Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (ykkonen ja pakki ei toimi)
Ostin tuolta www.verkkari.fi tuota 55% tummennuskalvoa. Nyt sitten utelen että kannattaako lasit irrottaa kun tummentaa? mersun takaoven lasit otin irti. Eli, irtoaako takakontin sivulasit helposti? Entäs ovien lasit (mersusta irtos vajaas 10 minuutuis) etusivulaseja en ajatellut tummennella itse (en osaa tehä NIIN hyvää laatua viel).
Takaluukun ja kontin sivulasit on liimalaseja.Sergey wrote:Ostin tuolta www.verkkari.fi tuota 55% tummennuskalvoa. Nyt sitten utelen että kannattaako lasit irrottaa kun tummentaa? mersun takaoven lasit otin irti. Eli, irtoaako takakontin sivulasit helposti? Entäs ovien lasit (mersusta irtos vajaas 10 minuutuis) etusivulaseja en ajatellut tummennella itse (en osaa tehä NIIN hyvää laatua viel).
Eli käytännössä mahdoton irrottaa ilman hajoittamista tai ammattiliikkeen työkaluja.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Noniin. nyt tuli oikee vika vissii autoon? Ilmastointi puhaltaa vain tuulilasiiin, eli ei jaloille puhalla juuri mitään. Pikkunen kylmä lehmänhenkäys tulee varpaille. Eli keskelle ja lasiin puhaltaa lämmintä ihan normaalisti. ei auta vaikka kuinka namiskoi kääntelis. Alas ei tuu.
Ja muistutettakoon että autossa on manuaali-ilmastointi jos sillä on asiaan merkitystä.
mistäs lähdetään etsimään vikaa kun auto tulee kotiin viikon päästä?
Ja muistutettakoon että autossa on manuaali-ilmastointi jos sillä on asiaan merkitystä.
mistäs lähdetään etsimään vikaa kun auto tulee kotiin viikon päästä?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Joku läppämoottori ei selvästi liiku alas asti, eli sieltäpäin.. Piuhalla varmaan sais moottorin varmistettua ja sit tutkia onko johdot yms kunnossa vai moottori tiensä päässä. En tiedä monta niitä tossa kolmosessa on noita kääntyviä läppiä, purkamallahan sen näkee
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Riippuu rengastuksesta, madalluksesta sekä camber-kulmista.
Itellä oli kolmosfarkussa 9x16 ET25 vanteet ja renkaina 215/35. Nuo 8.5" ET:llä 17 tulevat vielä 2 milliä ulommas.
Etupäässä ne pyörii raapimatta kunhan camberit oli -1.4 astetta. Nii ja kaarista oli kantteja rälläköity.
Takapäässä oli kaarista rälläköity kaikki mahdollinen kantti pois ja siltikin jouduin keskittämään taka-akselin sekä lisäsin negatiivista camberia. Camberia lisäsin vähä turhanki maltillisesti eikä silläkään saatu aivan toivottua lopputulosta. No loppuaika autolla ajeltiinki sitte varoen kaikkia heittoja ja kuoppia
Madallusta oli jonku verra. Mitat kaaresta napaan edessä 280mm ja takana 285mm.
Tuossa vielä kuva ko. autosta.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kolmosessahan nuo liikkuu vaijereilla. Eli vaijeri on irti/irtoamassa joko läpän päästä tai käyttöpaneelin takaa. Tai itse vaijerissa on jotain häirää, poikki tms.Sami Jalonen wrote:Joku läppämoottori ei selvästi liiku alas asti, eli sieltäpäin.. Piuhalla varmaan sais moottorin varmistettua ja sit tutkia onko johdot yms kunnossa vai moottori tiensä päässä. En tiedä monta niitä tossa kolmosessa on noita kääntyviä läppiä, purkamallahan sen näkee
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Liikkuuko manuaali-ilmastoidussa myös?
Kiitos tero kuvasta, veikkaan että nuo mun talvirenkaat "uppoo" paremmin ku ovat kapeemmat, eli muistaakseni 185/50 tjsp... ja hommasin kaarimankelinkin iha sitä varten niin saa kaaret tällinkiin.
miten tuota nyt sitte ehtii värkkäämään joulun pyhät ja reilu viikko aikaa.
Onko olemassa H7 Xenon kittejä missä olisi 4 poltinta ja 2 ballastia vai pitääkö tyytyä 4 ballastiin? Noihin Hella umpioihin kiinnostaisi laittaa xenonit
Kiitos tero kuvasta, veikkaan että nuo mun talvirenkaat "uppoo" paremmin ku ovat kapeemmat, eli muistaakseni 185/50 tjsp... ja hommasin kaarimankelinkin iha sitä varten niin saa kaaret tällinkiin.
miten tuota nyt sitte ehtii värkkäämään joulun pyhät ja reilu viikko aikaa.
Onko olemassa H7 Xenon kittejä missä olisi 4 poltinta ja 2 ballastia vai pitääkö tyytyä 4 ballastiin? Noihin Hella umpioihin kiinnostaisi laittaa xenonit
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
josko asiaan saa selvyyden henkilökohtaisesti vaikka ensiviikolla
Onkohan iso homma laittaa webastoa tuonne? pitänee ainakin kello/ajastin/kaukostartti ostaa ja varmaanki pa-pumppu? entäs johtosarjat? Eli ebays on sikamaisen halvalla noita VW thermo top C malleja.
Mietin tuota kytkentää, onko nuo pistokkeet VW vai webaston omia juttuja ja mitäs niihin kuuluu?
Onkohan iso homma laittaa webastoa tuonne? pitänee ainakin kello/ajastin/kaukostartti ostaa ja varmaanki pa-pumppu? entäs johtosarjat? Eli ebays on sikamaisen halvalla noita VW thermo top C malleja.
Mietin tuota kytkentää, onko nuo pistokkeet VW vai webaston omia juttuja ja mitäs niihin kuuluu?
Löysin netin syövereistä asiallisen dokumentin erilaisista ajovalojen merkinnöistä, hyödyllinen esim ihmetellessä saako autossasi olla xenonit vai ei.
http://www.danielsternlighting.com/images/Codes.pdf
HC Low (dip) beam headlamp, halogen
HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen
A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")
http://www.danielsternlighting.com/images/Codes.pdf
Esimerkkitapaus Hella VW Golf Mk3=Mk4 look "kristallit" ei kelpaa xenoneille, huomatkaa myös nuolimerkintä, ko. valaisin on asetettavissa molemmille kaistoille ajettavaksi, siksi siis kahdesti HC merkintä, nuolella ja ilman, ihmetyttää miksi ei ole käytetty <-> merkintää. EI kellään olis lasien merkintä hiekkapuhallusvehkeitä että saisi DCR merkinnänTiivistelmä wrote:ECE/EEC Device Function Markings:
Signal Lamp Markings, Front and Rear
A Parking lamp (also called "position lamp", "city light","sidelight")
AR Reversing (backup) Lamp
F or B Rear Fog Lamp
IA Retroreflector
R Tail (rear position) Lamp
S1 Brake (stop) lamp
S3 Centre High Mount Stop Lamp (3rd brake light)1 Front Turn Indicator for use more than 40mm away from low beam headlamp axis
1a Front Turn Indicator for use more than 20mm and less than40mm away from low beam headlamp axis
1b Front Turn Indicator for use less than 20mm away from low beam headlamp axis
2a Rear Turn Indicator
5 Side Turn Signal Repeater
SM1 Sidemarker lamp
SM2 Sidemarker lamp
RL Daytime Running Lamp (DRL)
Forward Illumination Lamp Function Markings:
B Fog lamp
C Low (dip) beam headlamp, tungsten filament
R High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament
CR Low/high (dip/main) beam headlamp, tungsten filament
HC Low (dip) beam headlamp, halogen
HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen
HCR Low/high (dip/main) beam headlamp, halogen
DC Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
DR High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID Xenon)
DCR Low/high (dip/main) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")
RL Daytime Running Lamp ("DRL")
PL Plastic lens (may occur with any of above markings)
-> Low beam is suitable only for use in Left Hand Traffic (e.g.,
Britain, Australia, Africa, Japan)
[NO ARROW] Low beam is suitable only for use in Right Hand
Traffic (US, Canada, Continental Europe, Scandinavia, Russia,
etc.)
<-> Low beam is adaptable for use on either side of the road
(many projector lamps and older reflector high/low lamps)
HC Low (dip) beam headlamp, halogen
HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen
A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")
Nyt on Hella IV look lamput ja kyl voi sanoa että jo halogeeneilla valoteho on kyllä hieman parempi
Kävin tarvikeliikkeestä ostamassa nokkahihnan ja tuulettajanhihnan korjaussarjat. Eli rullat, kiristimet ja mitälie. Ja varasin myös huoltoajan että liike vaihtaa ne. En siis itse remppaa autoa tällä kertaa. Se onkin eka kerta 5 vuoteen kun käytän autoa ruuvautettavana muualla.
Ettei kamalan kalliiks tule tämä loma ni jää alustasarjan ja xenoneiden tilaus keväälle.
Myös ilmastoinnin suuttimista taas tulee niiku pitää. Mitään VIKAA ei systeemissä ollut. Mikään ei kanittanut enkä tajua miks ei jalkoihin puhaltanut. Voiko ne läpät jäätyä jumiin? Vika nääs korjautui sillä että ajettiin auto laivaan lämpenemään neljäks tunniks.
Hellaa ja bossia sovussa
Kävin tarvikeliikkeestä ostamassa nokkahihnan ja tuulettajanhihnan korjaussarjat. Eli rullat, kiristimet ja mitälie. Ja varasin myös huoltoajan että liike vaihtaa ne. En siis itse remppaa autoa tällä kertaa. Se onkin eka kerta 5 vuoteen kun käytän autoa ruuvautettavana muualla.
Ettei kamalan kalliiks tule tämä loma ni jää alustasarjan ja xenoneiden tilaus keväälle.
Myös ilmastoinnin suuttimista taas tulee niiku pitää. Mitään VIKAA ei systeemissä ollut. Mikään ei kanittanut enkä tajua miks ei jalkoihin puhaltanut. Voiko ne läpät jäätyä jumiin? Vika nääs korjautui sillä että ajettiin auto laivaan lämpenemään neljäks tunniks.
Hellaa ja bossia sovussa
ja autosta katkesi jousi. Uudehko monroe sanoi vaan POING ja putosi jousen puolikas tien varteen.
nyt o vaihettu termostaatti, kaikki hihnat, rullat ja kiristimet (asennussarjat siis) ja kuittiin napsahti 420 euroa töineen. Työ oli 2,8h á 60€.
hammashihna olikin jo tiensä päässä, eli hampaat tosi ohuet jo
jännää miten kilpailutettaessa eri liikkeitä, hajonta oli melko suurta. eli tämä liike joka laski hinnaksi n 440€ olikin siis halvempi mitä lupasivat. Kallein firma taas lupsasi tehdä työn 610 eurolla. Eroja on näemmä...
nyt o vaihettu termostaatti, kaikki hihnat, rullat ja kiristimet (asennussarjat siis) ja kuittiin napsahti 420 euroa töineen. Työ oli 2,8h á 60€.
hammashihna olikin jo tiensä päässä, eli hampaat tosi ohuet jo
jännää miten kilpailutettaessa eri liikkeitä, hajonta oli melko suurta. eli tämä liike joka laski hinnaksi n 440€ olikin siis halvempi mitä lupasivat. Kallein firma taas lupsasi tehdä työn 610 eurolla. Eroja on näemmä...
edellämainitut vanteet on nyt kuivumassa.
mutta silläaikaa tuli tehtyy tälleen eli kun oli joskus puhe mersun vanteista, ni siin ne ny olis.
Löysin vanhoja kuvia viime syksyltä miten tein testikappaleet. Eli tein 6mm poranterälle 14,5mm holkin joka sopi audin 5x112 vanteiden reikään justiisa ja sitten porasin tollaset reijän alut valurautaan.
Sitten homma jatkui reikien isontamisella 9,5mm asti ja sen jälkeen M12-1.5mm kierre reikiin.
Sen jälkee homma oliki bueno
Tulos on niin hyvä kotonakin tehtynä, että en keksi yhtään syytä miksi sitä ei voisi kotona tehdä aina Aikaa yhteen rumpuun meni n 30min. Nyt tällä hetkellähän mulla on taakse tulossa uudet rummut joissa on koneistamossa laitettu sama temppu ja yksi reikä täytehitsattuna.
http://www.garaget.org/?car=209119
mutta silläaikaa tuli tehtyy tälleen eli kun oli joskus puhe mersun vanteista, ni siin ne ny olis.
Löysin vanhoja kuvia viime syksyltä miten tein testikappaleet. Eli tein 6mm poranterälle 14,5mm holkin joka sopi audin 5x112 vanteiden reikään justiisa ja sitten porasin tollaset reijän alut valurautaan.
Sitten homma jatkui reikien isontamisella 9,5mm asti ja sen jälkeen M12-1.5mm kierre reikiin.
Sen jälkee homma oliki bueno
Tulos on niin hyvä kotonakin tehtynä, että en keksi yhtään syytä miksi sitä ei voisi kotona tehdä aina Aikaa yhteen rumpuun meni n 30min. Nyt tällä hetkellähän mulla on taakse tulossa uudet rummut joissa on koneistamossa laitettu sama temppu ja yksi reikä täytehitsattuna.
http://www.garaget.org/?car=209119
Taas on autolla ajettu monta tuhatta kilsaa ja viimeisen reissun aikana autoon ilmeni jokin oire. Tuli hankittua uudet renkaat tuossa 3000km sitten ja samalla tehtiin pyörien suuntaus. ja nyt viimeisen 600km matkalla (tänään) molemmat eturenkaat kului:
A) Vasemman renkaan sisäreunasta
B) Oikean renkaan keskeltä...
C) Molemmista 6mm
ja vasen rengas kerkes jo puhkeamaankin Urjalassa. rengaspaineet tarkistettiin lähtiessä ja paineita oli 185/45/15 renkaissa 2,7 ja tankinluukussa lukee että pitää olla 2.5.
Mistä lähdemme etsimään vikaa? Molemmat etutassut iha finaalissa ja kylmä rinki persees kestääkö toinen rengas loppuun asti, eli turun satamaan.
Eli oire on tullut tämän viikon aikana koska edellisillä reissuilla ovat moitteitta toimineet eikä kulunu epänormaalisti.
Tällänen tapaus:
Ennen madallusta:
A) Vasemman renkaan sisäreunasta
B) Oikean renkaan keskeltä...
C) Molemmista 6mm
ja vasen rengas kerkes jo puhkeamaankin Urjalassa. rengaspaineet tarkistettiin lähtiessä ja paineita oli 185/45/15 renkaissa 2,7 ja tankinluukussa lukee että pitää olla 2.5.
Mistä lähdemme etsimään vikaa? Molemmat etutassut iha finaalissa ja kylmä rinki persees kestääkö toinen rengas loppuun asti, eli turun satamaan.
Eli oire on tullut tämän viikon aikana koska edellisillä reissuilla ovat moitteitta toimineet eikä kulunu epänormaalisti.
Tällänen tapaus:
Ennen madallusta:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vuosi tuli täyteen ja auto on palvellut erinomaisesti. Kulutuskin on laskenut 4,7l/100km tasolle. vuoden jokainen tankkaus tullut laskettua joten tulos on tarkka. Huoltoihinkaan ei ole kauheasti mennyt, isoin remppa oli nokkahihnan vaihto. Etulokareissa olisi korroosiovauriota ja ikäväkyllä ilkivaltalommo oikeassa lokarissa. Pitäisi kait käyttää peltikorjaamolla ja vaihtaa uudet lokasuojat niin pääsisi ruosteistakin eroon. Uusi katsastus lähenee ja mitään vikoja ei pitäisi olla.
Taas on autolla ajettu useita tuhansia kilometrejä ja tänään katsastuksesta pois ajaessa ei meinannut millään saada pakkia päälle. Samalla ykkönen on liki mahdoton käyttää. Onkohan loota sipannu kokonaan vai mikä on.
Btw auton 35000km keskikulutus on 5.02l/100km. Yhtäkään tankkausta ei ole jätetty tallentamatta. Ko. kilometrimäärä saavutettu 1v 4kk aikana.
Btw auton 35000km keskikulutus on 5.02l/100km. Yhtäkään tankkausta ei ole jätetty tallentamatta. Ko. kilometrimäärä saavutettu 1v 4kk aikana.
Re: Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (pikku huoltoa)
Volkkarin oveen laitettu nyt uus lukkomekanismi. se olikin sitten vähän ns. paranneltu alkuperäiseen verrattuna. Simppeli homma kylä on vaihto. hintaa Oulun Pörhöllä 30.25e/ovi + uudet haittalevyt 14.75e/ovi. Nitä haittoja ei välttämättä tarvi vaihella jos ottaa vanhasta, mutta minäpä vaihdoin koska vanhat haitat on Siwan parkkipaikalla. niin kokonaiskustanne on 45e/ovi.
Ilmastoinnin systeemistä puuttui yksi O-rengas. nyt sekin olisi. vielä ku sais kuivaimen jostaki niin olisi golffissa mukava matkata. 91 euroa maksaisi Pörhöllä OEM, mitäs ne saksanmaalla maksaa.
Ilmastoinnin systeemistä puuttui yksi O-rengas. nyt sekin olisi. vielä ku sais kuivaimen jostaki niin olisi golffissa mukava matkata. 91 euroa maksaisi Pörhöllä OEM, mitäs ne saksanmaalla maksaa.
Re: Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (ykkonen ja pakki ei toi
Päivitystä.
Ilmastoinnin korjaussarja oli 33e. Autolla ajelu on vain ajelua. nykyään Kemin suunnalla äidin käytössä ja tulee vain jotain 200km viikossa.
Vaihteistoviat ei ole palanneet.
Auto toimii kuin entisajan junan vessa ja joutui tuulilasinpyyhkijät ja öljyt vaihtamaan taannoin. Muuta ei ole 2 vuoteen tehty.
Ilmastoinnin korjaussarja oli 33e. Autolla ajelu on vain ajelua. nykyään Kemin suunnalla äidin käytössä ja tulee vain jotain 200km viikossa.
Vaihteistoviat ei ole palanneet.
Auto toimii kuin entisajan junan vessa ja joutui tuulilasinpyyhkijät ja öljyt vaihtamaan taannoin. Muuta ei ole 2 vuoteen tehty.