VW Golf IV Variant vikalista
-05 Pacific 28tkm ollut käytössä n.viikon ja seuraavaa tullut ilmi
-kakkonen on jäykkä ja ronksahtaa vaihdettaessa
-jarrut ravistaa / jumittaa (palat/levyt kuin uudet)
-kuskin penkin selkänoja narisee
-climatronicin valot reistailee
Mutta muuten ostokseeni tyytyväinen ja etenkin ajotuntumaltaan erittäin hyvä auto !!
Kaara menee loodan öljyjen vaihtoon ja climan valot alkoi jälleen toimimaan normaalisti.
Eiköhän tämä VW elämä tästä lutviudu
Kertokaas vielä VW viisammat, että kuuluuko Golffissa ollakkin moottori noin "höllässä" eli käsineen mottori liikkuu etu/taka suunnassa n.10mm ihan kuin ei olisi kiinni ollenkaan. Etenkin se vaihteiston puoleinen kannake näyttää tosi väljältä.
Konetta heiluttelin siksi kun vaihdekkeppi heiluu melkoisesti epätasaisella tiellä hiljempaa ajettaessa.
-kakkonen on jäykkä ja ronksahtaa vaihdettaessa
-jarrut ravistaa / jumittaa (palat/levyt kuin uudet)
-kuskin penkin selkänoja narisee
-climatronicin valot reistailee
Mutta muuten ostokseeni tyytyväinen ja etenkin ajotuntumaltaan erittäin hyvä auto !!
Kaara menee loodan öljyjen vaihtoon ja climan valot alkoi jälleen toimimaan normaalisti.
Eiköhän tämä VW elämä tästä lutviudu
Kertokaas vielä VW viisammat, että kuuluuko Golffissa ollakkin moottori noin "höllässä" eli käsineen mottori liikkuu etu/taka suunnassa n.10mm ihan kuin ei olisi kiinni ollenkaan. Etenkin se vaihteiston puoleinen kannake näyttää tosi väljältä.
Konetta heiluttelin siksi kun vaihdekkeppi heiluu melkoisesti epätasaisella tiellä hiljempaa ajettaessa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuo on kyllä täysin ominaisuus. Ja käynnistettäessä/sammutettaessa vaihdekeppi elää omaa elämäänsäKimee wrote:Kertokaas vielä VW viisammat, että kuuluuko Golffissa ollakkin moottori noin "höllässä" eli käsineen moottori liikkuu etu/taka suunnassa n.10mm ihan kuin ei olisi kiinni ollenkaan. Etenkin se vaihteiston puoleinen kannake näyttää tosi väljältä.
Konetta heiluttelin siksi kun vaihdekkeppi heiluu melkoisesti epätasaisella tiellä hiljempaa ajettaessa.
Joskus tohon yritettiin etsiä ratkaisua, mutta ei siinä auttanut niiden kannakekumien uusinta eikä mikään, eli ominaisuus.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kiitän ja kumarran. Näin vähän ounastelinkin.Pasi H. wrote: Tuo on kyllä täysin ominaisuus. Ja käynnistettäessä/sammutettaessa vaihdekeppi elää omaa elämäänsä
Joskus tohon yritettiin etsiä ratkaisua, mutta ei siinä auttanut niiden kannakekumien uusinta eikä mikään, eli ominaisuus.
Tulee kysyttyä ihan hassuja kun en ole aikaisemmin VAG konsernin tuotetta omistanut.
Mulla on alkanu jarrutuksissa jarrupoljin "potkimaan" takasin... Imusarjalta tehostimeen tuleva letku halki... Uus letkunpätkä 60€
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
eli eilen oli huollossa, vilkun viiksi meni vaihtoon, vika oli siinä, naksutusta en enää kuullut kotimatkalla. Valo-ongelmakin ratkes kun polttimo oli jotenkin vioittunut!? siihen vaihdettiin uusi ja nyt näytti oikeaan suuntaan valaisevan. Vaihde ongelmakin selvis, vaihdelaatikossa jotain menny paskaks, mikä aiheuttaa kakkoselle vaihdettaessa rusahduksen, nyt huolto selvittää maahantuojalta, että laitetaanko uusi laatikko vai avataanko loota ja pelastetaan mitä pystyy..MxK wrote:-06 TDI 74kw kyseessä mittarissa 97tkm, itse ajanu 3tkm. Ollut minulla nyt tasan kolme viikkoa. Vikoja tuona aikana:
-Vilkun rele nakuttaa omia aikojaan ihan satunnaisesti.
-kakkoselle vaihdettaessa kuuluu rasahdus. ERITTÄIN varovasti vaihdettaessa ei ääniä.
-oikean puoleinen ajovalo valaisee (lähes) puiden latvoja.
Noista menossa ensi viikolla huoltoon.
Voisko sulla Kimee olla sama juttu lootassa, kuulostaa nimittäin ihan samalta onkelmalta, tosin mulle sanovat huollossa ettei öljyjen vaihto enää tohon auta. Huollon myyjä ei pitäny tota vikaa mitenkään erikoisen harvinaisena..
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI -10
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Eiköhän selviä kun auto menee viikon päästä huoltoon.MxK wrote:
Voisko sulla Kimee olla sama juttu lootassa, kuulostaa nimittäin ihan samalta onkelmalta, tosin mulle sanovat huollossa ettei öljyjen vaihto enää tohon auta. Huollon myyjä ei pitäny tota vikaa mitenkään erikoisen harvinaisena..
Ei toi mun niin kovin huonolta vaikuta. Vähän jäykkä vain.
Enemmän ottaa pannuun toi kuskin penkin selkänojan natina.
Siihenkun saisi jonkun "antinatina" judanssin niin oi oi auvoista ajelua.
Nyt on alkanut (28t km) pelkääjänpuolen penkki tai sen selkänoja, natisemaan. Paikaltaan lähtiessä tulee myös joku niinkun pitkä piippaus ainakin 3:s vaihteelle asti, mutta lyhyempi kestoisena kun vapaalta ykköselle. Vauhdissa kun painaa kaasua tätä ei kuulu. On ollut ihan uudesta asti. Täytyy varmaan viedä Laakkoselle kun on vielä kuukausi takuuta.
Last edited by Basu on 23.9.2007 15:04, edited 1 time in total.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Maaliskuussa hankin tuon omani ja silloin mittarissa oli 128tkm, nyt 156tkm taitaa olla jo mittarissa ja ei ongelmia matkalla. Renkaat taitaa olla öljyn lisäksi ainoa kuluva asia Hieman itsekin yllättynyt ajomäärästä, koska arkisin auto suurimmaksi osaksi seisoo vain parkissa. Viikonloppuisin ja lomilla tullut käytyä hieman naapuria pidemmällä.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Tänään syttyi moottorin ohjausjärjestelmän ja moottorinkuva valot palamaan juuri kotipihaan tullessa.Auto -03,1.6L ja ajettu 63000 km.Ainakin lämpömittari laskee ja nousee moottorin käydessä ja ajossa ihmettelin kun välillä näytti ajotietokone hurjia bensankulutuslukemia!?!
Ilmeisesti lambda anturi tai jäähdytinneste anturi paskana?Kone käy kuitenkin ihan normaalisti ja kaikki tuntuu muuten toimivan.
Pitää huomenna käydä luetuttamassa vikakoodi,vai uskaltaako tuolla nyt sitten ajaa metriäkään?Pitäs aamuyöstä töihin päästä kuitenkin..
Pesin auton tänään,voisiko jossain olla jokin anturi mikä olisi siitä alkanut kiukuttelemaan?moottoria en pessyt!
Hienoa tässä on vielä se,että olen auton omistanut vasta viikon ja kilsojakin tullut vasta alle 100km...
Ilmeisesti lambda anturi tai jäähdytinneste anturi paskana?Kone käy kuitenkin ihan normaalisti ja kaikki tuntuu muuten toimivan.
Pitää huomenna käydä luetuttamassa vikakoodi,vai uskaltaako tuolla nyt sitten ajaa metriäkään?Pitäs aamuyöstä töihin päästä kuitenkin..
Pesin auton tänään,voisiko jossain olla jokin anturi mikä olisi siitä alkanut kiukuttelemaan?moottoria en pessyt!
Hienoa tässä on vielä se,että olen auton omistanut vasta viikon ja kilsojakin tullut vasta alle 100km...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla tulee kanssa etuovien tiivisteistä kovalla sateella vettä sisään..Siitä öbaut peilin yläpuolelta tiputtaa sähkölasien kytkimille ja lattialle..Syö miestä! Tiivisteet on vähän kulahtaneen näkösiä, mutta kyseltyäni niiden hintoja, päädyin siihen, että saa sataa..MEINAA MAKSO!
PS. Voin vielä kysästä hinnan uudelleen, jos jotain kiinnostaa..Ei jääny mieleen, kun että sikana makso, oisko ollu jotain 70-100€ per ovi!!!
PS. Voin vielä kysästä hinnan uudelleen, jos jotain kiinnostaa..Ei jääny mieleen, kun että sikana makso, oisko ollu jotain 70-100€ per ovi!!!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Tossa vuosi takaperin alkoi takaluukun sähkölukko temppuilemaan. Se avautua silloin tällöin itsekseen, kun auton käynnistin. Alkuun ajattelin et oon laittanut oven vaan huonosti kiinni, mut ajan kanssa avautumistilanteet vaan lisääntyi. Käynnistin, avasin kuskin tai pelkääjän oven auton ollessa käynnissä jne... Sähkölukon ääni "bzzzzz" alkoi jokaisella käynnistys kerralla jo hieman vituttamaan.
Vein sen Keravan Laakkoselle, jossa tällaista vikaa ei ollut tietty aikaisemmin ikinä tullut vastaan. Joten työ oli halpaa...
- Vianmääritys ja työt 145€
- Vaihdetut osat: takaluukun takakahva ja mikrokytkin 130€.
Eli viallinen oli vain mikrokytkin. Se sai itseensä virtaa kokoajan ja kun auton käynnisti niin virrat siitä katos ja virran palautuessa se avasi takaoven. Jostain sähkötys syystä se sai pulssin myös etuovien mikrokytkimiltä tai jotain... Korjauksessa pystyy siis säästämään n.120.
On tässä taas ongelma johon kaipaisin vastausta - Kiihdyttäessä (oli moottori sit lämmin tai kylmä) n.2000 - 2400r/min kohdalla moottorin puolella kuuluu selvästi voimakkaampaa murinaa (epätavallista SDI:lle). Itse veikkaisin alkuun pakoputkiston vuotoa, mut sen tarkistin pukeilla peittäen putket - ohivuotoa (pakokaasua) en ainakaan huomannu muualta tulevan. Onko jollain kokemuksia / neuvoja!
1.9SDI -01
Vein sen Keravan Laakkoselle, jossa tällaista vikaa ei ollut tietty aikaisemmin ikinä tullut vastaan. Joten työ oli halpaa...
- Vianmääritys ja työt 145€
- Vaihdetut osat: takaluukun takakahva ja mikrokytkin 130€.
Eli viallinen oli vain mikrokytkin. Se sai itseensä virtaa kokoajan ja kun auton käynnisti niin virrat siitä katos ja virran palautuessa se avasi takaoven. Jostain sähkötys syystä se sai pulssin myös etuovien mikrokytkimiltä tai jotain... Korjauksessa pystyy siis säästämään n.120.
On tässä taas ongelma johon kaipaisin vastausta - Kiihdyttäessä (oli moottori sit lämmin tai kylmä) n.2000 - 2400r/min kohdalla moottorin puolella kuuluu selvästi voimakkaampaa murinaa (epätavallista SDI:lle). Itse veikkaisin alkuun pakoputkiston vuotoa, mut sen tarkistin pukeilla peittäen putket - ohivuotoa (pakokaasua) en ainakaan huomannu muualta tulevan. Onko jollain kokemuksia / neuvoja!
1.9SDI -01
Jouni wrote:Ettei tuo "vesisade" tulisi kumminkin kattokaiteiden etupään kiinnitysreijän läpi. Omasta variantista ihmettelin myös joskus aikaisemmin ja se on nyt loppunut kun on nuo toiset kaiteet. Alkuperäiset oli todella löysästi kiinni.
Pitäneepä kertoa omistajalle asiasta, että joko tiivisteet falskaa, tai sitten nuo kaiteiden kiinnitys on löysällä. itse en vielä omassani ole toistaiseksi mitään vastaavaa huomannut... onneksi
Variant from meteoriitti-järvi
No niin liityn joukkoon...
Kävi näin: Jouduin starttaamaan useampaan kertaan tais olla viides kun lähti käyntiin. (kone oli lämmin) Reilun minuutin päästä syttyi EPC -ja pakokaasupäästö valot. Auto liikkui ihan normaalisti sen 3 km mitä oli matkaa kotiin. Nyt luettuani täältä ohjeet
(iso KIITOS siitä) tarkistin sulakkeet ja jarruvalot, ne oli ehjät. Kokeilin käynnistää ja kas. EPC valo ei palanutkaan vain päästövalo ja näyttöön varoitusteksti.
Eli oli sen lambdan matka siinä? Vai?
Edit: ja kulkine Golf variant 1.6 BCB -04
Kävi näin: Jouduin starttaamaan useampaan kertaan tais olla viides kun lähti käyntiin. (kone oli lämmin) Reilun minuutin päästä syttyi EPC -ja pakokaasupäästö valot. Auto liikkui ihan normaalisti sen 3 km mitä oli matkaa kotiin. Nyt luettuani täältä ohjeet
(iso KIITOS siitä) tarkistin sulakkeet ja jarruvalot, ne oli ehjät. Kokeilin käynnistää ja kas. EPC valo ei palanutkaan vain päästövalo ja näyttöön varoitusteksti.
Eli oli sen lambdan matka siinä? Vai?
Edit: ja kulkine Golf variant 1.6 BCB -04
Kertokaapa viisaammat seuraavaan vikaan tai murheeseen ratkaisu, niin johan ollaan taas suu messingillä
Eli kuoppaan ajettaessa kuuluu vasemmasta eturenkaasta jumalaton kolaus. No, jos yrittämällä yritän ajaa samaan kuoppaan uudestaan, niin vahingossakaan silloin mitään ei kuulu. Iskarin yläpää ainakin on kiinni, ja heilutettaessa sieltä ei kuulu yhtään mitään ylimääräistä.
Soittelin jo huoltoon, ja lupasivat kyllä tiedustella asiaa maanantaina. Onhan autossa toki vielä takuuta jäljellä, joten taidan vielä sinne. Samalla jarrut ovat alkaneet puistamaan... ja vinkumaan? Pitäisiköhän niistä mainita samalla...?
Eli kuoppaan ajettaessa kuuluu vasemmasta eturenkaasta jumalaton kolaus. No, jos yrittämällä yritän ajaa samaan kuoppaan uudestaan, niin vahingossakaan silloin mitään ei kuulu. Iskarin yläpää ainakin on kiinni, ja heilutettaessa sieltä ei kuulu yhtään mitään ylimääräistä.
Soittelin jo huoltoon, ja lupasivat kyllä tiedustella asiaa maanantaina. Onhan autossa toki vielä takuuta jäljellä, joten taidan vielä sinne. Samalla jarrut ovat alkaneet puistamaan... ja vinkumaan? Pitäisiköhän niistä mainita samalla...?
Variant from meteoriitti-järvi
Saavat muuten vaihtaa takuuseen, mikäli jotain on mennyt. Tuttu myyjä, niin homma on hoidossa. Täytynee vaan tiistaina varmistaa aika tohtorille
Kuluvia osia mitä ilmeisimmin...Ihmettelen toki vaan sitä että näin lyhyessä kilometrimäärässä pitäisi puslia alkaa vaihtamaan... Mitä sitten jatkossa tapahtuu kaaralle
Kuluvia osia mitä ilmeisimmin...Ihmettelen toki vaan sitä että näin lyhyessä kilometrimäärässä pitäisi puslia alkaa vaihtamaan... Mitä sitten jatkossa tapahtuu kaaralle
Variant from meteoriitti-järvi
Itsellä Onkelmat jatkuvat: Vaihdelaatikko ollut jo pari kertaa korjaamolla, viimeksi purettiin täysin ja vaihdettiin puolentoista tuhannen edestä osaa. Kakkoselle vaihdettaessa kuulunut rusahdus saatiin pois, mutta nyt alkoi kiihdyttäessä vihellys, ensin kakkosella ja kolmosella, mutta laajeni myöhemmin myös nelosvaihteen ominaisuuksiin, sitten alkoi vaihteet tökkimään kunnolla. Kakkonen ja kolmonen ei välillä mene päälle ollenkaan. Talvirenkaita vaihdettaessa selvisi myös että vasen etupyörän laakeri aivan sökö ja auto sitäkautta hengenvaarallinen. Nyt odottelee huollon pihalla pääsyä. Auto ollut minulla 2,5kk josta noin 3 viikkoa korjaamolla. Kilometrejä 102tkm ja auto vasta vuoden vanha. Vikoja ollut minun aikana 10 kpl, joista vielä nämä kaksi korjaamatta. Auto on kyllä erinomainen ja toivon että laatikko tulee kuntoon. Jos vielä jotain muuta tulee, niin saattaa usko alkaa loppua..
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI -10
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Meillä ollu -03 variant golffi 1.9 tdi koneella pari kk ja ajettu reilu 8tkm,yht. 148tkm. Ei muita kuin 1 vika tällä aikaa;takaluukun lukitus herjaa hälytintä. Ajossakin piippaa merkkivalolla,että takaluukku on auki. Hälytin menee päälle itsekseen kun auto on parkissa,ei aina,mutta usein.
Mikähän tähän vaivaan auttaisi? Pidetty ovet lukossa ilman hälytintä nykyään.
Mikähän tähän vaivaan auttaisi? Pidetty ovet lukossa ilman hälytintä nykyään.
Meneekö noita ton ikäsissä muuten vain,vai olisiko mahdollista vesisateen rikkoa toi kyseinen osa?
Oli meinaan yks yö vedetty takalasi pas*aks,tietenkin satoi vettä yön ja vasta aamupäivällä huomasin tapahtuneen."Hieman oli kosteutta verhoilussa ja kontin matossa...Ajattelin,kun se ei ollu ennen sitä vinkunu hälyt kertaakaan.
Onko toi siinä luukku osassa verhoilujen sisässä?
Oli meinaan yks yö vedetty takalasi pas*aks,tietenkin satoi vettä yön ja vasta aamupäivällä huomasin tapahtuneen."Hieman oli kosteutta verhoilussa ja kontin matossa...Ajattelin,kun se ei ollu ennen sitä vinkunu hälyt kertaakaan.
Onko toi siinä luukku osassa verhoilujen sisässä?
Voi vesi hajoittaa/hapettaa liittimen. Myös vuotava takalasipesuri voi tiputella vedet siihen kytkimen liittimen päälle. Etsipä haulla lisää aiheesta. Pasi H. on jossain muistaakseni asiasta selostanut tarkemmin.P.E.T.O wrote:Meneekö noita ton ikäsissä muuten vain,vai olisiko mahdollista vesisateen rikkoa toi kyseinen osa?
Oli meinaan yks yö vedetty takalasi pas*aks,tietenkin satoi vettä yön ja vasta aamupäivällä huomasin tapahtuneen."Hieman oli kosteutta verhoilussa ja kontin matossa...Ajattelin,kun se ei ollu ennen sitä vinkunu hälyt kertaakaan.
Onko toi siinä luukku osassa verhoilujen sisässä?
Lukkomekanismi on verhoilujen sisällä.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Meidän 2.0 (85Kw)automaatti vm-00 aj.120tkm.ei lähde käyntiin lämpimänä. Pyörittää mutta ei edes lupaile.On vaihdettu bensapumppu ja sytytysyksikkö ja puolasysteemi,vikalista tyhjä.Ja sekin vielä ettei aina oireile.Kun saa käyntiin niin ei mitään ongelmia.Voisko jollakin muulla ollut sama ongelma???No jos antaa jäähtyä pari tuntia niin kyllä lähtee!!!(Käyntinopeus anturi oli rikki)Nyt toimii!!
-Takaluukun kahvan purin osiin ja rasvasin nivelet niin toimii.
-Bensatankin luukku ei aukea pakkasilla kuin VOIMALLA eli ei napista.
-Kuskin puolen raidetangonpää väljä.
-Takaluukun kahvan purin osiin ja rasvasin nivelet niin toimii.
-Bensatankin luukku ei aukea pakkasilla kuin VOIMALLA eli ei napista.
-Kuskin puolen raidetangonpää väljä.
LÄHDE HS.FI
AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volkswagen Golf IV (1998-2003, Bora 1999-2003)
Moottoriviat
* Jakohihnavikoja, kiristinrullavikoja.
* Moottorinohjausjärjestelmän häiriöitä esiintyy.
* Vesipumppuvika.
* Vuotoja jäähdytysjärjestelmässä.
* Lämmityslaitteen letkuvuotoja.
* Ajonestolaitteen vikoja.
* Sytytyspuolavikoja.
* Polttoainepumppuvikoja. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004
* Moottorin öljyvuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
* Kytkinvika.
* Vaihteistovikoja.
Jarruviat
* Takajarrut ovat heikkotehoiset.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
* Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
* Taka-akseliston tuennassa ja laakereissa väljää.
* Raidetangon päät ovat väljät.
* Alatukivarren pallonivel on väljä.
Sähköviat ja valoviat
* Ajovalovikoja.
* Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Sekalaiset viat
* Etusivuovien lasit saattavat pudota auki.
* Maalipinta on pehmeä. Kiveniskut näkyvät.
* Keskuslukitus reistailee kostealla säällä ja pakkasella.
* Tuulilasinpyyhkimien akseli jumittuu.
Pakoputkistoviat
* Pakoputken joustava liitos rikkoutuu.
* Pakokaasupäästöt pielessä (CO, HC).
AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volkswagen Golf IV (1998-2003, Bora 1999-2003)
Moottoriviat
* Jakohihnavikoja, kiristinrullavikoja.
* Moottorinohjausjärjestelmän häiriöitä esiintyy.
* Vesipumppuvika.
* Vuotoja jäähdytysjärjestelmässä.
* Lämmityslaitteen letkuvuotoja.
* Ajonestolaitteen vikoja.
* Sytytyspuolavikoja.
* Polttoainepumppuvikoja. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004
* Moottorin öljyvuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
* Kytkinvika.
* Vaihteistovikoja.
Jarruviat
* Takajarrut ovat heikkotehoiset.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
* Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
* Taka-akseliston tuennassa ja laakereissa väljää.
* Raidetangon päät ovat väljät.
* Alatukivarren pallonivel on väljä.
Sähköviat ja valoviat
* Ajovalovikoja.
* Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Sekalaiset viat
* Etusivuovien lasit saattavat pudota auki.
* Maalipinta on pehmeä. Kiveniskut näkyvät.
* Keskuslukitus reistailee kostealla säällä ja pakkasella.
* Tuulilasinpyyhkimien akseli jumittuu.
Pakoputkistoviat
* Pakoputken joustava liitos rikkoutuu.
* Pakokaasupäästöt pielessä (CO, HC).
MoiSami P wrote:mulla ainakin palaa se päästöjen valo joskus päivänkin mut kyl se ittestää on aina sammunu (ainakin 10 kertaa)
Mulla sama homma. Päästöjen valo palaa joskus puolpäivää ja sit saattaa olla viikonkin "ihan ok". Lähinnä mua ihmetyttää toi teksti "workshop emission" Liittyykö se kans tohon päästöhommaan?
Auto sinällään pelittää ihan ok. Palanut vasen takajarruvalo oli ainoo asia minkä huomasin poikkeavan muusta. Huolto olis varmaan parin kuukauden päästä edessä joten uskaltaakohan tolla ajella siihen saakka?
Golf variant 1.6 vm. 2002
215tkm mittarissa, itse ajanut siitä 30tkm jonka aikana vaihdettu oikean puoleisen etupyörän laakeri, jäähdytysnesteletkua x metriä, etujarrupalat, öljyt x2 ja kuskin puolen ajovalon pesurin moottori. Lisäksi konepelti ei jää lukitukseen joka kerta, ja pelkääjän puolen etuoven valokytkin on rikki.
No, on sitä joskus korjattu enempikin pikkuvikoja.
No, on sitä joskus korjattu enempikin pikkuvikoja.
-
- Posts: 11
- Joined: 8.3.2008 9:31
- Location: Haukipudas
juuh. itella -01 golf tdi 66kw. ajettu kohta 200000km ja ostin sen ku mittarissa oli n.160000km. Autoon vaihettu takuuseen mm. uusi turbo, ahtopaine venttiileita repullinen "eivat suostunu porholla uskomaan et turbo voi olla paskana", moottorin lampotila-anturi, pyyhkijoiden vivustot, moottorin koko johtosarja, oli murtunu 2 johtoa kokonaan poikki niista hehkutulpista siina ylavesiletkussa... maksaa muuten ihan kivasti se johto sarja 900e . nyt alkanu luistaan kytkin vahasen ku kavin "lastuttaan" ja kuskin oven lasi on lahtenyt parikertaa irti siita avausmekanismista. takaluukku jaatynyt muutaman kerran ja tankin lappa myos... siina kai nyt mita tuli mieleen...
clinicalla nyt joku vm -75 b.w...
No niin olipa iloinen pesutulos tänään -05 Golffissani
Etupuskurista lensi pesuveden mukana myös maalit !
Nyt puuttuu repsikan puoleisesta laidasta sanomalehden kokoinen pala maalia
Tehtaan takuu vielä voimassa joten pitää lähteä huomenna jututtamaan paikallista VW liikettä.
Muuten tilanne:
-Radiota ei ole hyvin kuulumaan saatu lukuisista korjauksista huolimatta ja todettu PASKAN möivät ei voi mitään....
-Climatronicin valot sammahtelee edelleen.
-Kuskin pekistä hajosi jokin "jousi" tms. ja nitisi ja natisi. Korjasivat takuuseen, mutta ei vieläkään oikein normaali.
-Vaihdelaatikkoa säädetty ja öljyjä vaihdettu, mutta kakkonen pitää edelleen vetää päälle
kilometrejä taivallettu 35tkm
Etupuskurista lensi pesuveden mukana myös maalit !
Nyt puuttuu repsikan puoleisesta laidasta sanomalehden kokoinen pala maalia
Tehtaan takuu vielä voimassa joten pitää lähteä huomenna jututtamaan paikallista VW liikettä.
Muuten tilanne:
-Radiota ei ole hyvin kuulumaan saatu lukuisista korjauksista huolimatta ja todettu PASKAN möivät ei voi mitään....
-Climatronicin valot sammahtelee edelleen.
-Kuskin pekistä hajosi jokin "jousi" tms. ja nitisi ja natisi. Korjasivat takuuseen, mutta ei vieläkään oikein normaali.
-Vaihdelaatikkoa säädetty ja öljyjä vaihdettu, mutta kakkonen pitää edelleen vetää päälle
kilometrejä taivallettu 35tkm
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
1.6 BCB
-
- Posts: 26
- Joined: 4.5.2008 11:40
-02 atd 74kw golf
vikalisa ainoastaan tällä hetkellä nykiminen,ajattelin et liittyy polttoaine juttuihin ja laitoin diesel 100 hetkeksi rauhottu mut nyt alko uudestaan. auttaskohan nafta suodattimen vaihto ja jos vedenerotin siellä moottoritilassa on niin sen tyhjennys
Tähän mennessä auton mittarissa 40 tuhatta. Yllättävän paljon vikoja on ollut, vaikka pitäisi olla kaikki "lapsen viat" poissa viimeisimmistä malleista.
Isompia: Jarrut uuteen kuosiin joka tolpalle... vinkuivat ja puistivat jarrutettaessa.
Turbo vaihdettu
Puslat vaihdettu eteen
Tuossa vasta muutamia. Mutta nyt on alkanut motin puolelta kuulumaan kurnutusta sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksia annettaessa. Kierroksia noin 2000 niin ääni on korvia huumaava. Mistähän voisi johtua? Voisiko kyseessä olla moniurahihnan kiristinrulla? tai joku muu vastaava?
Isompia: Jarrut uuteen kuosiin joka tolpalle... vinkuivat ja puistivat jarrutettaessa.
Turbo vaihdettu
Puslat vaihdettu eteen
Tuossa vasta muutamia. Mutta nyt on alkanut motin puolelta kuulumaan kurnutusta sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksia annettaessa. Kierroksia noin 2000 niin ääni on korvia huumaava. Mistähän voisi johtua? Voisiko kyseessä olla moniurahihnan kiristinrulla? tai joku muu vastaava?
Variant from meteoriitti-järvi
Kyllä tuosta natinasta on ollut aiemminkin juttua (täällä vai muualla). Itsellä alkoi kanssa nuo natinat taas kun ilmat lämpeni (kuiveni).pebe wrote:223tkm mittarissa. Lämpösillä ilmoilla auton alusta narisee aivan järkyttävän paljon. Lienee jotkin puslat vaihdon tarpeessa, kokemuksia?
E: tuossahan tuo vanha keskustelu on eli kyseessä on kallistuksen vakaajan puslat.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2455
Kiitos linkistä! Pitänee voidella puslat ja jatkaa harjoituksia.Kale wrote:Kyllä tuosta natinasta on ollut aiemminkin juttua (täällä vai muualla). Itsellä alkoi kanssa nuo natinat taas kun ilmat lämpeni (kuiveni).pebe wrote:223tkm mittarissa. Lämpösillä ilmoilla auton alusta narisee aivan järkyttävän paljon. Lienee jotkin puslat vaihdon tarpeessa, kokemuksia?
E: tuossahan tuo vanha keskustelu on eli kyseessä on kallistuksen vakaajan puslat.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2455
Nyt kolmen viikon aikana olen huomannut seuraavat viat:
- Jäähdytysnesteen anturi todennäköisesti mennyt kun ei meinaa käynnistyä haalealla koneella, tehoton ja syö mukavasti.
- Käsijarrun nuppi resonoi.
- Muukin sisusta resonoi ilkeästi.
- Oikean puolen takaovi ei meinaa aueta sisältä.
Sitten näitä kulutusosia eli takajarrun palat ja levyt lopussa, tuulilasi halki ja ilmastointi leuhkaa..
EDIT: Jäähdytysnesteen anturi oli kuin olikin rikki, korjasivat Laakkosella takuuseen ja nyt toimii kone normaalisti.
- Jäähdytysnesteen anturi todennäköisesti mennyt kun ei meinaa käynnistyä haalealla koneella, tehoton ja syö mukavasti.
- Käsijarrun nuppi resonoi.
- Muukin sisusta resonoi ilkeästi.
- Oikean puolen takaovi ei meinaa aueta sisältä.
Sitten näitä kulutusosia eli takajarrun palat ja levyt lopussa, tuulilasi halki ja ilmastointi leuhkaa..
EDIT: Jäähdytysnesteen anturi oli kuin olikin rikki, korjasivat Laakkosella takuuseen ja nyt toimii kone normaalisti.
Last edited by Section6 on 24.6.2008 18:23, edited 1 time in total.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
Ei muuten ollut kiristin sökö... Esittivät että turbo on särkivw golf wrote:Tähän mennessä auton mittarissa 40 tuhatta. Yllättävän paljon vikoja on ollut, vaikka pitäisi olla kaikki "lapsen viat" poissa viimeisimmistä malleista.
Isompia: Jarrut uuteen kuosiin joka tolpalle... vinkuivat ja puistivat jarrutettaessa.
Turbo vaihdettu
Puslat vaihdettu eteen
Tuossa vasta muutamia. Mutta nyt on alkanut motin puolelta kuulumaan kurnutusta sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksia annettaessa. Kierroksia noin 2000 niin ääni on korvia huumaava. Mistähän voisi johtua? Voisiko kyseessä olla moniurahihnan kiristinrulla? tai joku muu vastaava?
Saa nyt sitten nährä, mitä löytyy torstaina
Variant from meteoriitti-järvi
Jos kitinä ei ota loppuakseen voitelulla niin helppo ne on vaihtaakkin.pebe wrote:Kiitos linkistä! Pitänee voidella puslat ja jatkaa harjoituksia.Kale wrote:Kyllä tuosta natinasta on ollut aiemminkin juttua (täällä vai muualla). Itsellä alkoi kanssa nuo natinat taas kun ilmat lämpeni (kuiveni).pebe wrote:223tkm mittarissa. Lämpösillä ilmoilla auton alusta narisee aivan järkyttävän paljon. Lienee jotkin puslat vaihdon tarpeessa, kokemuksia?
E: tuossahan tuo vanha keskustelu on eli kyseessä on kallistuksen vakaajan puslat.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2455
Jatketaan jo villin näköistä lainaa -toimintoa...riisseli wrote:Jos kitinä ei ota loppuakseen voitelulla niin helppo ne on vaihtaakkin.pebe wrote:Kiitos linkistä! Pitänee voidella puslat ja jatkaa harjoituksia.Kale wrote:Kyllä tuosta natinasta on ollut aiemminkin juttua (täällä vai muualla). Itsellä alkoi kanssa nuo natinat taas kun ilmat lämpeni (kuiveni).
E: tuossahan tuo vanha keskustelu on eli kyseessä on kallistuksen vakaajan puslat.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2455
Koiranluut vaihdettu eteen puslineen ja natina ei loppunut. Vakaajan toisenpään vaihto onkin jo hieman hankalampaa.
-
- Posts: 26
- Joined: 4.5.2008 11:40
egr putsattu edelleen nykii
just hain autoni eli -02 golf variantin hyvinkään laakkoselta ja esittivät nykimisen syyksi karstaista egr venttiiliä...no sen siellä putsasivat ja kas kummaa nykiminen jatkuu ja vielä pahempana kuin ennen ko toimenpidettä!!!
Last edited by sami/golf tdi on 9.7.2008 19:14, edited 1 time in total.
Re: egr putsattu edelleen nykii
Tosi "laatua" taas vaihteeksi. Eikö ne koeaja noita autoja ja testaa että toimiiko. vissiin arvalla valohoitavat noitasami/golf tdi wrote:just hain autoni eli -02 golf variantin hyvinkään laakkoselta ja esittivät nykimisen syyksi kartaista egr venttiiliä...no sen siellä putsasivan ja kas kummaa nykiminen jatkuu ja vielä pahempana kuin ennen ko toimenpidettä!!!
Re: egr putsattu edelleen nykii
Millasilla kierroksilla tuo nykiminen esiintyy? Jos jossain 3000 rundin nurkilla, vilkase MAF:in puhtaus..sami/golf tdi wrote:just hain autoni eli -02 golf variantin hyvinkään laakkoselta ja esittivät nykimisen syyksi karstaista egr venttiiliä...no sen siellä putsasivat ja kas kummaa nykiminen jatkuu ja vielä pahempana kuin ennen ko toimenpidettä!!!
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"