Golffin kanssa murheita..

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Golffi pelannut vuoden nätisti, mutta nyt alkoi ongelmat..

EPC valo syttyi ja auto alkoi nykimään kiihdytyksessä/vedätyksessä. Vikakoodit kun luetutin niin EPC valon syyksi paljastui jarruvalokytkin. No sitten huomasinkin että eihän ne pala.. uusi kytkin pyöräytettiin paikoilleen ja valot toimii.

Auton nykimisen syyksi arveli E10:n jota oli tankattu tankki täyteen. Varaosaliikkeestä ostin lisäainetta jonka lisäsin noin puoleen tankkiin ja sen jälkeen olen tankannut vain 98:ia.

EPC valo palaa edelleen ja auto nyki.. maantieajossa ei juuri huomaa mitään.

Täytyy varmaan huomenna luetuttaa vikakoodit taas, kun säädätän auraukset.

Toinen ongelma on kohta edessä, kun takaiskarit alkaa olla finaalissa. Ainakin pelkääjän puoleinen iskari on aika surkean näköinen :(
Onko nuo millaiset vaihtaa? ja varmaankin täytyy vaihtaa pareittain, eli taakse kokonaan uudet?
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
User avatar
Juhizz
Posts: 1208
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Juhizz »

Takaiskarihomma aikalailla samanlainen kuin Passatissa:
viewtopic.php?p=85587#p85587" onclick="window.open(this.href);return false;
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Juhizz wrote:Takaiskarihomma aikalailla samanlainen kuin Passatissa:
viewtopic.php?p=85587#p85587" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos tästä :)
Näyttää siis kohtuu simppelille ja nopealle hommalle.

Huomasinpa tuossa että kuskin jalkatilassa on vettä ihan kunnolla?
Vuotokohtaa en keksinyt, mutta epäilen että oven alalaidasta valuisi vesi kynnykselle ja siitä matolle..

Googlettamalla löytyi tuosta nykimisestä+EPC:stä juttua ja tuntuu olevan kaasuläppä/EGR ongelmia?
Etupäässä siis karstoittuminen ja nimenomaan tuolla E10 polttoaineella..

Eli puhdistus, sopeutus ja pahimmassa tapauksessa uusi EGR? No katsotaan aamulla mitä vikakoodit sanoo..
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Vikakoodeista ei juuri selvinnyt ihmeitä, mutta epäilys on että johtuisi EGR:stä.
Nyt ei ainakaan valo pala, mutta nykii edelleen...

Kun lähtee liikennevaloista ja laittaa kakkosen silmään niin nykii kiihtyessään aika rajusti..
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Tomppa-
VCF Member
Posts: 420
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Tomppa- »

onko jarrutehostimen ja akun alta otettu kumitulpat pois siel kaukalon pohjalt?
ja kannattaapi ottaa nyt sit lattiamattoki auki kun siel on maton alla mukavuusyksikkö.. ainaki passateis.
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1879
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by ibel »

Mulla egr:n vajaatoimisuus ilmeni nykimisenä tasakierroksilla, eli reilummalla kaasulla ei mitää ongelmia.. Suosittelen tulppaamaa sen, omaa pasuunaa tuli rutkasti alavääntöä (tosin rupes herjailemaa häiriövalolla ja vaati softausta.. :mrgreen: )
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Tomppa- wrote:onko jarrutehostimen ja akun alta otettu kumitulpat pois siel kaukalon pohjalt?
ja kannattaapi ottaa nyt sit lattiamattoki auki kun siel on maton alla mukavuusyksikkö.. ainaki passateis.
Akku on keulan etupuolella tässä, joten ei pitäisi sieltä vettä päästä..
Katselin kyllä kaikki kotelot yms läpi mutta en huomannut tukoksia eikä missään seisonut vettä.

Täytyy mattoa nostaa ja kuivatella kun keksisi kuinka tuo kynnys irtoaa kun ei ole ruuveja?
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

ibel wrote:Mulla egr:n vajaatoimisuus ilmeni nykimisenä tasakierroksilla, eli reilummalla kaasulla ei mitää ongelmia.. Suosittelen tulppaamaa sen, omaa pasuunaa tuli rutkasti alavääntöä (tosin rupes herjailemaa häiriövalolla ja vaati softausta.. :mrgreen: )
Jotain lueskelin että konetyypistä riippuu toimiiko tuo tulppaus? AZD näyttää olevan mulla, joten en sitten tiedä..
Ilmeisesti voisi eka kokeilla irrottaa johdot/letkut ja testata onko muutosta.

Luultavasti on 150-250e uus EGR jos sellasen hankkii?
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Tomppa-
VCF Member
Posts: 420
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Tomppa- »

itellä noi kynnyslistat siitä reunoista lähtee ainaki iha vetäsemällä irti.. ja mielellää alottamalla sieltä etunurkasta ottamalla se jalan lepuutuspalikka irti eka.
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Vikakoodeista ei edelleenkään ole selvinnyt mitään, mutta nyt ei pala vikavalo enää..

Parhaiten tuo vika ilmenee kun lähden valoista ja vaihdan kakkosta silmään niin alkaa nykiä.. jos pistän lätkän lattiaan niin tuntuu vain hyytyvän, kunnes hyppää sitten eloon. Toimii muuten nätisti mutta kaupungissa ajaminen on tuskaa :(

Kaasu tuntuu reagoivan viiveellä. Kun polkasen kaasun pohjaan, kerkeän nostaa jalan pois kaasulta ennen kuin kierokset hyppää? Liekkö normaalia?

Oireet sopii kyllä: viewtopic.php?t=1385" onclick="window.open(this.href);return false;
Pikaisella googletuksella en löytänyt paljonko käyntinopeusanturi kustantaa?

Voisi nyt kokeilla jos kymppejä maksaa nuo anturit.. Huoltoon kun vie niin se on 500e vähintäänkin (niinku teki skodan kanssa kun hal-anturi oli sökö) :x
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Pasi Häkli »

No mitä vikoja siellä tarkalleen ottaen on ollut moottorin vikamuistissa? Jos vika on jatkuvasti päällä kiihdytettäessä, niin vikaa on helppo hakea kun korjauksien vaikutuksen näkee heti.

Tulppaa nyt ensimmäiseksi se egr, niin saat varmuuden että johtuuko se siitä vai ei. Jos ei niin seuraavaksi kaasuläpän kimppuun. Putsaus ja perussäätö yms testerikikkailut siihen perään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Kaasuläppä ja EGR putsattu /sopeutettu huollossa ja auttoihan se.
Jousiremppa piti myös tehdä eteen, kun parkkipaikalla paukahti jousi poikki.

Matot on kuivattu ja oven yms vesireiät on putsattu, jos se sieltä vaikka pääsi tuonne valumaan.
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Machist
Posts: 14
Joined: 6.3.2012 20:19

Re: Golffin kanssa murheita..

Post by Machist »

Toistaiseksi vaihtui merkki.. huonoa tuuria ollut paljon näiden VAG autojen kanssa :(

Skoda 1.6 bensa:
- tietokone kärähti kesken ajon -> yli 1000e remontti
- lämppärin kenno alkoi vuotaa -> tonnin pintaan maksoi tämäkin
- nykiminen, hyytyminen, pätkiminen, tehottomuus -> hal anturi, putkia poikki jne.. 800e
- moottorin kanssa ongelmia alusta loppuun (nykimistä ja pätkimistä jne)
- vettä sisätiloissa (lämppärin kenno osasyyllinen)

Golffi 1.6 bensa:
-jousi poikki
-iskarit
-vikavalot paloi jatkuvasti
-tajutonta nykimistä joka ei koskaan selvinnyt tai korjautunut täysin
-vetarin stefa petti kahdesti -> laatikosta öljyt ulos
-kytkin jäi lattiaan pakkasella vaikka kesällä vaihdettu nesteet
-vettä ja kosteutta paljon sisätiloissa

Taitaa olla susia nuo 1.6 16venttiiliset bensakoneet tai sitten mulla on todella huonoa tuuria :(
Olen aina huollattanut autot ostamisen jälkeen ja 10tkm öljyt vaihtanut, eli huollon puutteesta ongelmat ei ainakaan johtunut. Saa nyt nähdä jatkuuko "tuuri" edelleen vai sattuiko kolmas murhe kohdalle peräkkäin.
Ex. Golf Variant 2001 1.6
Opel Vectra 2004 2.2 direct
Post Reply