Etupään natinat
Etupään natinat
Onko muilla kokemuksia auton natisevasta etupäästä? Nitinä ja natina kuuluu taajamanopeuksissa käännettäessä ja heitoissa, ts. aina kun auto niiaa suuntaan tai toiseen. Samoin natisee jos autoa "heijaa" painamalla etulokasuojan päältä. Pesin hiljattain pyöräkotelot hyvin, joten voiko siellä olevat (puhdistuneet) muoviosat hangata niin paljon, että niistä kuuluisi tuollainen ääni. Itse en pitäisi tätä todennäköisenä..
Ääni on kuitenkin pikemminkin muovinen kuin kirkas metallinen. Voiko ääni kuulua nivelistä?
Ääni on kuitenkin pikemminkin muovinen kuin kirkas metallinen. Voiko ääni kuulua nivelistä?
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
Oma golffi on saman vian takia huollossa... ilmottelen ku tiedän mikä siellä nitisee...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Mulla oli menny edestä vakaaja tangon puslat, ja siitä kuului se narina / kolahtelu töyssyissä... Laakkosella 81€ töineen...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Mulla Passatti alkoi natisemaan (oikeastaan "narisemaan") - huomasi esim. autoon istuessa hyvin. 3kk natinan alkamisesta ei natise enää, nyt kolisee pienissä montuissa.
Eli jos meinaat jotain tehdä itse (rasvata), niin tee nyt, tai vie huoltoon myöhemmin (tarttis tilata oma huolto)...
Eli jos meinaat jotain tehdä itse (rasvata), niin tee nyt, tai vie huoltoon myöhemmin (tarttis tilata oma huolto)...
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
(Paskat Syncro Variant)
Korjaamolla arvelivat, että kysymyksessä on 99% varmuudella jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitut kallistuksenvakaajan "puslat". Nitinä voimistuu todella nopeasti, joten tilasin osat ja ajan torstaiksi. Tuli vielä sellainen sivujuonne tähän episodiin, että saan remontin nähtävästi auton myyjän piikkiin, sillä kaupoista on vasta muutama kuukausi. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kallistuksenvakaajan ei pitäisi hajota alle 150 tkm, joten liike on velvollinen vaihtamaan jo 125 tkm kohdalla väsyneen osan. Katsotaan kuinka käy..
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
Hmm... miks mä en tollasta tajunnu... kuitenkin auton mittarissa on (vasta) 93000 km...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
No hitto... Mittarissa 125tkm ja nitinä kuuluu. Käy hermoille...timpsula wrote:Korjaamolla arvelivat, että kysymyksessä on 99% varmuudella jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitut kallistuksenvakaajan "puslat". Nitinä voimistuu todella nopeasti, joten tilasin osat ja ajan torstaiksi. Tuli vielä sellainen sivujuonne tähän episodiin, että saan remontin nähtävästi auton myyjän piikkiin, sillä kaupoista on vasta muutama kuukausi. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kallistuksenvakaajan ei pitäisi hajota alle 150 tkm, joten liike on velvollinen vaihtamaan jo 125 tkm kohdalla väsyneen osan. Katsotaan kuinka käy..
Problem solved.. Kaikkien yllätykseksi kallistuksenvakaajan puslat eivät olleetkaan rikki. Nitinä ja natina lähti kyllä kallistuksenvakaajien puslista, mutta ne eivät olleet vialliset,vaan ilmeisesti vain kuivat tai niissä oli likaa. Ääni lähti kun puslan ja metallin väliin ujutettiin renkaan asennuksessa käytettävää vaseliinia, mikä ei ole kumiosille turmiollista. Tarkoitukseen kelvannee myös silikonispray, mikäli vain saa pullon ujutettua kyseiseen paikkaan.
Etupään ripustukset olivat muutenkin kunnossa, joten oli vaihteeksi mukava visiitti korjaamolle! Tulipa höykytettyä auton myyjäliikettä tällä kertaa turhasta...
No, kuten kuluttaja-asiamies totesi, myyjiä on välillä hyvä muistuttaa niidenkin kuolevaisuudesta..
Etupään ripustukset olivat muutenkin kunnossa, joten oli vaihteeksi mukava visiitti korjaamolle! Tulipa höykytettyä auton myyjäliikettä tällä kertaa turhasta...
No, kuten kuluttaja-asiamies totesi, myyjiä on välillä hyvä muistuttaa niidenkin kuolevaisuudesta..
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila