Herjannu jo jonku aikaa tuota neulan nousun anturin vikaa.. lähtee käyntiin ja auto toimii muuten normaalisti, mutta hehkutuksen merkkivalo vilkkuu sekä tehot kateissa siten että maltillisella ajolla ei juuri edes huomaa, mutta kun kaasupolkimen painaa vähän yli puolen välin, niin ei tapahdu mitään!
Anturin johdot oli rispaantuneet liittimen läheltä melkein poikki.. korjailin johdot, piippailin ne läpi ja ristiin.
vikakoodi ei poistunut.. räpläsin lisää johtoja, lyhensin ja vedin piuhan yläkautta suorempaa reittiä eculle. Myös ruiskutuspumpun kolminapaisessa johdossa oli jonkin verran rispaantumista ja se liitin tuntu olvena jotenkin huonosti kiinni. Teippailin johdot ja laitoin pari nippusidettä kiristämääm liittimien liitosta.
vikakoodi ei poistunut.. Mittasin oskiloskoopilla anturin pulssit (ennen liitintä, heti liittimen jälkeen ja omatekemän liitoksen jälkeen) Kaikissa kohdissa näytti pulssi olevan samanlainen ja oikean näköinen?
Kattelin sitten autokorjaamon testivehkeillä noita ruiskutusennakon parametrejä -> haluttu ennakko oli jonkin verran ( en muista paljon) mutta toteutunut ennakko oli aina pyöreä nolla!
vikakoodi ei tietenkään edelleenkään ole poistunut.. Veikkaisin nyt kahta vaihtoehtoa. 1) eculta tai sen sisältä on pinni irti/oikosulussa. Ruiskutuspumpussa jotain vikaa. dynaaminen/manuaalinen ennakko??
niin joo, samaa neulanousuvikaa herjaa myös silloin kun liitin on irti sekä silloin kun testasin toisella anturilla??
niin ja sekin vielä että liekö tuolla vaikutusta että toinen testeri sanoo että katkos/- oikosulku plussaan staattiinen ja toinen testeri veikkaa että maattoon?

vikakoodeja on koitettu poistella vag-comilla, boschin vehkeillä yms. oikeilla laitteilla.. ohjelmat meinaavat että on pysyvä/jatkuva vika jota ei voi poistaa.
auttakee!!