Ajovalojen polttimoista
Ajovalojen polttimoista
Golfin ajovaloista kuskinpuolen polttimo sanoi itsensä irti pohjoisen reissun paluumatkalla. Nyt pitääkin kysellä, että onko joitain polttimoita joita osaisitte suositella? Siis onko merkkien välillä mitään eroa? Sellaiset halpispaskat voidaan kaiketi unohtaa heti. Ei huvittaisi vähän väliä vaihdella polttimoita. Eli tärkeä kriteeri olisi elinikä ja tietenkin se valoteho. Täällä Lahdessa näyttää kaupoissa olevan enimmäkseen Osramia ja GE:a (General Electronics). Ajattelin ensin ihan piruuttani kokeilla Osramin Cool Blueta eli sinistä valoa, mutta ei sitä H7-polttimona tunnu löytyvän mistään. Ja kysymys kuuluukin, että tekeekö niillä edes yhtään mitään? Taidan joka tapauksessa tyytyä ihan perinteiseen "keltaiseen" valoon.
Polttimoiden vaihtamisesta vielä... Mahtaako olla kovinkin kinkkinen homma neloskoppaisen Golperon kohdalla? Takavaloja on tullut vaihdettua ja ne ei ainakaan olleet kovinkaan vaikeat. Olen kuullut pieni kauhujuttuja näiden uudehkojen autojen polttimoiden vaihdosta. Milloin on jouduttu purkamaan mitäkin, että on saatu polttimot vaihdettu
Näistä ajovaloista oli varmaan jo jossain keskustelu käynnissä kun muistan joskus lukeneeni niistä Philipsin 3-in-1 polttimoista vai mitkä olivatkaan... Enpä vaan löytänyt aiheesta enää mitään.
Polttimoiden vaihtamisesta vielä... Mahtaako olla kovinkin kinkkinen homma neloskoppaisen Golperon kohdalla? Takavaloja on tullut vaihdettua ja ne ei ainakaan olleet kovinkaan vaikeat. Olen kuullut pieni kauhujuttuja näiden uudehkojen autojen polttimoiden vaihdosta. Milloin on jouduttu purkamaan mitäkin, että on saatu polttimot vaihdettu
Näistä ajovaloista oli varmaan jo jossain keskustelu käynnissä kun muistan joskus lukeneeni niistä Philipsin 3-in-1 polttimoista vai mitkä olivatkaan... Enpä vaan löytänyt aiheesta enää mitään.
Hanttarin puoli on kyllä helpompi. Kuskin puolella ainakin mä otin sen akun muovikotelon pois tieltä. Helpotti vähän. Ei mikään mission impossible.
Polttimoista en tiedä. Itte taisin laittaa Boschit. Korjaamolla sanoivat, että toiset autot kuluttavat polttimoita (H7) kuin leipää. Itellä meni molemmat lyhyet kerralla kun peruutin pois verstaasta ja nappas puskuri kiinni kynnykseen.
Polttimoista en tiedä. Itte taisin laittaa Boschit. Korjaamolla sanoivat, että toiset autot kuluttavat polttimoita (H7) kuin leipää. Itellä meni molemmat lyhyet kerralla kun peruutin pois verstaasta ja nappas puskuri kiinni kynnykseen.
Halvoista on hyvä Philipsin Premium +30%, H4 ... 3.5 eur / kpl. Paksumpien johtojen ja releiden kanssa noitakin voi käyttää. sivun alalaidassa kelta/mustat paketit.
Jos on huonommat johdot, niin Philips Vision Plus, Philips NightGuide tai Osram Silverstar pitäisi olla kirkas polttimo (H4 n. 10-12 eur / kpl).
Jos on huonommat johdot, niin Philips Vision Plus, Philips NightGuide tai Osram Silverstar pitäisi olla kirkas polttimo (H4 n. 10-12 eur / kpl).
Ajovalojen vaihto onnistui ainakin itseltä ilman mitään sen kummempia välineitä. Kuskin puoli oli mielestäni helpompi kuin apparin. Muovinen akun suoja irti vaan.
Joku valisti mua siitä että kumpikin H7 palaa suunnilleen samoihin aikoihin. Höpö höpö ajattelin mut ei menny kun pari viikkoa niin paloihan se toinenkin polttimo.
Osramia laittelin kun joka liikkeessä sitä tuntu olevan.
Auto siis iv golf
Joku valisti mua siitä että kumpikin H7 palaa suunnilleen samoihin aikoihin. Höpö höpö ajattelin mut ei menny kun pari viikkoa niin paloihan se toinenkin polttimo.
Osramia laittelin kun joka liikkeessä sitä tuntu olevan.
Auto siis iv golf
- Mika Viinikka
Nuo Philipsin vision plussat kirkastuu aika huomattavasti Passatissa kun laittaa "päiväasennosta" 1-asentoon.viinikka wrote:eikös ne toimi. 0 asentohan on vähän kuin kaupunki asento. silloinhan ei mee pitkätkään päälle. pimeellä kun tarkaan kattoo ja räpsäyttää 0 asennosta valot siihen toiseen asentoon niin huomaa kyllä kun ne vähän kirkastuu.
Tänään tuli koitettua töihin lähdettyä, että kirkastuuko ne valot, kun ne "laittaa päälle" ja saattoihan siinä jonkin asteinen tehon lisäys tapahtua.
Itse olen ajellut mielelläni kytkin 0 -asennossa pimeälläkin, jos olen ajanut jonkun perässä tai muuten ruuhkassa, ettei pääse pitkiä käyttämään. Säästää tuulilasinpesunestettä kun ei joka pesulla mene vettä lampuille.
Nuuka mikä nuuka.
Itse olen ajellut mielelläni kytkin 0 -asennossa pimeälläkin, jos olen ajanut jonkun perässä tai muuten ruuhkassa, ettei pääse pitkiä käyttämään. Säästää tuulilasinpesunestettä kun ei joka pesulla mene vettä lampuille.
Nuuka mikä nuuka.
- Mika Viinikka
Nyt autossa Osramin Silverstarit. Ja ihan hyviltä vaikuttavat. Lupasivat valotehoa lisää ja ainakin mun silmään vaikuttavat kirkkaammilta... Sinisiä Osramin Cool Blue-valoja oisin halunnut kokeilla, mutta löysin sellaiset vasta kun Silverstarit oli ostettu. Näissäkin valonväri on enemmän kirkas kuin keltainen.
Valojen vaihtaminen oli helppoa. Siis kuskin puolella. Aikaa meni alta minuutti. Apukuskin puolella oli vaikeaa. Mutta siellä puolella oli edellisellä omistajalla mennyt ilmeisesti jotain pieleen... No joka tapauksessa valot saatiin vihdoin vaihdettua ja homma toimii.
Valojen vaihtaminen oli helppoa. Siis kuskin puolella. Aikaa meni alta minuutti. Apukuskin puolella oli vaikeaa. Mutta siellä puolella oli edellisellä omistajalla mennyt ilmeisesti jotain pieleen... No joka tapauksessa valot saatiin vihdoin vaihdettua ja homma toimii.
Ajovalot
Muistatkos tarkemmin mistä polttimesta oli kyse...? Itsellä ois kans vaihto ajankohtainen ja voisin kokeilla jotain muuta polttimoa välillä...tommi wrote:Juu, laitoin itelleni jokunen kuukausi sitten ne Philipsin GT(jotain) valot. Niissä on se sininen hattu joka kajastaa hiukan sinistä umpioista. Valoihin olen ollu äärimmäisen tyytyväinen! "Keltaisuus" on miltei poissa =) Ero vanhoihin polttimoihin on valovuosi!
Niin kirkkaudella tarkoitin sitä, että valo itsessään on väriltään kirkkaampi entisen keltaisen sävyn sijaan. Eron huomaa nyt selvästi kun parkit on yhä vanhoilla polttimoilla jonka valo hehkuu keltaisen sävyisenä. Oliko sitten optinen harha vai vaan uusien valojen luoma mielikuva, mutta kyllä tienlaidan lumipenkat erottuu uusilla valoilla paljon entisiä paremmin. Omaa silmääni ainakin miellyttää kirkas valkoinen valo keltaisen sijaan.samip wrote:Hieman on vaikeaa tuo kirkkauden vertailu menetelmällä vanhan 10k ajetun polttimon tilalle uusi. Olipa uusi tuikku mikä tahansa, niin takuulla näyttää kirkkaamalle kuin entinen.
Poltinkaupassakin markkinavoimat jyllää aika tehokkaasti.