
Mutta uskollinen käyttöajokkimme sytytti viimeviikolla kesken kiihdytyksen luistoneston merkkivalon palamaan, välillä sammuu ja syttyy uudelleen. Toisinaan tekee sen että käynnistäessä ei jääkään pyörimään tyhjäkäyntiä, vaan sammuu samantien jos ei kaasulla auta, kaasulla auttamisen jälkeenkin kyllä jää käymään ja toimii ihan normaalisti muuten. (Tämän vian päällä ollessa jää käymään normaalisti, kun virtojen päälle laittamisen jälkeen ennen starttia painaa ESP:n käsikäytöllä pois päältä)
Tänään sain lainaan vikakoodinlukijan ja se pukkasi pari tällaista koodia, jotka nollattua palaavat heti takaisin kun auton laittaa käymään ja antaa hetken käydä:
18265.P1857 Kuormituksen signaalin virheviesti moottorin ohjaukselta/hallinnalta (Load signal error message from engine contr.)
16486.P0103 Ilmamassa/-määrämittarin (MAF/VAF) virtapiirin korkea jännite (Mass or Volume Air flow circuit high input)
Sitten ilmastointi pukkaa myös tällaista(joka on toissijainen, kunhan ton ekana mainitun saa korjattuu):
00787. Raittiin ilman tuloaukon lämpötila-anturi (Fresh sir intake temperature sensor-G89)
Jostain syystä tuntuu, että ne harvat kerrat mitä ite tällä oon ajanu nyt alkukesän mittaan(emäntä tällä ajelee enimmäkseen, ite lähinnä ilmajäähyllä painanut menemään), niin aina tulee joku vika tai syttyy joku valo, kun meikäläinen on ratin takana

Edit: Niin että onko kellään kokemuksia moisista vikakoodeista, onko kalliskin remppa tiiossa?