Mahtaisiko joltain löytyä selitystä tälle omituisuudelle, en äkkiseltään keksinyt mitään aiempaa keskustelua kaikilla näillä oireilla:
Ongelman kohteena on 98' TDi pasuuna AFN koneella ja pari päivää sitten syttyi ajossa latausvalo.
Ensimmäisenä tietysti mittailin paljonko lataa ja eihän tuo anna kun 11.5v.
No, yritin päästä halvalla ja vaihdoin vaan jännitteensäätäjän. Eihän se mitään auttanut.

Nyt auto puolestaan tekee seuraavaa: Tyhjäkäynnillä latausvalo palaa, kierroksilla (yli2000) valo sammuu.
Mittasin paljonko lataa ja antaa sen 11.5v aina, riippumatta tuosta valosta ja kierroksista. Antaa saman lukeman akulta ja laturilta mitattuna.
Tämän lisäksi eilen tuon säätimen vaihdon jälkeen huomasin että sähköflekti laulaa kokoajan, jos virrat on päällä.
Auton siis ei tarvitse olla käynnissä eikä moottorin lämmin. Ilmastointi on ollut sökö koko kesän, eli tuskin siitä johtuu kun ei aiemmin ole tällaista tehnyt...
Tänään kun autoa siirtelin tallin lämpöön, huomasin että ilmastoinnin napeissa ja näytössä ei ole valoja eikä näytössä näy mitään vaikka auto on käynnissä. Napit eivät myöskään tee yhtään mitään.
Keula oli huoltoasennossa kun laturia ekan kerran irrottelin (isot kädet=tarvii tilaa), olisinko sillon rikkonut jotain mikä voisi nämä uuden ongelmat aiheuttaa vai voiko johtua tuosta laturista?
Tosin nämä ongelmat jatkuu vaikka laturi on irti autosta, tuolloin vaan ei latausvalo syty lainkaan.
Sulakkeet katsoin siitä kojelaudan päädystä läpi, kaikki oli ehjiä. Muita sulakkeita en löytänyt.. Ohjekirjan mukaan akun päällä on joku boxi joissain malleissa mutta ei näemmä tässä..
Toivottavasti tuosta romaanista joku saa selkoa
