Mikä noissa Volkkarin automaattilaatikoissa vastustaa, kun kuulee paljon puhuttamavan niiden lyhytkestoisuudesta?! Onko tosiaan kaikki mallit ja kaikki vuodet?.
Tuossa juuri vastikää kaverilla oli hajonnut 90 hp IV-korisesta 3-ovisesta Golfista kyseinen loota heti 200tkm jälkeen. Osat ja korjuu päälle 3000 Eur !! Olisin kiinnostunut automaatti Tiptronic Passateista (farkuista tietysti), mutta uskaltaako noihin sitten sortuakkaan?!
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
se on kiinni. Mulla ex-bmw 523i, E39 korilla, ehta suomi pirssi, niin automaatti-laatikko lojahti, kun mittari näytti 210tkm. Siinä sitten että terve vaan ja mistä johtuu, niin bmw huoltokirja kertoo että katos öljyt laatikossa on longlaiffii -> eli niitä ei vaihdeta, KOSKAAN. Kysyin myös merkkiliikkeen huollosta niin siellä sanoivat että ei heillä kuulu laatikon öljyn vaihto mihinkään huolto-ohjelmaan. Sain kuitenkin "tomaatin" kuntoon "kohtuurahalla" en kylläkään merkkihuollossa.
Metka juttu toi öljynvaihto... Monessa merkissä ei öljyä vaihdeta yksityiskäytössä, mutta ammattikäytössä kylläkin on säännölliset vaihtovälit!! Kyllähän sitä öljynvaihtoa voi pyytää vaikka ei huolto-ohjelmaan kuuluisikaan
Juurikin tätä aihetta pohdiskelin, koska suunnitelmissa uuden (käytetyn) VW:n hankkiminen. Sanokaattes nyt sitten suoraan kaikki VW immeiset, että mitä mieltä automattilaatikosta volkkareissa ja ottaisitteko? Ja jos sellainen on takamuksen alla, niin kokemuksia?
Itsellä kiikarissa yksi vähän ajettu Golf 1.6 automaatti farkku vm. 2004 ja pähkäilen juurinkin tuota automaattilootaa, että A)onko se käytännöllinen vai ainoastaan omaa alitajuntaista halua hifistellä B) minkälaatuisia VW:n lootat ylipäätään ovat C)haitat/hyödyt
Itse en ostaisi, enkä tule ostamaan automaattilaatikolla varustettua autoa. Usealla kaverilla ollut kyseisiä kulkineita ja ei ole paljon positiivisia asioita herunut. Tietty ajamisen helppous kaupungissa on plussaa, mutta suuret kustannukset laatikon hajotessa ei oikein kiinnosta. Neljällä kaverilla on automaattilaatikko poikinut ja eri merkkejäkin on kolmea eri valmistajan.
No kyllä se automaatti kiinnostaisi, jos autossa on kohtuu kilsat ja että autoa on huollettu muutenkin kuin pelkästään moottoriöljyjä vaihtamalla,mutta itse en ostaisi pienellä koneella olevaa automaattia,koska silloin häviää se pieninkin tehon tuntu.
Kuinka usein pitäisi vaihtaa laatikon öljyt? Tiptronic AVF 96 kw, Passat Variant TDI -04 kyseessä.
Jotain löysin että 90-120 tkm välein kun googletin vähän, mutta sit oli kanssa kaikenmaailman keskustelua että ei kannata vaihtaa ku se kuulemma hankala ja kallis homma. Ja sit kuulemma jotenkin likantuu se uusi öljy kun sekoittuu vanhan öljyn kanssa ja hajoittaa lootan. Aikas sekavaa kyllä... Eli kannattaako vaihtaa vai ei?
Skimmy wrote:Ja sit kuulemma jotenkin likantuu se uusi öljy kun sekoittuu vanhan öljyn kanssa ja hajoittaa lootan. Aikas sekavaa kyllä... Eli kannattaako vaihtaa vai ei?
Tätä en ihan ymmärtänyt... Sekoittuuhan se vanha moottoriöljykin niiltä osin, mitä sitä vanhaa sinne koneesee jää - ja ainahan sitä jää. Tuskinpa se öljyjen vaihtaminen pilaa sitä uutta öljyä enemmän kuin koko vanhan öljyn jättäminen laatikkoon.
Kyllä minä olen sen huollattamisen kannalla. VV-Auto Oy:n edustajakin on tätä "huoltovapautta" minulle ihmetellyt.
Juu koskaan ei noista automaattilaatikoista kaikkia öljyjä saa pois. Sanotaan vaikka että vaihteiston koko öljytilavuus on 9 litraa, niin öljynvaihdossa sinne ei välttämättä saada mitenkään yli 5 litraa uutta öljyä mahtumaan. Käytännössä ainoa tapa saada sinne uudet öljyt on vaihtaa ne vähintään pari kertaa, välissä tietenkin autolla on ajettava että öljyt sekottuvat. Ja tämä tietty on melko arvokasta.
Tuo on jännä juttu, että joissakin autoissa alkaa tulemaan ongelmia öljyjen vaihtojen jälkeen, lukekaapa vaikka mersuforumilta peräöljyjen vaihdoista. Monella on öljynvaihdon jälkeen alkanut perä ulisemaan, vaikka on oikeat rasvat laitettu
Kuullu kans ku ihmiset haukkuu noita vw:n laatikoita. Nyt olis aika omassa passatissa vaihtaa lootaan öljyt, isäpuoli oli sitä mieltä että koko laatikko aukastaan ja katotaan että kaikki on kunnossa. Sen verran paljon km mittarissa. Mutta haluais vielä muutamaa yksityiskohtaa kysästä joltain joka osaa ulkoa noi vw:n lootat. Se itte on enemmän noitten Vanien laatikoita rassaillu. Oliskos ehdotuksia kenelle soitella? Ihan liikekkin käy, kaikki muut paitsi Laakkonen.
P....le !!!!! Laatikosta mehut pihalle! Mulla ollut Passat alle 6kk ja nyt 4:s kerta kun tarvitsee tohtoria! (tosin 2 kertaa niistä automurron vuoksi).
Onko kellään kuvaa auton alta (Variant TDI Automatic 1,9 3BG vm-02 ) Näyttäis siltä et laatikon pohjasta puuttuis jotain??? Polviltaan kurkaten näyttäis olevan sellainen 30*30cm aukko, jonka ympärillä roikkuu jotain kankaanreunoja??? Täytyy huomenna katsoa tarkemmin kunhan oma turbiini on hieman jäähtynyt.
Sanoisin että olet löytänyt sopivan kiertopalkinnon. Minullla laukesi 6v manuaali 100tkm ajettuna ja itse kärsin, kun oli tuontiauto. Oman turbiinin jäähdytykseen auttaa muut kuin autot
En tiedä liittyykö tuo ihme ongelma mikä nyt ilmaantunu pari kertaa parin viikon sisällä lootaan, mutta anyway. Elikkä, kun virtavainta kääntää niin tuo hehkutusvalo ei syty ollenkaan, avain pois ja uusi yritys, sama vika, ei syty valo. Sit uudelleen yritti niin n. 10 sekunnin päästä se syttyi nopeasti ja eikun auto käyntiin. Sit jäi ABS ja se luistonestovalo päälle. Ja samaten siinä missä vaihteet näkyy niin kaikki tummalla, ikäänkuin kun kaikkia vaihteita käyttäisi. Sit ku laittaa D:n päälle niin todella ikävästi nytkähtäen ja kolinalla menee vaihde päälle. Sammutin moottorin ja uudelleen sit yritin niin sit meni taas kaikki ok. Ekalla kerralla emäntä lähti liikkeelle ja oli todella tehoton ja nykien vaihtoi vaihteita. Tuo sattui pari viikkoa sit. Ja nyt äsken tapahtui tämä äskeinen kertomus. Ekalla kerralla ei kuulemma mitään valoja jääny palaamaan mittaristoon, niinkuin nyt jäi. Service valo ei pala. Osaako kukaan vihjaista mistä mahtaapi olla kyse? Lauantaina on viikon Kolin reissu edessä ja ei haluais jäädä matkan varrelle silloin.... Auto -04 Passat Variant 96 kW AVF moottorilla varustettu tiptronic. 116 tkm ajettu. Olikohan mahdollismman sekavasti kerrottu tämä?
Kävin lukasemassa vikakoodit, emmä tiedä mitä siel sit oli. Jotain selitti että kun virta ollu vähissä niin alkanu herjaan vikoja.... Laturi vaihdettiin tossa kuukaus taaksepäin niin silloin ei sit vissiin ollu nollattu noita vikakoodeja. Ei pitäisi sit olla mitään hälyttävää nyt.... Ei ymmärrä aina kaikkea. Sievoinen summa sinnekkin sit meni lukemiseen... Huomenna viikoksi Kolille! Eiköhän tämä tästä sit.
Mahtaisiko kukaan tietää jotain kanavaa esim.saksan suuntaan,josta voisi löytää suht.hyväkuntoisen automaatti laatikon?
Kyseessä työkaverin auto ja mallia Passat V6 4Motion Tdi vm-2000.
Kovasti on metsästetty laatikkoa,mutta ei meinaa löytyä ainakaan suomesta.Uutena Vw:llä 4500e !!!
Auttakaahan,jos vaan pystytte.Kiitos!
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996