Mitä tehdään seuraavaksi?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Meltauslainen
Posts: 2
Joined: 12.6.2014 8:09

Mitä tehdään seuraavaksi?

Post by Meltauslainen »

2004 mallin Golf Variant sdi, ajettu rapiat 252 000km. Vaihteisto tyyppiä DUS. Kuluvan vuoden keväällä alkoi vaihteistosta kuulua ylimääräistä ja häiritsevää ääntä joka loppui aina kun painoi kytkimen pohjaan. Arvelin syyksi painelaakerin kulumista mutta kolmella eri korjaamolla sanottiin kytkinakselin laakeroinnin olevan viallinen. Autoon vaihdettiin vaihdelaatikko ja kas kummaa, sama ääni kuului edelleen. Tämän jälkeen purettiin alkuperäinen vaihdelaatikko ja huomattiin ettei kytkinakselin laakeroinnissa ole mitään vikaa mutta viitosvaihteen hammaspyörä liikkuu akselinsa pituussuunnassa ja se voi aiheuttaa ylimääräisen äänen. Hammaspyörä liimattiin kiinni kooliinsa ja laatikko kasattiin, asennettiin paikalleen jne. Vaihteisto oireilee edelleen samoin kuin keväälläkin, ääni vain on koventunut entisestään. Esitin korjaamolle, että vaihdetaan se painelaakeri vielä, kun se ei ole iso homma.
Tehdäänkö nyt täysin turhia asioita, pitäisikö äänen aiheuttajaa etsiä jostain aivaan muualta? Osaako joku esittää arviota/arvausta.
Olli Riskilä
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Re: Mitä tehdään seuraavaksi?

Post by Zeussii »

Ette siis vaihtanu kytkinkamoja samalla, kun kaikki oli auki? :?
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
Meltauslainen
Posts: 2
Joined: 12.6.2014 8:09

Re: Mitä tehdään seuraavaksi?

Post by Meltauslainen »

No tämä vaihteiston läpi käynyt asentaja kertoi että kytkin oli kaikin puolin virheettömässä kunnossa, edes levyssä ei ollut vaihtamistarvetta, eli se oli uutta vastaavassa kunnossa. Ilmeisesti kytkimelle on tehty joku remontti takavuosina.
Olli R.
Post Reply