budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
golfan
Posts: 14
Joined: 28.8.2013 19:22
Location: MLI

budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by golfan »

yritin käyttää hakua mut en löytäny aihetta :roll:
oliko niin että katin pystyy dieselissä tyhjentämään ilman että vaikuttaa katsastuksessa mitään? samoin takavaimentimen vaihtaa läpivirtaavaan?
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by JukkaA »

Joo mutta ei noilla lähtökohtaisesti ole mitään vaikutusta tehoihin. Jos haluat lisää tehoja niin vaihda vaikka suuttimet isompiin ja kikkaile jotenkin muuten syötöt ylös (esim.evry)
_paffa
Posts: 146
Joined: 14.6.2012 1:08
Location: Kuopio / Siilinjärvi

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by _paffa »

Lukaseppa siitä. Budjettiluokkaan menee ehkä just ja just softa. Muillla halvoilla muutoksilla et tee juuri mitään. Turbo, suuttimet ja softa = 1000e+

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=188822&highlight=
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by JukkaA »

Moottorikoodi? Tehotavoite? Budjetti? Noi ku kerrot niin sanotaan sulle valmis resepti.
golfan
Posts: 14
Joined: 28.8.2013 19:22
Location: MLI

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by golfan »

kone on AHF ja tomaattilaatikolla varustettu..

oon aina kuvitellu että parantamalla putkiston hengitystä (katin tyhjennys ja takavaimentimen poisto/vaihto) saadaan ainakin ahdin spoolaamaan paremmin ja paremmat soundit, pätee ainakin boxer koneisiin eikä nuo tehoa laske ainakaan :roll:

mutta jos auto tosiaan ei sit menekään leimalle tyhjällä katilla ni sit ei hyvä...

tuo softapäivitys on suunnitteilla mutta turbiini luistaa jo nytten että se olisi varmaan korjautettava että edes pystyy säädättämään?
nuo edellämainitut pystyisi tekemään kuitenkin jo ennakkoon :roll:

tuosta laatikosta puheenollen mitä tuossa tilanteessa kannattaa tehdä, onko pakko viedä merkkiliikkeeseen ja siellä tehdasuusi turbiini vai saako jostain hankittua edullisemmin? 5-lovinen AT olisi hieno, mutta tuskin on ihan bolt on tuon 4-lovisen tilalle :?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by Tero Paalanen »

golfan wrote:oon aina kuvitellu että parantamalla putkiston hengitystä (katin tyhjennys ja takavaimentimen poisto/vaihto) saadaan ainakin ahdin spoolaamaan paremmin ja paremmat soundit, pätee ainakin boxer koneisiin eikä nuo tehoa laske ainakaan :roll:
En suosittele katin tyhjennystä vakio ahtimen kanssa.
Juu, kyllä se oikeissa olosuhteissa herää nopeemmin kun tyhjää katin. Ongelmaksi muodostuukin liian nopea herääminen.
Ahdot rupee helposti piikittämään todella paljon, koska ahtopainetta säätelevä vnt-siivikon mekaaninen hitaus tulee vastaan eikä se kykene rajoittamaan ahtoja riittävän nopeesti, ainakaan vakiosoftalla.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by JukkaA »

Hyvällä softalla saat n.150hp irti tuosta vakio hiluilla ja turbiinin luisto saadaan pysymään aisoissa.
golfan
Posts: 14
Joined: 28.8.2013 19:22
Location: MLI

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by golfan »

Niin että ei haittaa säätämisessä vaikka luistaa? Eikö tuo 150hv vaadi muuta kun softan:o

Vai että voi liiankin äkkiä spoolata ja sit ei kannata alkaa tyhjentämään sitä ihan ensimmäisen:)
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: budjettiluokan piristykset 1.9tdi:hin

Post by JukkaA »

Sortalla voi jopa vähentää alakierrosten vääntöä ja jatkaa vaan aluetta sinne yläkierroksille.

Katin ja takapöntön riittävän virtauksen voi todeta kuuntelemalla kuuluuko turbon ääni pakoputken päästä. Jos turbon ääntä ei kuulu niin katti tai takapönttö on tukossa.

Turbo riittää kyllä noihin tehoihin. Suuttimien takia tehot rajautuu sinne 140-150hv akselille.
Post Reply