Page 1 of 1
Passatin kuskin oven jäätyminen
Posted: 7.1.2007 20:55
by Mikko P
Mitähän paikkoja kuskin ovesta pitäs alkaa putsailemeen ja rasvailemaan. Vai olisko kenties joku muu mahdollinen vika, kuin pelkkä jäätyminen. Oireet on ollu seuraavanlaiset:
- Välillä, kun lukot avaa kuskin ovi ei aukea ollenkaan. Silloinkin kyllä lukko nuppi ovesta nousee ylös, mutta ovea ei saa avattua.
- Ja toisinaan taas oven avaamisen jälkeen ovi ei suostu pysymään enää kiinni.
Yleensä ovi on alkanut pelaamaan auton lämmittyä jonkun aikaa, viimeistään kun on ajellut muutaman kilometrin. Joskus taas riittää, kun lukitsee ja avaa ovia muutaman kerran. Oven jämehdettyä kiinni voi vielä kömpiä apukuskin penkin yli, mutta tuo on vittumaisempi, kun ei ovi suostu pysymään kiinni.
Auto on Passat variant -98.
Posted: 7.1.2007 21:23
by passat variantti
meillä 95vm passat variantti niin meillä samaa vikaa kuskinovessa mut alkoi toimimaan kun ruiskin crc tä joka välistä lukkomekanismiin , siinä on se systeemimikä sulkee sen lipun mikä ottaa lukon vastikkeeseen niin sen lukitus salpa jumittaa kun ovi jää auki , ite meinasin ottaa auki ja putsata ja rasvata ei tahmealla rasvalla , meillä ei oo tehnyt tuota et ei oo auennu mut rasvaus kai siihenki auttaa tiemmä , voin kyllä olla väärässäkin.
Posted: 7.1.2007 21:44
by vwsalo
Itellä samat oireet edellisessä autossa (Ventossa), ja samat viat on tuttuja monilla Polon Ja Cordoban omistajilla, ainakin kun lukee suomi24:sen keskustelupalstoja aiheesta. Ventoon auttoi kun ruiskutteli lukkomekanismeihin CRC:n jotain silicon pohjaista öljyä (sinistä väriltään jos joku muistaa nimen tarkemmin ja paukkupullossa), joka tarttuu paremmin pintoihin kiinni ja hylkii paremmin vettä/kosteutta kuin normaalit öljyt jotka häviää pikkuhiljaa pois ja joiden pintaan tarttuva kosteus jäätyi heti seuraavana yönä.
Posted: 7.1.2007 22:18
by Sami Mäkinen
Samaa vikaa itellä mutta takaovissa... ja auttaa kun rasvaa ja rasvana kannatan CRC Aseöljyä.... niin lukkopesiin kuin mekanismeihin

Posted: 12.1.2007 16:34
by Outi
Tuo Volkkarin ovien jäätyminen on ominaisuus
Velipoika ruiski mun Golffin lukkoihin aseöljyä ja hyvin on toiminut sen jälkeen

Posted: 12.1.2007 16:39
by Pasi Häkli
Jäätyminen joo, ja lukossa oleva tahmea rasva. Tekohengitystä voi yrittää putsaamalla lukkoa esim jarrupuhdistusaineella reilusti ja paineilmaa perään. Tämän jälkeen aseöljyä tai CRC lukkoon. Jos ei nämäkään auta niin sitten vaan uutta lukkoa kehiin.
Posted: 12.1.2007 17:40
by colour concept
itse olen aina ottanut sisäpuolen lukitusnupin pois ja ruiskuttanut sitä kautta aseöljyä reilusti.
samalla myös laittanut sitä kaikista mahdollisista paikoista, mutta tuo sisänupin kautta laitettu tuntus EHKÄ osuvan parhaiten voitelua kaipaavaan paikkaan

Posted: 12.1.2007 21:38
by Pasi Häkli
colour concept wrote:itse olen aina ottanut sisäpuolen lukitusnupin pois ja ruiskuttanut sitä kautta aseöljyä reilusti.
samalla myös laittanut sitä kaikista mahdollisista paikoista, mutta tuo sisänupin kautta laitettu tuntus EHKÄ osuvan parhaiten voitelua kaipaavaan paikkaan

Ootko koskaan kurkannut mitä siellä oviverhoilun takana on

Posted: 12.1.2007 23:35
by AjH
Pasi H. wrote:Ootko koskaan kurkannut mitä siellä oviverhoilun takana on

Meinasin justiinsa kanssa mainita kun topic on Passatin ovista. Ei ole auttamassa siitä nupin reiästä ruiskuttelu. III Golfissa voi olla eriasia, sitä ovea en ole tutkinut.
Kuva vielä aiheesta, tosta ei edes imeydy enää juurikaan öljyä, eli ei toimi Passatin 3B mallistossa.

Posted: 9.11.2008 20:12
by Nixu
Mikäs olisi parasta rasvaa ihan noihin ovien saranoihin?
Hieman mennyt jäykäksi kuskinpuoleinen ovi ja muuttunut siinä oleva rasva aivan ruskeaksi ??
Posted: 9.11.2008 20:20
by Pasi Häkli
Vanhat rasvat kannattanee liuottaa pois, ja pestä vaikka painepesurilla sen jälkeen. Meillä käytetään töissä tota HHS 2000.
http://www.shop.bevelheaven.com/images/ ... -500ml.jpg