PASSAT (3B3) 2.0 (96Kw) alt. Käynnistys ongelma.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
kake

PASSAT (3B3) 2.0 (96Kw) alt. Käynnistys ongelma.

Post by kake »

Ongelmani on ilmeisesti perinteinen kyseisessä autossa. Nyt kuitenkin tarvittaisiin teknistä tukea.
Eli kyseinen auto on ollut minulla noin 5 vuotta. Käyntiin se on lähtenyt kovillakin pakkasilla kuin palmun alta (autossa ei lohkolämmitintä). Nyt kun työn vuoksi kylmäkäynnistysten määrä lisääntyi runsaasti, ajattelin asentaa pitkään harkitun lämmittimen autoon. Hommasin Calixin tarjoaman re508 letkulämmittimen ja asensin sen ohjeiden mukaisesti öljynlauhduttajan/suodatin jalan ja vesipumpun väliseen letkuun. Asennus onnistui hyvin ja seraavana päivänä kun olin varma että ilmaus on onnistunut, koekäytin letkulämppäriä. Kaikki näyttää pelaavan oikein neste kiertää ja lämpenee. Pitemmän lämmitysajan jälkeen lohko tuntuu lämpimältä ja näin päätellen asennus oli onnistunut. No siitähän se lähti. Käynnistäessä autoa saa sahata käyntiin pitkään. Kaasua antamalla se kuitenkin onnistuu, mutta käy jonkin aikaa huonosti. Eli tiivistettynä auton käynnistys vaikeutuu kun letkulämmitintä käyttää.
Kysymykseni nyt kuuluukin onko muilla ollut sama ongelma kyseisen auton kanssa ja missä on vika?
Netistä olen vastaavia kokemuksia löytänyt mutta en ole saanut selvää missä vika voisi varmasti olla. Seuraavia syitä olen löytänyt:
A) Lämmitin on asennettu väärin B) Lämpötila-anturi on rikki C) Johonkin letkuun täytyy asentaa kuulalla toimiva takaisku ventiilli, jolloin lämmin vesi ei pääse sekoittamaan anturia joka ohjaa moottorin rikastustä käynnistys tilanteessa.

A vaihto ehdon olen sulkenut pois, sillä moottori lämpenee mallikkaasti ja lämmittimen asennus ohjeita noudatettiin (vaikka olivat aika suurpiirteiset ja epäselvät)

B tuntuu järkevältä sillä rikastus ei toimi oikein (antureita ilmeisesti on useampia)

C kuulosttaa oudolta sillä toiset ovat ilmoittaneet käynnistyksen onnistuvan lämmittimen kanssa kun rikkinäinen lämpötilaanturi on vaihdettu.

Jos jollakin on tietoa asiasta tai muita syitä kyseiseen ongelmaan olen todella kiitollien kaikesta tiedosta!
jarpi

Re: PASSAT (3B3) 2.0 (96Kw) alt. Käynnistys ongelma.

Post by jarpi »

pistä sinne kiertovesipumppu
Post Reply