Kyseessä on reilusti ajettu AAF (käsittääkseni). Runsaan öljyvuodon lisäksi ovat vedet alkaneet katoamaan. Paisuntasäiliö tyhjenee n. 300 km aikana; auto tosin seisoo paljon ajojen välissä. Näkyviä vuotoja ei ole löytynyt.
Öljy ei ole limoittunut ja öljykorkin alla ei ole töhnää. Sen sijaan jäähdytysneste muuttuu hyvin pian täytön jälkeen hernekeiton väriseksi.
Lämmöt nousevat normaalisti ja pysyvät ruuhkaliikenteessäkin asteikon puolivälissä.
Varsinainen kysymys on, että kuuluuko tällaisen keksinnön juoksuttaa vettä paisuntasäiliöön kylmänäkin? Säiliön tuloletkuhan on säiliön yläreunassa, joten lämpimälläkään koneella on osaa huomata mahdollista kuplimista kaasuttaessa. Ja kylmänäkin vesi juoksee kierroksia nostaessa säiliöön.
Kuumalla koneella paisuntasäiliössä on painetta sen verran, että pussahtaa korkkia avatessa, mutta tässähän ei ole mitään outoa.
T4 2,5 bensa kannentiiviste menossa?
Re: T4 2,5 bensa kannentiiviste menossa?
Tätä nesteen juoksutusta paisariin ihmettelin just itsekin ja johonkin nestettä katoaa. Onkohan tässäkin pahvi menossa. Kone on 2,5 tdi 75 kw ACV, mut ajettu "vasta" 256tkm.
Re: T4 2,5 bensa kannentiiviste menossa?
"Varsinainen kysymys on, että kuuluuko tällaisen keksinnön juoksuttaa vettä paisuntasäiliöön kylmänäkin?"
Kuplat tulee säiliön alaletkusta, kylmänä ja kuumana jos on vikaa.
Syyllinen voi olla öljynputsarin alla oleva öljynjäähdytin, niitä menee vaihtoon joskus dieselkoneissa (on yhteydessä vesitilaan, tarkista/tutki/vaihda).
Kuplat tulee säiliön alaletkusta, kylmänä ja kuumana jos on vikaa.
Syyllinen voi olla öljynputsarin alla oleva öljynjäähdytin, niitä menee vaihtoon joskus dieselkoneissa (on yhteydessä vesitilaan, tarkista/tutki/vaihda).