Vikakoodi:01237-Fuel Shut-Off Valve,04-00-Mechanical Malfunc

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Vikakoodi:01237-Fuel Shut-Off Valve,04-00-Mechanical Malfunc

Post by jmr »

Ilmaantui sama vikakoodi kuin tuolla.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 GG
Component: 00SG 1432
Coding: 00002
Shop #: WSC 01319
1 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Readiness: N/A

Yllämainittu osa on siinä pumpun kyljessä albumin mukaan. Tuon ylläolevan linkin mukaan jonkun releen vaihto auttaisi.

Oireiksi huomasin sen että auto ei kiihdy 2000 kierroksesta ylöspäin oikein mitenkään ja kaasu puolessa välissä sai edes vähän kerättyä vauhtia. Seuraavalla käynnistyksellä vika oli poissa. Kuulemma sama oli käynyt pari viikkoa sitten, mutta eihän eukkoa kannata uskoa jos autossa ei mitään ongelmaa tunnu olevan kun on itse ratissa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Itselleen vastaamalla saa aikakin mieluisia vastauksia:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 743#191743 (linkki ei toimi)

Mitäs sanotte, onko veikkaus oikea?
Last edited by jmr on 6.11.2007 11:53, edited 1 time in total.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Eilen käynnistyksessä pomppasi taas 2000 rpm hetkeksi ja kulki hädintuskin 110 km/h Hesasta takaisin illalla. Uudelleenkäynnistämällä ryntäytti taas, eli ei tällä kertaa mennyt vika pois.

Kysymys kuuluu: rele 109 vai Shut-off valve kaupasta?

Laitoin tuonne taas asiasta:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =fuel+shut

(olisi se kirjoitus tippunut pian pois, jos en olisi nostanut)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kävin hakemassa tuon releen 109 sisään testattavaksi ja annoin jännitettä pinneille 85 ja 30....tuntuu toimivan ja jännitteen saa mitattua pinnistä 87...eli haen huomenna tuon venttiilin kaupasta.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Pysäytinsolenoidi vaihdettu, muistissa oli vikakoodi:

VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 028 906 021 GG
Component and/or Version: 00SG 1432
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01319
1 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction


Vika ei lähtenyt pois heti osan vaihdon jälkeen vaan vikakoodi piti vielä nollata. Eli auto kulki kuin jarrut pohjassa ja kiihtyi ainoastaan puolella kaasulla. Meno hyytyi n. 3500 RPM jälkeen. Nollauksen jälkeen alkoi vasta toimimaan.

Image
Kuva 1: Shut-Off Valve, Pysäytinsolenoidi 028 130 135 F, hinta 68,40 €
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
trcoupe
Posts: 1
Joined: 24.8.2007 16:00

pysäytinsolenoidi

Post by trcoupe »

elikkäs kaverilla tdi passatissa samanlaista ongelmaa, joka ilmaantui lastun vaihdon jälkeen. nyt lastu pois ja sama ongelma pysyi, eli kierrokset käy käynnistäessä 2000rpm ja tehot pois. vikakoodi: 01237 fuel cut-off valve (n109)...tämän keskustelun mukaan vika on tuossa pysäytinsolenoidissa.onko millanen homma vaihtaa tuo pysäytinsolenoidi?
Post Reply