen takaluukun mikrokytkimen päälle. Eli meni pyyhkimen moottori vaihtoon. Onneksi autoliike maksoi viulut.
Sillon kun vika ilmaantu niin ilmoitti kesken ajon, että takaluukku auki. Yöllä sitten piti pitää ovet auki, ku herätti yöllä hirveään huutoon
Kovasti tuota takalasinpyyhkijää on tullut viime aikoina käytettyä. Oliko nyt niin, että ainoat korjaukset on pyyhkijän poisto tai uusi moottori? Että jos "väliaikaisena korjauksena" saisi tuon mikrokytkimen puhdistuksella ja pyyhkijän käyttämättä jättämisellä oven toimimaan normaalisti?
*EDIT*: En sitten vaan osannut tuota "kaksoispainallusta". Kokeilemalla eri painotapoja lähti toimiaan. On muuten harvinaisen v-mäistä kun ajelee ja kokoajan kuuluu varoitusääni
*Lisä-EDIT*: Omassa tapauksessa tuntui auttaneen kun sisätilalämmitin puhalteli nelisen tuntia tuonne takaluukun sisuksiin.