Sytty passatissa reilu viikko sitten abs ja esp valot palamaan, eikä ne luonnollisesti toimikaan valojen palaessa.
Vikakoodina antaa 01435 jarrupaineen lähetin g201.
Jarruvalokatkaisijan vaihdoin varuilta (italialainen tarvikeosa) ja abs pumpun isoa liitintä liikuttelin wd40:n kera (irti en saanu vaikka kuin koitin käännellä). Sekä myös sen pumpun perällä olevan anturin liittimen käytin auki wd40:llä voidellen.
Abs ja esp toimii virtojen poissa käyttämisen ja normaalisti käynnistyksenkin jälkeen joskus useitakin kilsoja normaalisti, toisinaan ei ehdi lähteä liikkeelle kun jo syttyy valot. Jarrujen painamisella ei mun mielestä oo merkitystä.
Mitähän seuraavaksi, joko alan etsimään uutta pumppua vai onko vielä jotain mitä kannattaa katsoa? Vag-comia ei oo.
Pumpun sarjanumero on 4B0 614 517 G johon en kyllä mielestäni oo netistä korjaussarjaa löytänyt.
Kävin marmorilta kysymässä ohimennen uuttakin. Meinas jalat pettää alta, 2100e...
Just kun meinasin käyttää leimalla niin tuli vikaa, muuten pelannu reilun puolivuotta hyvin (sillon meni ilmamassamittari)
Passat 1.8T vikakoodi 01435 G201
- Pasi Häkli
Re: Passat 1.8T vikakoodi 01435 G201
Jarrupaineanturivikoja noissa tosiaan on ollut. Mikään muu ei sitä korjaa kuin sen hydrauliyksikön vaihto. Uuteen tai ehjään purkuosaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Okei, jotain korjaussarjoja oon netistä löytänyt n. 300e hintaan mut niissä ei luetteloissa oo just tätä sarjanumeroa löytynyt.
Onkos täällä ketään kuka tietäis, tai pystyis kattoo ton yksikön tai korjaussarjan (korjaussarjaa tuntui merkkiliikkeestä saavan) OEM varaosanumeron ja ilmoittaa vaikka YV:nä jos ei yleisesti halua laittaa näytille?
Kävisin paikalliselta Skoda-tiskiltä kyselemäs hintaa (ei tuntunut muuten pystyvän kattomaan kun ei saa auton tietoja koneelta näkyviin)
En todellakaan alle neljän tonnin autoon osta parin tonnin uutta yksikköä
Jos ton yksikön vaihdan itse, niin saako järjestelmän ilmattua perinteisillä menetelmillä kotioloissa ilman yksikön pyörittämistä tietokoneella (näin oon jostain netin syövereistä lukenut, että jossain versiossa täytyy)
Oon kyllä kovasti koittanu googletella, mut moni tarina loppuu tyyliin "vein korjaamolle ja hoitivat kuntoon"
Onkos täällä ketään kuka tietäis, tai pystyis kattoo ton yksikön tai korjaussarjan (korjaussarjaa tuntui merkkiliikkeestä saavan) OEM varaosanumeron ja ilmoittaa vaikka YV:nä jos ei yleisesti halua laittaa näytille?
Kävisin paikalliselta Skoda-tiskiltä kyselemäs hintaa (ei tuntunut muuten pystyvän kattomaan kun ei saa auton tietoja koneelta näkyviin)
En todellakaan alle neljän tonnin autoon osta parin tonnin uutta yksikköä

Jos ton yksikön vaihdan itse, niin saako järjestelmän ilmattua perinteisillä menetelmillä kotioloissa ilman yksikön pyörittämistä tietokoneella (näin oon jostain netin syövereistä lukenut, että jossain versiossa täytyy)
Oon kyllä kovasti koittanu googletella, mut moni tarina loppuu tyyliin "vein korjaamolle ja hoitivat kuntoon"
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
OT
Mutta onkos ne penkit asiakkaalle sen takia varaosatiskillä että voi istahtaa ennen hinnan kuulemista?
Mutta onkos ne penkit asiakkaalle sen takia varaosatiskillä että voi istahtaa ennen hinnan kuulemista?