Page 1 of 1
passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 24.1.2014 21:54
by joni84
Ajelin tänään motarilla, ihmettelin, kun auto ei liikkunut mihinkään. Ahtopaineet 0.5 max, ajoin sivuun, sammutin auton ja lähdin liikenteeseen niin auto toimi kuin unelma. Ahtoi 1-0.8bar eli normaalisti, mikähän olisi vikana?
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 24.1.2014 22:11
by Pasi Häkli
Eka veikkaus olisi jumittava vnt-siivikko. Eli turbon johdinsiipien säätömekanismi takkuaa ->Ahtopaineet joko ylittyy tai alittuu pyydetystä ahtopaineesta josta johtuu vikatila -> Tehot pois. Uudelleen käynnistäminen poistaa vikatilan, kunnes se tulee uudestaan. Vikamuistista selviää, mitä on meneillään.
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 24.1.2014 22:21
by joni84
Vois luetuttaa ne
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 25.1.2014 5:16
by Jultsu
Eikös sulla ollu AHU, siinä ei ole VNT-fööniä. Oma veikkaus N75 venttiili ja/tai puhkihankautuneet alipaineletkut.
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 25.1.2014 5:35
by joni84
No sen jälkeen ajelin melkein tunnin, ja vikaa ei ilmennyt.
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 19.3.2014 19:51
by joni84
Onkohan normaalia että auto ahtaa ilma evrymod päällä, kun kunnolla polettaa ni 0.9, ja vaikka kaasua ei höllää tippuu 0.7.
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 19.3.2014 22:09
by Jultsu
Versio 1:
Onkohan normaalia, että auto ahtaa ilmaa evrymodin ollessa päällä
Versio 2:
Onkohan normaalia, että auto ahtaa ilman että evrymod on päällä
Ja kyllä, ahtopaine ei ole vakio koko kierrosalueella vaan riippuu mm. ohjelmasta ja moottorisensorien datasta.
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 20.3.2014 0:00
by joni84
mutta tuo on normaalia??
Re: passat tdi 1998 ahtopaine hukassa
Posted: 20.3.2014 13:40
by Jultsu
Mikäli en ole aivan hakoteillä: kyllä, se on hukkaportillisissa turboissa normaalia että ahtopainetta on vähemmän kierrosalueen yläpäässä. VNT-ahtimissa voitaisiin säätää siipien asentoa jolloin ahtopaine saataisiin säilymään samana lähes kauttaaltaan koko moottorin kierrosalueella.