Page 1 of 1
Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 1:14
by buubaa
Mikähän mahtais passattia vaivata kun tyhjäkäynnillä alkaa välillä tiputteleen kierroksia niin että meinaa sammua ja välillä tasakaasulla ajaessa alkaa nykiin? Vikakoodit luettu, ensin anto ilmamassa mittarille, lambdan ohjaukselle ja tyhjäkäynti säätimelle koodia, koodeja kun ei oo vuosiin nollattu niin päätin poistaa ne. Annoin olla sitten tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ja heitin lenkin niin että sain vian esiin taas ja uudestaan luin koodit, nyt tyhjäkäynti säädin koodia ei ollut mutta ilmamassa ja lambda löyty. Kummastakohan noista lähtis liikkeelle? Niin ja moottorinohjauksen sulakkeet on tarkistettu ja ehjiä ovat.
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 7:19
by mikajeli
Oletkos tarkistanu EGR:än, onko pahasti karstassa?
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 7:42
by Pasi Häkli
Väittäisin että passatin 1.6 bensakoneessa ei ole egr-venttiiliä.
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 13:51
by buubaa
Juu ei taida tossa 97 pasuunassa olla.
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 13:52
by mikajeli
No eipä se sitten pahemmin voi karstassa ollakkaan

Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 19:50
by muppis
Moottorikoodi helpottais arvontaa. Kuulostaa vähän samalta mikä omassa 3B:ssä oli, 1.6 bensa ARM koneella. Yksinkertaisesti oli tulpanjohto huonosti kiinni, niin sekoili ruiskun säädöissä.. Siihen, kun vielä sopivasti joku alipaineletku vuotaa, niin johan lambda saa liikaa happea ja ECU on ihmeissään. ADP / AHL / ANA / ARM ovat aika pitkälti samoja koneita, jos minulle ei kauheasti ole valehdeltu.
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 20:42
by buubaa
ADP koneella eli alumiininen imusarja ym. Alipaineletkuja silmämääräsesti katteltiin ja ihan hyviltä näyttivät. Pitää tulpanjohtoja kattella että on varmasti hyvin.
Re: Passat 1.6 3b käyntihäriö
Posted: 26.2.2014 20:48
by muppis
Alipaineletkuista ei valitettavasti aina näe päällepäin onko ne ehjiä. Varsinkaan kangaspäällysteisistä. Nyppää irti, niin näkee vaikuttaako se käyntiin. Jos ei, niin vuotaa. Tulpanjohdotkin kannattaa mitata yleismittarilla etteivät ole poikki ja niiden vastusarvo on sama kuin mitä siinä kuoressa lukee, elleivät ole yhtä vammaisessa paikassa kiinni kuin ARM:ssä, eli kaasuläpän alla. Niitä ei huvikseen nyppinyt sieltä irti.