Moro!
Tuossa alkuvuodesta katosi yksi pytty pois pelistä ja pitkän selvittelytyön tuloksena löytyi suutinvika. Vaihdoin sinne tilalle Bosch 62676 / 0 280 156 273 numerolla löytyvän palikan, alkuperäisnumeron korvaava. Siinä vaihtaessa katselin että uusi oli vähän erilainen ulkonäöltään, vanhassa 2 pientä reikää pohjassa ja uudessa 4, sekä tiivisteen paikassa muutaman millin heitto. Sinne se kuitenkin sopi paikalleen eikä suihkuta bensaa väärään suuntaan ja auto pelaa taas (suurimmaksi osaksi).
Satunnaisesti tekee sellaista että esim. risteyksestä kääntyessä matalilta kierroksilta kiihdyttäessä täristää hetken aikaa, kuin olisi taas 1 pytty kadonnut, ja vähän kaasua pumppaamalla lähtee taas toimimaan. Ajomäärään nähden tätä tapahtuu todella harvoin mutta kuitenkin.
Nyt jälkeenpäin tuli mieleen että olisiko kannattanut vaihtaa vastakkaiselle puolelle samanlainen suutin tai peräti kaikki uusiin? Ja onkohan tuo uusi palikka yhteensopiva sittenkään? En tarkemmin katsonut muita suuttimia vaihtaessa mutta todennäköisesti alkuperäisiä, eli kyllähän niissä ikää on ja kai nekin jossain vaiheessa väsyy..?
Viisaampien ajatuksia odotellessa
Passat variant 2.8 ACK -99 302 500km
Passat 2.8 suuttimet
Re: Passat 2.8 suuttimet
Tuliko siitä suuttimesta vikakoodia? Multa löytyy koko setti suutimia, jos on tarvetta. Vikakoodit kannattaa kuitenkin ekaksi selvittää eli onko puola vai suutin.