Olen yrittänyt googlettaa ja lueskella kirjoja, mutta en ole saanut tarpeeksi selkeää vastausta...
Eli miten saan keulan huoltoasentoon. Itsellä on T4 -97, jossa on siis yhtenäinen pelti keulassa sivusta sivuun. Tiedän, että pitäisi aukaista syylärin päältä pari pulttia ja nostaa konepellin lukituskahvasta ja jotenki koko etumaski tulisi eteenpäin. No homma on kaatunut tuon keulan pellin kiinni pysymiseen. Ilmeisesti jotain erikoistyökalua pitäisi käyttää tms. tekemällä jotain jossain, mutta en ole saanut selville, että millaista työkalua, missä käyttää ja miten käyttää.
Osaisiko joku kertoa vaihe vaiheelta mitä pitää tehdä?
Kiito
Nyyppä + huoltoasento T4
Konepelti auki, maskin 3 ristipääruuvia irti, maskipellin kaksi alaruuvia irti (löytyvät maskin "alaosan" sivuista tutkimalla) Maskipelti irti. Lukkopelti irti (2kpl 13mm pultteja.) Voi olla hieman nihkeä nostaa, kaksi kappaletta kumityynyjä pitää painella pellin läpi, jäävät kiinni keulaan. Sen jälkeen kevyesti syyläriä nostaen ja eteenpäin vetäen syyläripaketti taittuu huoltoasentoon. Äärettömän helppo ja nopea homma. Maskipellin irrotuksessa kannattaa vähän nitkutella lokasuojan saumassa, siellä on 2kpl per puoli muoviklipsejä, mutta pelti irtoaa vetämällä.
T4 `99
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_t4_7d
Tuollaisen tiedoston avaat, saa apuja työhön.
Volkswagen EuroVan (T4) 2.4L Diesel (AAB & ACV): Cooling System (eng.)
Tuollaisen tiedoston avaat, saa apuja työhön.
Volkswagen EuroVan (T4) 2.4L Diesel (AAB & ACV): Cooling System (eng.)
Yritin vilkuilla linkkejä ja siellä näytti olevan samat kuvat kuin omassa alfamerin kirjassa. Ongelma on ollut lähinnä maskipellin irroitus lokasuojan pelleistä, johon kuvat ei anna selkeyttä. Eli maskipeltikö tulee suoraan ulos, vai pitääkö painella johonkin suuntaan? Kuvissa käytetään jotain työkalua, mutta ei lue, että voiko sen korvata esim. isolla talttameisselillä tms. ja mitä työkalulla tehdään.
VW Transporter -97 2.4D