Sana vapaa

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Niin. Mistä nyt haluat puhua. Perusvoimajako on 50:50, josta se säätyy tarpeen ja tilanteen mukaan torsenin rajojen puitteissa. Kuten tuolla wikipedialinkissäsikin lukee, uusin T3 versio ei ole perusvoimajaoltaan enää 50:50. Se on se uusien Audien 40:60.

Nimim. Reilu 5v torsen 4motionilla ajanut.

Toki jos kysymyksen alkuperäinen esittäjä haikailee tönkön 50:50 voimajaon perään joka ei säädy mihinkään, niin nostan käteni virheen merkiksi, ja vetäydyn takavasemmalle.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Nimenomaan, ei voi puhua kiinteästä 50:50 voimanjaosta, koska käytännössä sitä se ei ole, vaan säätyy tilanteen mukaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Post by teesel »

Micco wrote:Niin. Mistä nyt haluat puhua. Perusvoimajako on 50:50, josta se säätyy tarpeen ja tilanteen mukaan torsenin rajojen puitteissa. Kuten tuolla wikipedialinkissäsikin lukee, uusin T3 versio ei ole perusvoimajaoltaan enää 50:50. Se on se uusien Audien 40:60.

Nimim. Reilu 5v torsen 4motionilla ajanut.

Toki jos kysymyksen alkuperäinen esittäjä haikailee tönkön 50:50 voimajaon perään joka ei säädy mihinkään, niin nostan käteni virheen merkiksi, ja vetäydyn takavasemmalle.
No nyt ollaan samaa mieltä asioista. Mä jäin ihan siihen uskoon, että tässä haettiin sitä tönkköä 50:50 voimajakoa tai sit käsitin jotain väärin.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Mulle jäi Heze R:n kysymyksestä hieman epäselväksi, mitä hän tarkalleen tarkoitti. :) Oli juttua aidoista nelivedoista, 30-40%takapyörille menevästä vedosta, sekä 2000-luvun pelkistä elektroniikka-nelivedoista. :lol: Minkä kukakin laskee "aidoksi" nelikoksi. Pitääkö sen vedon jurnuttaa tasan tilanteessa kuin tilanteessa, vai saako vetosuhde muuttua etu-ja taka-akselin välillä tarpeen mukaan.

Mutta tulipahan kertauksena muisteltua taas itse kullekin, miten nuo nelivedot ja vetojärjestelmät konsernin autoissa menevät. Tuntuu olevan kestoaihe foorumeilla tämän torsen/haldex, mikä on missäkin ja miksi.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

eikö tähän asiaan voisi tehdä oman topicin tonne tekniikka puolelle? pliis ja kiitos :bowdown
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Muuten vois jakaa tuon neliveto keskustelun omaksi aiheeksi, mutta kun tässä keskustelussa on jo yli 6000 viestiä niin ainakaan mun kone ei suostu enää avaamaan tätä keskustelua moderointi moodissa.
User avatar
Patse
Posts: 435
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Eiks tästäkin vois sata ekaa sivua poistaa viestejä ekaks :)
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Vois, mutta kun se moderointi näkymä ei aukea niin viestejä pitäisi poistaa yksi viesti kerrallaan. Ja joka poistosta pitää tehdä "oletko nyt aivan varma että haluat poistaa viestin" vahvistus. Niin mulla ei ainakaan riitä aika ja kärsivällisyys alkaa muutamaa tuhatta viestiä naputtelemaan yksitellen pois.
Osku.T
Posts: 1026
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

mitä kannattee tarkistella tästä audista?Olis jonkulaista kauppaa meneillään?

http://www.nettiauto.com/audi/a6/3344407
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Sitä että kestääkö perse ajella tolla :lol:
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
niksu99
Posts: 186
Joined: 15.9.2004 13:40
Location: Järvenpää

Post by niksu99 »

^^ Miten mulla on mielessä että sulla oli yksi kriteeri autoa vaihtaessa mittarilukema max. 100.000km. :)
- make -

VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Osku.T
Posts: 1026
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

bensalle :D perse kyllä kestää mut kestääkö auto?Jotenki osasin odottaa pientä vittuilua :D
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
enska
Posts: 315
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

Osku.T wrote:bensalle :D perse kyllä kestää mut kestääkö auto?Jotenki osasin odottaa pientä vittuilua :D
Jos kerran perse kestää, niin onko sillä auton kestämisellä sitte mitään väliä? ;)
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
Arakhran
Posts: 36
Joined: 19.2.2008 10:45
Location: Seinäjoki

Post by Arakhran »

Ite en kyllä helposti a6:een lähtis ainakaan a:tomaattiin ... appiukolla on moinen kyllä pienemmillä kilsa määrillä ( ja motarilla)...

Koukku on peräs mut laatikko ei kestä vetoa... Eikä mummielestä noi tomaatti laatikot muutenkaa oo näyttäny vihreetä valoa 150t ja sökö. Appiukolla vaihettu laatikko 165 ja taas reistaa alta 200 ajettu...

Ei sillä ettei niiku joka tuottees vois olla niitä joka kestää pomminki... Tai no itse asiassa tarkemmin katottuna appiukon audi on kyllä multaronikki ku ei oo quatro... joten tiedä sitten kestääkö tuo tippironikki paremmin...
~Ennemmin yks ruuvi liian löysällä,
ku kymmenen kireellä~

~1.8T Passat Variant vm. 04~
Heze.R
Posts: 25
Joined: 11.3.2010 23:04

Post by Heze.R »

Micco wrote:Mulle jäi Heze R:n kysymyksestä hieman epäselväksi, mitä hän tarkalleen tarkoitti. :) Oli juttua aidoista nelivedoista, 30-40%takapyörille menevästä vedosta, sekä 2000-luvun pelkistä elektroniikka-nelivedoista. :lol: Minkä kukakin laskee "aidoksi" nelikoksi. Pitääkö sen vedon jurnuttaa tasan tilanteessa kuin tilanteessa, vai saako vetosuhde muuttua etu-ja taka-akselin välillä tarpeen mukaan.

Mutta tulipahan kertauksena muisteltua taas itse kullekin, miten nuo nelivedot ja vetojärjestelmät konsernin autoissa menevät. Tuntuu olevan kestoaihe foorumeilla tämän torsen/haldex, mikä on missäkin ja miksi.
Kiitoksia tästä selventävästä ja ymmärrettävästä selityksestä.

Alun perin tarkoitin kyllä tuota voimasuhteen kiintäeää voimaa eli suhdetta 50-50.
Mutta ymmärsinkö nyt tosiaan niin että Quattro ja 4 motion on nykyään 40-60 painotteinen eli tapapyörille ohjattaisiin enemmän voimaa?
Kuullostaa ehkä hivenen järkevämmältä mutta mielestäni silti nelikon pitää olla nelikko eikä etu tai takapainotteinen sähkö viritys. Kaikilla sähkötoimisilla laiteilla joissa on mekaanisia rasituksen kanssa olevia rattaita tai pyöriä niin on ollut taipumusta suomen oloissa prakaa. Tosin onhan niitä poikkeuksiakin mutta luulen silti että tuo suolavesi / loska on erittäin pahaa myrkkyö pohjan sähköantureille ja liittimille jos pohjata ei hirmusesti huolta pidä.
Miinuksena tuossa 50-50 härdelissä ehkä tulee kulutus mutta olisi se kuitenkin varmatoimisempi ja ennenkaikkea yksinkertaisempi.
Volkkarilla pääsee?
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Uazilla sitten vaan :lol:
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Heze.R wrote: Mutta ymmärsinkö nyt tosiaan niin että Quattro ja 4 motion on nykyään 40-60 painotteinen eli tapapyörille ohjattaisiin enemmän voimaa?
Kuullostaa ehkä hivenen järkevämmältä mutta mielestäni silti nelikon pitää olla nelikko eikä etu tai takapainotteinen sähkö viritys. Kaikilla sähkötoimisilla laiteilla joissa on mekaanisia rasituksen kanssa olevia rattaita tai pyöriä niin on ollut taipumusta suomen oloissa prakaa.
4motion nimellä en ole varma, että onko missään. Volkkarin ns. normimalleissa on taitaa tällä hetkellä kaikissa koneet poikittain ja haldex. Touareqin ja Phaetonin ratkaisuihin en ole perehtynyt.

Mutta ainakin B8 A4 ja A5 pohjaiset ovat toistaiseksi olleet 40:60 perusvoimajaolla olevalla torsenilla. Ja kun sähkö tuntuu olevan se kirosana, niin itse perus torsenissa ei ole sähköä, vaikka se voimajakoa muuttaakin tarpeen mukaan. Täysin mekaaninen systeemi. Noihin uusiin Audeihin saa taka-akselille sports differentalia, joka jakaa voimaa pyörien välillä monilevykytkinten läpi jonkunlaisen sähköälyn perusteella. Uudessa RS5 on esitelty torsenin tilalla uusi "crown gear differential".

Mutta joo. Nämä jutut ois voinu olla tosiaan täälläkin omassa topicissaan, eikä muun liibalaaban seassa. :? Mutta nelivedoista tosiaan löytyy esim ultimatevw:ltä ja vagarenalta juttua vähintäänkin riittävästi, jos kiinnostaa lukea.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
tero
Posts: 299
Joined: 1.2.2008 22:31
Location: jurva/vaasa, espoo
Contact:

Post by tero »

En viitsinyt aloittaa uutta topikkia, mut onko kukaan osallistumassa http://www.rantamaraton.fi ?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Jee, viikon (palkaton) kesäloma :D
User avatar
Jami R
Posts: 371
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

Itselläni alkoi jopa palkallinen loma tämän kuun loppuun asti.. Sääli vaan että 2 päivää menee hukkaan kun koulu jatkuu taas 30 päivä. :roll:
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Päivän pelastus! Mies tukka sliipattuna tankkaa nokka pystyssä uuden karheeta 500-sarjan just uitettua farkku bemaria. Saa tankattua, palauttaa pistoolin paikalleen ja kävelee niin ylpeenä autoon, samalla luo säälivän katseen tankin toiselle puolelle missä mä oon tankkaamassa. Lähtee "kumit katuun"-tyylillä. Huutonauru alko ku huomasin ettei äijä ylpeydeltään muistanu laittaa korkkia ja luukkua kiinni.

Osa tietää miten rakastan noita bemareita.... :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Hannis
VCF Member
Posts: 55
Joined: 26.4.2009 20:23
Location: Ulvila

Post by Hannis »

Vähän repesin, meinaan oon kerran itekin vahingossa jättäny korkin ja luukun auki, ja korkki siis jäi sinne asemalle :D Tajusin puoles välis kotimatkaa, et hups! :D
Ex: VW Golf Variant 1.9 TDI -03
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Bemmimiehellä puna nousee kasvoille varmaan vasta seuraavan kerran tankille mennessä :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Post by teesel »

Kun katsastusmies merkitsi yhden ylätukivarren vaihtokuntoon, niin suunnittelin vaihtavani ylätukivarret molemmin puolin. Tietenkin suuntasin katseeni tuonne saksanmaalle ja ebay:n. Olisin tilannut Car-Brockilta ylätukivarsisarjan, jonka hinta 85e+pk:t, mutta heillä on etummaiset ylätukivarret loppu (olen tilannut samanlaisen sarjan aiemminkin) ja saavat lisää noin 4 viikon päästä.

Nyt löysin toisen myyjän joka kauppaa ylätukivarsisarjaa hintaan 64,90+28,90 pk:t. Eli mitä olette mieltä kannattaako tuollaisia mennä ostamaan vai onko parempi unohtaa ne? LINKKI

Ja sitäkin mietin kun tuolla sopivuustaulukossa on Passatin kohdalla teksti "nur passend bis Baujauhr 07.2002". Eli ei sovi asennettavaksi..? Saksa ei oikein taivu... :)

Toki saatte ehdottaa, jotain edullisia sarjojakin.

EDIT: Tukivarsien valmistaja on Atec
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
User avatar
Alkaline
Posts: 320
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

teesel wrote: "nur passend bis Baujauhr 07.2002"

EDIT: Tukivarsien valmistaja on Atec

sopii 07.2002 ennen ostettuihin autoihin
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Varmaanki valmistettuihin?
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Post by teesel »

Taidan sittenkin luovuttaa ja tilata paikalliselta varaosaliikkeelta vain toiselle puolen uudet ylätukivarret.
Onko tuossa 3BG mallissa sitten muuttunut noiden ylätukivarsien osalta jotain?
Onko se sama millaisen M10x100 ruuvin sinne ylös laittaa, jos sattuu että se vanha menee käyttökelvottomaksi?
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
User avatar
Alkaline
Posts: 320
Joined: 20.4.2008 9:57
Location: Tampere

Post by Alkaline »

Sami Jalonen wrote:Varmaanki valmistettuihin?

niin no, noniinno, niin...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ehkä lievää pilkun nu**imista mut ettei kellekkään jää epäselväks :)
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Post by teesel »

teesel wrote:Taidan sittenkin luovuttaa ja tilata paikalliselta varaosaliikkeelta vain toiselle puolen uudet ylätukivarret.
Onko tuossa 3BG mallissa sitten muuttunut noiden ylätukivarsien osalta jotain?
Onko se sama millaisen M10x100 ruuvin sinne ylös laittaa, jos sattuu että se vanha menee käyttökelvottomaksi?
Ostin siis paikalliselta varaosaliikkeeltä tukivarret (60e/kpl). Lemförder merkkiset. Niiden mukana tuli pultit ja mutterit. Edellis kerralla ei tullut minkäänlaisia pultteja.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
kansanautoilija
Posts: 1
Joined: 17.10.2010 23:35
Location: Turku

transporter vm 98 2.5 tdi tuotiauto saksasta

Post by kansanautoilija »

mistä mahdan löytää mankan johtojen värien merkityksen kun olisi tarkoitus vaihtaa vanhan mankan tilalle uusi???
User avatar
Bissela
Posts: 172
Joined: 9.7.2008 18:27
Location: Kotka

Re: transporter vm 98 2.5 tdi tuotiauto saksasta

Post by Bissela »

kansanautoilija wrote:mistä mahdan löytää mankan johtojen värien merkityksen kun olisi tarkoitus vaihtaa vanhan mankan tilalle uusi???
Jos tuosta -98 portterista kyse, niin taitaa olla ISO-liitin jo käytössä. Omassa -00 portterissa ainakin on.
Tämän näköinen liitin. ISO-liitin löytyy nykyään kaikista uusista mankoista.
Tuolta löytyy liittimien nastajärjestys/merkitys.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Olin eilen kaverin Golf IV 2.8 V6 4-motionin kyydissä koko illan, ai että oli mukava menemään ja kiihtymään noilla kesärenkaillakin. 8) Oma VW tuntuu tuon jälkeen entistä mopommalta...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Satelite
Posts: 625
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

On se kyl perhana... ekaks kunnon flunssa mikä tuntuu viel leviävän muihin mutta heti kun se alko helpottaa nii sit koetellaan lisää... vatsakipu osoittautu umpisuolen tulehdukseksi. Noh nytpähän nyppästiin sekin pois ja pari viikkoa saikkua. Tuskaa kyl tekee :evil: Ompahan hyvä syy viedä auto rassattavaks kaverin pajalle nii ei itte tarvitse :lol:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tänään erään kehä kolmosen varrella olevassa autovaraosaliikkeessä kuultua.

N: Hei, tässä ois näitä pyyhkijänsulkia, ne on aika huonot jo.
M: En minä ala niitä talvea vasten vaihtamaan. Jää raapii ne kuitenkin piloille kun lähden aamulla ajamaan.

N: Mutta nää on vain 6,5 euroa.
M: Vaikka olisi 6,5 euroa, auto on meni juuri katsastuksesta läpi ja pyyhkijänsulista ei sanottu mitään.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Heh! :lol: Joo mitä niitä vaihtamaan jos ei edes katsastuksessa mainita...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Vähän sama juttu eilen aamulla paikallisessa varaosaliikkeessä, jossa myyjä jutusteli jonkun tutun asiakkaan kanssa:

"Stna kun Koivunen teki jonkun pyyhkijänsulkien vaihtokampanjan jota mainostettiin lehdessä. Oo siinä sit prkl koko päivä vaihtamassa sulkia tuolla vesisateessa. Sit jos vielä tulee joku 87 vuoden DX korolla jossa on kaikki paikat jumissa ja ruosteessa, hajoaa vielä osat ja ala siinä sitten korvaamaan niitä sille jne.."

Tämä siis vanhahko perus kaljamahainen, kalju ja asiakaspalveluhaluton miesmyyjä kyseisessä firmassa, ei tullut siis yllätyksenä. :roll:
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tuurillahan ne laivatkin seilaa. Ihmetyttää vaan tollanen mentaliteetti yleistä liikenneturvallisuutta vastaan. Ihan sama juttu kun nää pimeällä ilman valoja ja puolisokeina ajavat kuskit.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Mulle hyvät pyyhkijänsulat on ainakin ihan henkilökohtaista mukavuutta. Mikään ei pimeällä ajamisessa oo niin rasittavaa kun huonot pyyhkijät jokka jättää koko näköalalle viivat, jotka sitten heijastelee vastaantulijoiden- ja katuvaloja.
Mutta onhan toi 6,50 euroa aika iso raha noin auton omistamista ajatellen. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Tuli tilattua 2000 litraa öljyä taloon, reilu 1600 euroa... Ihanan kallista... :evil:
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Mitenköhän tässä itekin alkaa hiljalleen uneksia puurakenteisesta omakotitalosta puutakalla ja puusaunalla. Nyt on vähän hölmö olo kun tulee keskellä yötä töistä, käy suihkussa ja istuu koneelle lonkeron kanssa. Sauna tekis aika gutaa, mutta eipä sitä näihin 50-lukulaisiin kerrostaloihin tee kirveelläkään.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Joo kyllä se puusauna olla pitää
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Samaa mieltä. Edellisessä kämpässä oli sisällä sähkösauna, ulkorakennuksessa puusauna.
Nykysessä on puusauna sisätiloissa. Paremmat löylyt siitä kyllä tulee ehdottomasti. Miinuksena se puiden kanssa suttaaminen/varastoiminen/hakeminen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
jazga
Posts: 6
Joined: 25.10.2010 21:30
Location: kvl

Post by jazga »

Kertokaa tyhmälle, JOS jollain on VARMAA tietoa, sopiiko tuohon sigusta löytyvään vehkeeseen volkkarin omat 13" peltivanteet? Yksiä 13" aluja jo kokeilin mutta ne eivät sopineet vaan ottivat edestä jarrusatuloihin kiinni.

Pitäisi vaan talvirenkaat saada hommailtua... :roll:

EDIT: kyllä ETKA näyttäs ainakin että 13" peltivanteet tuohon sopisi.. :shock:
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^99% varmuudella sanoosin jotta ei sovi.
Kolmosfarkut on muistaakseni aina vähintään 256mm etujarrulevyillä.
Töpöperä Golffeja sekä Ventoja on ollut 239 mm etujarruilla ja niihin sopii joihinki malleihin 13" vanne.


Edittiä: Vissiin löytyy joku pikkukoneinen farkku johon sopii 13" vanteet. Olisko sitte saksassa ollu kolmosfarkkua saatavilla jollaki 1,4 l koneella???
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Mulla kun on se ripsipiirakka-heijastin roikkumassa aurinkolipasta, sitä moni on kyselly että mistä niitä saa. Viimein löysin paikan mistä niitä näyttäis vielä saavan. Tuohan on siis 2005 vuoden naisten päivän kunniaks tehty heijastin.

http://www.mariannevalola.com/tilaa.htm
http://www.tulva.fi/index.php?k=15628
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Mikä ihme volkkarin laatuun on tullut? Takajarrut ei kestäny kun 232tkm ja levyt ei ollu vielä edes loppu! Etujarrut kesti 220tkm! Autolla ikää vasta 9 vuotta! Minne voin valittaa??? :lol:
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

^Kylläpäs onki paskoja autoja! :lol:

Mullaki passatista etupäästä yks kumipusla repes vaikka ei ollu ajettu ku 210tkm. :shock: :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
elwood
Posts: 83
Joined: 20.2.2006 18:54
Location: Kotka

Post by elwood »

DJDH wrote:Mikä ihme volkkarin laatuun on tullut? Takajarrut ei kestäny kun 232tkm ja levyt ei ollu vielä edes loppu! Etujarrut kesti 220tkm! Autolla ikää vasta 9 vuotta! Minne voin valittaa??? :lol:

Joo,ei ne mitään kestä,,, Mun kakkos-autokin on vasta 20 vuotta vanha,ja nyt jo meni pakoputken takapätkä... :lol:
Etu ja keskipätkä on sentään vielä orkkis VW...
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
User avatar
Patse
Posts: 435
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Mulla ollu kolme autoo ja jarrulevyt ja palat on saanut 2 henkilöautosta vaihtaa 150-170tkm vaiheilla, takimmaiset tuntuu menevän ekaks kun rupeevat jumittamaan/laahaamaan/levyt ruostuu kun takajarruissa levyjarrut on suomen maassa - huonot. Nissani ja Ford, nää ei tietenkään ole edes autoja tällä foorumilla mutta vertailun takia.. Ajotapa vaikuttaa kanssa, jotkut tykkää jarruttaa joka mutkassa.

Volkkarin pakussa kesti takimmaiset päälle 200 tkm jos ei ennen ollut vaihdettu.. Noikin olis varmaan kestäny kauemmin mutta kun tossa oli tota jarrujen jumitusongelmaa niin meni ensinnäkin levyt kieroks takaa ja olis sieltä palatkin loppu kun avasin. Ja ruosteessakin ne levyt oli.

Etummaisia mun ei vielä oo tarvinnu avata ja +240tkm mittarissa, jos ne on vaihdettu jo ennen kun hyvin toimivat, en oo edes jarrupalojen kuntoa kattonu kyllä. Ennakoivaa huoltoa mä en juuri jarruissa harrasta, ihmetellään sitten kun jarrut ei toimi.

Tällaset puheet on kyllä kun kaivais verta lapiolla nenästä, se jarrujen kiljunta alkaa tietysti huomenna kun jarrupalojen pinta loppuu :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
Locked