2.0 tdi:n piristys.
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
2.0 tdi:n piristys.
Hei te kaikki tietäjät, arvaajat ja mutu-tyypit!
Oon aikeissa hieman piristää autoani ja ettin sopivat osat ensin kasaan ja työnnän sitten kaikki kerralla paikalleen.
Moottori on 3C:n 2.0 TDI/BMP - toistaiseksi vakio 140hv.
Moni teistä varmaan tietää että kyseisen mallin turbo on niin pieni ettei sitä juurikaan edes näe pellin alle katsottuna. Eli siis pienimpiä mitä noihin tehtaalla laitetaan. En muista tyyppiä mutta pienempi ku 1749.
Kysymykseni kuuluukin: mikä olisi riittävän suuri turbo vakion tilalle jonka pystyy vaihtamaan "pulttaa kiinni" tyyliin?
Koskaan se ei ongelmitta vaihdu mutta kyseinen solmu on "väärinpäin" kiinni. Pitäis olla sellanen mutka tilalle jossa on kiinnityslaipat samaten päin ku vakioturbos. Tehoja pyritään nostamaan tuonne 220-250hv tasolle, eli sellanen turbo on kiikaris mikä kuitenki mahtuu konehuoneeseen ilman muita muutoksia. 1749vc on kuulemma lähellä totuutta mutta riittääkö sen tuotto tuonne +220hv asti?
Mikäli jollain on myös sopivia suuttimia tiedossa, ottaisin mielelläni osanumeroita tai edes suuttimen mallia vastaan jotta tietää tilata (tai ostaa suoraan joltain clubilaiselta) sarjan valmiiksi tulevaa asennushetkeä varten.
Softa on jo tiedossa ja kuhan saa kaikki muut hilut paikalleen niin velho tekee taikojaan että paketti saadaan pelaamaan järkevästi.
Kiitos mielenkiinnostanne!
Oon aikeissa hieman piristää autoani ja ettin sopivat osat ensin kasaan ja työnnän sitten kaikki kerralla paikalleen.
Moottori on 3C:n 2.0 TDI/BMP - toistaiseksi vakio 140hv.
Moni teistä varmaan tietää että kyseisen mallin turbo on niin pieni ettei sitä juurikaan edes näe pellin alle katsottuna. Eli siis pienimpiä mitä noihin tehtaalla laitetaan. En muista tyyppiä mutta pienempi ku 1749.
Kysymykseni kuuluukin: mikä olisi riittävän suuri turbo vakion tilalle jonka pystyy vaihtamaan "pulttaa kiinni" tyyliin?
Koskaan se ei ongelmitta vaihdu mutta kyseinen solmu on "väärinpäin" kiinni. Pitäis olla sellanen mutka tilalle jossa on kiinnityslaipat samaten päin ku vakioturbos. Tehoja pyritään nostamaan tuonne 220-250hv tasolle, eli sellanen turbo on kiikaris mikä kuitenki mahtuu konehuoneeseen ilman muita muutoksia. 1749vc on kuulemma lähellä totuutta mutta riittääkö sen tuotto tuonne +220hv asti?
Mikäli jollain on myös sopivia suuttimia tiedossa, ottaisin mielelläni osanumeroita tai edes suuttimen mallia vastaan jotta tietää tilata (tai ostaa suoraan joltain clubilaiselta) sarjan valmiiksi tulevaa asennushetkeä varten.
Softa on jo tiedossa ja kuhan saa kaikki muut hilut paikalleen niin velho tekee taikojaan että paketti saadaan pelaamaan järkevästi.
Kiitos mielenkiinnostanne!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Korjataan sen verran et 1749vc-hybridi.
Tehdasvalmisteista isompaa ahdinta tuohon ei tosiaan löydy bolt-on mallisena.
Ebaysta ettii tollasen hybridin ja sen kaveriks 550:set (tai 560) suuttimet sekä ei-dpf nokka-akseli.
Noilla osilla ainakin lähennellään sitä 220hv:n rajapyykkiä. Voi olla et hieman jää siitä vajaaksi, mutta käytettävyys pysyy varmasti hyvänä.
Ps. Tervetuloa foorumille. Aihe + nick paljasti henkilöllisyytesi
Tehdasvalmisteista isompaa ahdinta tuohon ei tosiaan löydy bolt-on mallisena.
Ebaysta ettii tollasen hybridin ja sen kaveriks 550:set (tai 560) suuttimet sekä ei-dpf nokka-akseli.
Noilla osilla ainakin lähennellään sitä 220hv:n rajapyykkiä. Voi olla et hieman jää siitä vajaaksi, mutta käytettävyys pysyy varmasti hyvänä.
Ps. Tervetuloa foorumille. Aihe + nick paljasti henkilöllisyytesi
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Ok. Täytyy alkaa metsästämään.
Juu kiitti! on mulla aikasemmatki tunnarit mut tein uudet ku en muistanu vanhoja.
Jos ei enempää tehoa saa nii täytyy tyytyä noihin. Tai sitte hankitaan joku järkevä turbo tilalle ja tehään kokonaan uusiks. Siinä se aika sitte kuluuki...
Juu kiitti! on mulla aikasemmatki tunnarit mut tein uudet ku en muistanu vanhoja.
Jos ei enempää tehoa saa nii täytyy tyytyä noihin. Tai sitte hankitaan joku järkevä turbo tilalle ja tehään kokonaan uusiks. Siinä se aika sitte kuluuki...
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
P.s. Ootko sä Tero se arvaaja vai mutu-tyyppi?
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Mutuilija ainakin unissaan.EinoArtturi wrote:P.s. Ootko sä Tero se arvaaja vai mutu-tyyppi?
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Millä nimellä tuota nokkaa kannattaa ettiä? Katoin jo Darksidelta ja Ebaysta ja sitte loppu aika ja mielenkiinto ku ei oikeen tullu vastaan mitään sellasta mikä olis viitannu oikeaan moottorityyppiin... noita osanumeroita olis hyvä olla takataskussa listattuna...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Vanhan mallisen nokan orkkis osanumero on 038109101R
Joko hyväkuntoinen käytetty orkkis tai sitten billetti tarvike.
Hinnat alkaen nokkiin ei kannata sekaantua.
Joko hyväkuntoinen käytetty orkkis tai sitten billetti tarvike.
Hinnat alkaen nokkiin ei kannata sekaantua.
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Eli 1.9:n nokka istuu 2-litraseen nakkaamalla? Ei oo väliä minkä?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Juu sama nokka niissä on.
Mut 1,9:ssäkin on käytetty dpf-nokkaa, eli riittävän vanhasta pitää ettiä.
Tuolla osanumerolla kyllä löytyy.
Mut 1,9:ssäkin on käytetty dpf-nokkaa, eli riittävän vanhasta pitää ettiä.
Tuolla osanumerolla kyllä löytyy.
- Arto Vikiö
- Posts: 243
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Jatketaan samaan ketjuun.
-06 Turre BMM koneella. Eroaako BMP ja BMM paljonkin toisistaan viriviri asioiden suhteen?
BMM on 8v laite varustettuna DPF:llä ja taitaa olla suora jatkumo AVF/AWX yms. moottoreille.
Itselle riittäisi turbon vaihto ja softaus Jyväskylässä. Niillä saa jo perhekiesiin sopivasti liikettä.
-06 Turre BMM koneella. Eroaako BMP ja BMM paljonkin toisistaan viriviri asioiden suhteen?
BMM on 8v laite varustettuna DPF:llä ja taitaa olla suora jatkumo AVF/AWX yms. moottoreille.
Itselle riittäisi turbon vaihto ja softaus Jyväskylässä. Niillä saa jo perhekiesiin sopivasti liikettä.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Mahtavuutta! Perhekiesi tämäkin on mut nälkä kasvaa syödessä nii sama se on vaihtaa useammat osat kerralla. Hiljattain vaihettiin uus kytkinpaketti nii vois noi muutki romut vaihtaa. Turbon vaihto ei ilmeisesti ihan riitä ku suuttimet on niin onnettoman pienet et ne kannattaa laittaa siinä sivussa. Ja ku kerran aletaan purkamaan nii miksen vaiha myös nokkaakin. Velho saa sitte poistattaa häkäloukun samalla ku tarjoilee softaa. Tehoja tulee sitten justiin sen verran mitä on tullakseen, ei voi muuta. Toki, polttoaineen kulutus ei saa karata käsistä et siihen malliin "rajoitetaan". Seuraavaks pitää varmaan vaihtaa automerkkiä jos haluaa oikeasti tehokkaan dieselin.
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Eläpä sielä uhittele niillä mersuilla! sulla jo yks mekkeri lepää pihassa.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: 2.0 tdi:n piristys.
Ai tääl on muitakin volkkareihin hairahtaneita johtotähtiä
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
-
- Posts: 7
- Joined: 25.5.2015 15:14
- Location: Kauhava
Re: 2.0 tdi:n piristys.
No no Pia. Karu totuus on vaan se, että 3-litran suorasta kutos-dieselistä saa nopeammin enemmän tehoa irti. Eikä sen kulutuskaan mikään järkyttävä oo. Halvemmaks tulee kuitenki hankkia parin tonnin viritysosat toho nuhapumppuun ku ottaa pari kymppiä lainaa tehokkaampaan autoon.
Juu meisseli on kakkosautona jolla ite kuljen töissä. Vaimo köröttelee Paskatilla.Sami Mäkinen wrote:Ai tääl on muitakin volkkareihin hairahtaneita johtotähtiä