Page 1 of 1
Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 19.1.2015 18:50
by hen1zzle
Morjesta, onko kellään ilmennyt samanlaista vikaa passatissa mitä minulla ja osaisi neuvoa mikä mahtaisi olla vika. Auto pätkii ja turisee/pätskää imupuolella välikaasulla, ei meinaa rueta kiertämään yli 5500rpm kunnolla ja vedot kateissa. Välillä myöskin tyhjäkäynnillä seisoessa autoon tulee pahan hajunen käry ja paikallaan kierrättäessä jos polkaset kaasun pohjaan niin tukehtuu? mahtaisiko kyseessä olla imuvuoto, koska olen vaihtanu lambdan, ilmamassamittarin, puolan ja kaikki anturit koneelle ja vika ei ole siltikkää korjautunut?
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 19.1.2015 19:32
by Vwarre_00
Huohotin sulana tai onko ehjä? Haitari osa hapertuu ajan myötä... voi korjata sähköputkella toimivaksi kuten itse tein väliaikaisen patentin ennenkuin korvasin uudella koko imuputken. Yhtä palaa on ainakin Golopalloissa.
Jos ei vikakoodia anna niin lähtin noita imuputkia ja muita näpertelemään läpi.
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 19.1.2015 20:39
by Pasi Häkli
Ootko koittanut kaasuläppää putsata ja sopeuttaa? Entä onko sytytyksen esiastetta uusittu koskaan? Se kikkare ilmanputsarikotelon kannessa. Ja huohotinputkessa oleva takaiskuventtiili voi olla myös rikki. Onko vikakoodit luettu? Moottorin jako varmasti paikoillaan?
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 19.1.2015 20:47
by hen1zzle
vikakoodit luettu vagcomilla antoi ilmamassamittarin joka vaihdettu uuteen ja vika ei korjautunut silläkään
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 19.1.2015 20:53
by Pasi Häkli
Lähtikö vikakoodi? Vai onko edelleen... Niistä on ollut johtojakin poikki liittimen juuresta.
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 20.1.2015 15:35
by hen1zzle
lähti vikakoodit pois ainut mitä antaa vikakoodia enään niin on kylmäkäynnistys anturi ja vikakoodi ei häviä uudella anturillakaan ja imusarjan säädintappi ei liiku, eikös sen kuulus liikkua kun kaasua painaan ainakin kaiken järjen mukaan?

Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 22.1.2015 6:58
by hen1zzle
kaasuläppä vaihdettu uuteen, huohotin katsottu ei vikaa ja auto ei siltikään toimi. alkaa outo vika olemaan kun kaikki maholliset osat uusittu mistä vika voisi johtua ja ei vaan rupee toimii
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 22.1.2015 10:41
by ibel
Pasi Häkli wrote:Ootko koittanut kaasuläppää putsata ja sopeuttaa?
Olihan sopeutus tehty??
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 4.2.2016 10:11
by Butcher
Morjes!
Lainataan topiccia niin ei tarvitse uutta tehdä.
Auto passat variant 1.8 vapari ARG -vm 2000. Ongelmana lievä pakoputkessa tupsahtelu tyhjäkäynnillä ja värinänä tuntuu samalla persauksissa. Paikoillaan kierroksia pidettäessä 3000-4000rpm tupsahtelu pahenee jonkin verran. Ajossa tupsahtelua/pätkimistä ei huomaa millään lailla ja kone kiertää normaalisti. Sytytyskatkoksia? Vikakoodeja ei ole Autocomin mukaan.
Vaihdettua osaa puolen vuoden sisään. Ilmamassamittari alkuper. Bosch, moottorin lämpöanturi alkuper., termostaatti, sytytystulpat NGK BKUR6 ET-10, tulpan johdot 1 ja 2 sylintereille (vanha johto 2 sylinterille löi kipinää läpi), huohotinputket.
Imuvuodot käyty myös läpi savulla. Sytytyspuolapaketti todnäk. seuraavaksi menee vaihtoon, koska siitä löytyi hiushalkeamia 4 sylinterin/3 sylinterin puolasta. Voisiko tupsahtelu johtu puolapaketista vai onko vielä muita ehdotuksia?
Re: Volkswagen passat 1.8 20v 1998
Posted: 7.2.2016 19:06
by PasaatiVR6
Hiushalkeamat puolissa on ainakin yksi syy "tupsahtelulle", voipi olla jopa se ainoa syykin.