Elikkä semmosta, etuiskarien vaihdon jälkeen ratti on vinossa oikealle suoraan ajettaessa. Auto kyllä kulkee suht nätisti suoraan kun ratin pitää oikeassa kohtaa, ratti melkein itse hakeutuu vinoon suoralla tiellä ilman suurempaa pitämistä ja uskaltaa laskea irtikkin, eikä auto heti hyökkää metsähallituksen puolelle. Vanhoilla loppuun kuluneilla iskareilla auto oli 10 kertaa hirveämpi ajettava kuin nyt vaikka ratti oli suorassa
Aurauskulmat vai raidetangonpäitten säädöt viturallaan?
Auto on siis Golf Variant III CL 1.8 AAM koneella.
Maniac88 wrote:Aurauskulmat eli raidetangonpäitten säädöt viturallaan?
Jotain muutosta tai vikaa on vanhoissa ollut tai uusiin päässyt mukaan, koska ei pelkän Perssonin irrotus ja kiinnitys pitäisi periaatteessa mitään vaikuttaa. Ja jos korkeus on muuttunut niin molemmin puolin sekin eli auraus muuttunnut.
Joka tapauksessa kulmien säätöön vaan, säästät renkaita ja varmasti jotain vikaa ajo-ominaisuuksiinkin on tullut vaikkei sitä normaaleissa ajotilanteissa vielä huomaa.
Edit: kannattaa toki varmistaa ettei siellä ole joku käpy päässyt asennukseen mukaan, esim jousi väärin lautasessa tai jotain muuta, joka aiheuttaa ton eron joka ratin kääntää vinoon.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Aurauskulmia ei ole kyllä koskaan tarkastettu siinä historiassa kun auto on mulla ollut, eli noin 2 ja puoli vuotta... Vanhoilla iskareilla sivutuulella sai kyllä veivata rattia kokoaja että sai menemää suoraa kun koko auto hyllyi 16 vuotta vanhoilla orkkis iskareilla
Täytyy jossain pajalla käydä kulmat tarkastuttamassa ja säädättämässä....
Eli ilmeisesti ei ole kovin iso tai aikaavievä operaatio oikaista tuota ohjausta ja säätää kulmat kohdilleen? Täytyy ensiviikolla käydä sitten tuo operaatio teettämässä jollain pajalla. Ei tuota nyt itse varmaan mitenkään järkevästi saa tehtyä (ainakaan niin hyvin kun ammattimies pajalla). Onneksi ei tarvii nyt ajella mihinkään niin ei ainakaan syö noita Hakkapeliitta 7 renkaita . Kesäkiekot nyt sais mennä vaikka kankaille, ne nyt on mulla niin surkeat muutenkin.
Kolmoskorisessa on camberin säätö iskarin alapulteissa, joten jos iskari on ollut irti, niin taatusti on camberkulma muuttunut.
Ja kun camberkulmat muuttuu, niin samalla muuttuu myös aurauskulmat.