Elikkä semmosta, etuiskarien vaihdon jälkeen ratti on vinossa oikealle suoraan ajettaessa. Auto kyllä kulkee suht nätisti suoraan kun ratin pitää oikeassa kohtaa, ratti melkein itse hakeutuu vinoon suoralla tiellä ilman suurempaa pitämistä ja uskaltaa laskea irtikkin, eikä auto heti hyökkää metsähallituksen puolelle. Vanhoilla loppuun kuluneilla iskareilla auto oli 10 kertaa hirveämpi ajettava kuin nyt vaikka ratti oli suorassa
Aurauskulmat vai raidetangonpäitten säädöt viturallaan?
Auto on siis Golf Variant III CL 1.8 AAM koneella.
Etuiskarien vaihdon jälkeen ratti vinossa - Golf III Variant
Jotain muutosta tai vikaa on vanhoissa ollut tai uusiin päässyt mukaan, koska ei pelkän Perssonin irrotus ja kiinnitys pitäisi periaatteessa mitään vaikuttaa. Ja jos korkeus on muuttunut niin molemmin puolin sekin eli auraus muuttunnut.Maniac88 wrote:Aurauskulmat eli raidetangonpäitten säädöt viturallaan?
Joka tapauksessa kulmien säätöön vaan, säästät renkaita ja varmasti jotain vikaa ajo-ominaisuuksiinkin on tullut vaikkei sitä normaaleissa ajotilanteissa vielä huomaa.
Edit: kannattaa toki varmistaa ettei siellä ole joku käpy päässyt asennukseen mukaan, esim jousi väärin lautasessa tai jotain muuta, joka aiheuttaa ton eron joka ratin kääntää vinoon.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin, iskareita en vaihtanut kyllä itse...
Aurauskulmia ei ole kyllä koskaan tarkastettu siinä historiassa kun auto on mulla ollut, eli noin 2 ja puoli vuotta... Vanhoilla iskareilla sivutuulella sai kyllä veivata rattia kokoaja että sai menemää suoraa kun koko auto hyllyi 16 vuotta vanhoilla orkkis iskareilla
Täytyy jossain pajalla käydä kulmat tarkastuttamassa ja säädättämässä....
Täytyy jossain pajalla käydä kulmat tarkastuttamassa ja säädättämässä....
Mahtavaa!
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
alapalloissa niissä kolmessa pultissa on camberin säätö, menee takuuvarmasti pieleen kulmat ku ne vaihtaa =) vaikka ei raidepäihin koskiskaan.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ilmeisesti ei ole kovin iso tai aikaavievä operaatio oikaista tuota ohjausta ja säätää kulmat kohdilleen? Täytyy ensiviikolla käydä sitten tuo operaatio teettämässä jollain pajalla. Ei tuota nyt itse varmaan mitenkään järkevästi saa tehtyä (ainakaan niin hyvin kun ammattimies pajalla). Onneksi ei tarvii nyt ajella mihinkään niin ei ainakaan syö noita Hakkapeliitta 7 renkaita . Kesäkiekot nyt sais mennä vaikka kankaille, ne nyt on mulla niin surkeat muutenkin.
Mahtavaa!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava