Passatin kuskin oven jäätyminen
Passatin kuskin oven jäätyminen
Mitähän paikkoja kuskin ovesta pitäs alkaa putsailemeen ja rasvailemaan. Vai olisko kenties joku muu mahdollinen vika, kuin pelkkä jäätyminen. Oireet on ollu seuraavanlaiset:
- Välillä, kun lukot avaa kuskin ovi ei aukea ollenkaan. Silloinkin kyllä lukko nuppi ovesta nousee ylös, mutta ovea ei saa avattua.
- Ja toisinaan taas oven avaamisen jälkeen ovi ei suostu pysymään enää kiinni.
Yleensä ovi on alkanut pelaamaan auton lämmittyä jonkun aikaa, viimeistään kun on ajellut muutaman kilometrin. Joskus taas riittää, kun lukitsee ja avaa ovia muutaman kerran. Oven jämehdettyä kiinni voi vielä kömpiä apukuskin penkin yli, mutta tuo on vittumaisempi, kun ei ovi suostu pysymään kiinni.
Auto on Passat variant -98.
- Välillä, kun lukot avaa kuskin ovi ei aukea ollenkaan. Silloinkin kyllä lukko nuppi ovesta nousee ylös, mutta ovea ei saa avattua.
- Ja toisinaan taas oven avaamisen jälkeen ovi ei suostu pysymään enää kiinni.
Yleensä ovi on alkanut pelaamaan auton lämmittyä jonkun aikaa, viimeistään kun on ajellut muutaman kilometrin. Joskus taas riittää, kun lukitsee ja avaa ovia muutaman kerran. Oven jämehdettyä kiinni voi vielä kömpiä apukuskin penkin yli, mutta tuo on vittumaisempi, kun ei ovi suostu pysymään kiinni.
Auto on Passat variant -98.
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
meillä 95vm passat variantti niin meillä samaa vikaa kuskinovessa mut alkoi toimimaan kun ruiskin crc tä joka välistä lukkomekanismiin , siinä on se systeemimikä sulkee sen lipun mikä ottaa lukon vastikkeeseen niin sen lukitus salpa jumittaa kun ovi jää auki , ite meinasin ottaa auki ja putsata ja rasvata ei tahmealla rasvalla , meillä ei oo tehnyt tuota et ei oo auennu mut rasvaus kai siihenki auttaa tiemmä , voin kyllä olla väärässäkin.
Itellä samat oireet edellisessä autossa (Ventossa), ja samat viat on tuttuja monilla Polon Ja Cordoban omistajilla, ainakin kun lukee suomi24:sen keskustelupalstoja aiheesta. Ventoon auttoi kun ruiskutteli lukkomekanismeihin CRC:n jotain silicon pohjaista öljyä (sinistä väriltään jos joku muistaa nimen tarkemmin ja paukkupullossa), joka tarttuu paremmin pintoihin kiinni ja hylkii paremmin vettä/kosteutta kuin normaalit öljyt jotka häviää pikkuhiljaa pois ja joiden pintaan tarttuva kosteus jäätyi heti seuraavana yönä.
Passat Variant 1.9 TDi 74kw -01
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- colour concept
- Posts: 337
- Joined: 15.9.2004 20:55
- Location: Äänekoski / Siilinjärvi
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ootko koskaan kurkannut mitä siellä oviverhoilun takana oncolour concept wrote:itse olen aina ottanut sisäpuolen lukitusnupin pois ja ruiskuttanut sitä kautta aseöljyä reilusti.
samalla myös laittanut sitä kaikista mahdollisista paikoista, mutta tuo sisänupin kautta laitettu tuntus EHKÄ osuvan parhaiten voitelua kaipaavaan paikkaan![]()


Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Meinasin justiinsa kanssa mainita kun topic on Passatin ovista. Ei ole auttamassa siitä nupin reiästä ruiskuttelu. III Golfissa voi olla eriasia, sitä ovea en ole tutkinut.Pasi H. wrote:Ootko koskaan kurkannut mitä siellä oviverhoilun takana on![]()
Kuva vielä aiheesta, tosta ei edes imeydy enää juurikaan öljyä, eli ei toimi Passatin 3B mallistossa.


Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vanhat rasvat kannattanee liuottaa pois, ja pestä vaikka painepesurilla sen jälkeen. Meillä käytetään töissä tota HHS 2000.
http://www.shop.bevelheaven.com/images/ ... -500ml.jpg
http://www.shop.bevelheaven.com/images/ ... -500ml.jpg
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007