Onko muilla kokemuksia auton natisevasta etupäästä? Nitinä ja natina kuuluu taajamanopeuksissa käännettäessä ja heitoissa, ts. aina kun auto niiaa suuntaan tai toiseen. Samoin natisee jos autoa "heijaa" painamalla etulokasuojan päältä. Pesin hiljattain pyöräkotelot hyvin, joten voiko siellä olevat (puhdistuneet) muoviosat hangata niin paljon, että niistä kuuluisi tuollainen ääni. Itse en pitäisi tätä todennäköisenä..
Ääni on kuitenkin pikemminkin muovinen kuin kirkas metallinen. Voiko ääni kuulua nivelistä?
Mulla Passatti alkoi natisemaan (oikeastaan "narisemaan") - huomasi esim. autoon istuessa hyvin. 3kk natinan alkamisesta ei natise enää, nyt kolisee pienissä montuissa.
Eli jos meinaat jotain tehdä itse (rasvata), niin tee nyt, tai vie huoltoon myöhemmin (tarttis tilata oma huolto)...
Korjaamolla arvelivat, että kysymyksessä on 99% varmuudella jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitut kallistuksenvakaajan "puslat". Nitinä voimistuu todella nopeasti, joten tilasin osat ja ajan torstaiksi. Tuli vielä sellainen sivujuonne tähän episodiin, että saan remontin nähtävästi auton myyjän piikkiin, sillä kaupoista on vasta muutama kuukausi. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kallistuksenvakaajan ei pitäisi hajota alle 150 tkm, joten liike on velvollinen vaihtamaan jo 125 tkm kohdalla väsyneen osan. Katsotaan kuinka käy..
timpsula wrote:Korjaamolla arvelivat, että kysymyksessä on 99% varmuudella jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitut kallistuksenvakaajan "puslat". Nitinä voimistuu todella nopeasti, joten tilasin osat ja ajan torstaiksi. Tuli vielä sellainen sivujuonne tähän episodiin, että saan remontin nähtävästi auton myyjän piikkiin, sillä kaupoista on vasta muutama kuukausi. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kallistuksenvakaajan ei pitäisi hajota alle 150 tkm, joten liike on velvollinen vaihtamaan jo 125 tkm kohdalla väsyneen osan. Katsotaan kuinka käy..
No hitto... Mittarissa 125tkm ja nitinä kuuluu. Käy hermoille...
Problem solved.. Kaikkien yllätykseksi kallistuksenvakaajan puslat eivät olleetkaan rikki. Nitinä ja natina lähti kyllä kallistuksenvakaajien puslista, mutta ne eivät olleet vialliset,vaan ilmeisesti vain kuivat tai niissä oli likaa. Ääni lähti kun puslan ja metallin väliin ujutettiin renkaan asennuksessa käytettävää vaseliinia, mikä ei ole kumiosille turmiollista. Tarkoitukseen kelvannee myös silikonispray, mikäli vain saa pullon ujutettua kyseiseen paikkaan.
Etupään ripustukset olivat muutenkin kunnossa, joten oli vaihteeksi mukava visiitti korjaamolle! Tulipa höykytettyä auton myyjäliikettä tällä kertaa turhasta...
No, kuten kuluttaja-asiamies totesi, myyjiä on välillä hyvä muistuttaa niidenkin kuolevaisuudesta..
Kyllä kyllä sama natina kuuluu täälläkin mutta olin paikallistavinani natinan raidetangon sisempään päähän, pitääpä kokeilla vain ruiskutela silikonia pusliin josko auttais..
ainiin ja 125tkm täälläkin, tuntuu tulevan ajallaan tämä vika
Tulipa juhlittua liian aikaisin, ei se natina hävinnytkään lopullisesti. Pari tuhatta ehdin tässä välissä ajamaan, niin taas alkaa natisemaan. Pitänee käyttää kulkuneuvo pukilla ja laittaa silikonia uudestaan ja perusteellisemmin.
150tkm huollon yhteydessä nuo puslat rasvattiin ja narinat loppui siihen. Huollossa olivat sitä mieltä, että ei vielä noilla kilometreillä pitäisi puslien olla loppu vaan rasvaus riittää.