Golf 3 variant GT tiatoutta kaivataan

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Golf 3 variant GT tiatoutta kaivataan

Post by IPP3 »

Tervehdys arvon varianttilaiset


Olen tässä katsellut kolmoskoppaista farkku golffia, ja silmääni on iskeytynyt tuo GT-malli. Lähinnä ulkoisilta ja sisäisiltä puitteiltaan.

Niissä on vaan tarjonta varsin heikkoa täällä Suomen maalla, sitä kun ei ole ymmärtääkseni Suomeen alkuperäisesti tuotukkaan, vaan kaikki ovat tavalla tai toisella maahan uitettu.. :wink:

Mutta, mutta.. ..itse asiani on, että miten tuo GT eroaa perusVariantista, muuten kuin varusteiltaan ja pikku ulkomuodollisilta ehosteiltaan. Eli onko esim. alustan osat samoja, yms, yms.

Tekniikka (Bensa-mallia olen katastellut) niissä on ilmeisesti sama (siis nuo 1,8 ja 2,0). Entä sitten tuo 1,6 litrainen, onko se tuo neloskoppaisesta tuttu 100 hv mylly, vai kuinka.. Olen noita koneiden koodeja yrittänyt tulkita tuolta VAGipediasta, mutta tuon GT(1,6) mallin kone ei ole vielä oikein selvinnyt..
I'm so confused.. :roll:

Kyselen näitä vain mahdollisia ylläpitokuluja ajatellen, vanhoissa autoissa kun tuppaa näitä vikoja, eikun siis ominaisuuksia olemaan.. ;)


Nyt kun olen tälläinen Variantuninglainenkin, niin voisin tuollaisen kulkineen hankintaa harkita, tosin olen sen siirtänyt jo tuonne hamaan kevääseen. Niin, ja kyllähän siinä jo sitten ilmastointikin tarvitsee olla.

No mutta, ettei mene enempää ostoilmoitukseski, niin kertokaa minulle nyt kokemuksianne sun muita tarinoitanne..


Vi ses..
Last edited by IPP3 on 18.9.2007 9:03, edited 1 time in total.
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

Olishan tän tietenkin voinut tekniikka-sivuillekin laittaa.. höh..
User avatar
Jouni
Posts: 155
Joined: 6.4.2004 9:40
Location: Tornio

Post by Jouni »

http://www.doppel-wobber.de/

Löytyy paljon teknistä tietoa.
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

Äh, ei Saksa taivu tarpeeksi, että saisi tuolta Doppelista tarpeeksi tietoa ulos.. Ja en löytänyt kielenvaihtovalikkoakaan mistään.. Muuten oli kyllä mielenkiintoiset sivut..
Kale
Posts: 972
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

GT variantissa on GTI:n sisusta ja samat ulkoiset muutokset (tummat takavalot, tummat sivuvilkut, muovikaaret lokareissa , kattoantenni ja käsittääkseni ajotietokone) kuin GTI:ssä mutta perusmallien tekniikka/moottori. Poikkeuksena tuo 1.6 joka on nelipisteruisku.

Farkusta on olemassa GT ja GT special malleja.
User avatar
Jari P
Posts: 409
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Passatissa GT ei ainakaan tarkoita muuta kuin varustelutasoa. Moottori, vaihteisto, jousitus, jarrut jne. on samat kuin CarvaLakeissakin.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

Juu, eli niin vähän ajattelinkin (tai toivoin). Se on sitten hyvä asia, kun on nuo golffit sen verran "kansan autoja", että varaosia saa hyvin.

Mieleeni on hiljalleen vierähtänyt ajatus, jos jotenkin hankkisi/hakisi tuontiautona Saksanmaalta ko. laitteen. Kun siellä näyttää paljonkin enemmän tarjontaa olevan.. hmm.. :roll: Maksaako se sitten vaivaa..
User avatar
Jari P
Posts: 409
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Jos arvostat hyviä varusteita ja vähäruosteisempia peltejä ni sitten kannattaa. Ja liikkuuhan noita jo
suomen kilvissäkin jonkin verran.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

Noniin, nyt on jo lisätietoutta kaiveltu, mutta mieltä askarrattuttaa vielä muutama asia.

Eli tuo kolmos Golffin 1,6 l kone (siis AEK tai AFT), jota (tai joita) on käytetty mm. Polossa, josta muistui mieleeni sanottavan, että ovat vaihdelaatikko vikaisia. Mutta heti täytyy sanoa, että en kyllä muista mistä korimallista olen kuullut puhuttavan, no kuitenkin onkohan todellisuudessa näin..?? :roll: Tuota konettahan on käytetty ilmeisesti kolmoskorisessa polossa.

Ja lisäksi vielä tässä himoilen, että jos sitten mahdollisesti hankkisi tuohon cruisen, mutta käyköhän se sama "perus" cruise noihin 1,6 koneisiin, kun niissähän on jo monipisteruisku ja sitä rataa..?

Kiitos taas.
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

No tuleeko niitä vastauksia.. :lol: ..heh..

Eikö ketään halua valaista minua omilla tiedoillaan ja taidoillaan.. lähinnä tuosta kone/laatikko yhdistelmästä..
User avatar
jmr
Posts: 1981
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Taitaa olla niin ettei monellakaan ole omia kokemuksia. Onko se muuten luonteeltaan enemmän kierros- vai vääntökone, jos sitä noin voisi vähän luonnehtia?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
IPP3
Posts: 8
Joined: 17.9.2007 14:59

Post by IPP3 »

Niin mää kans vähä ajatteli..

On tullut vähän sellainen perstuntuma, että nuo 1,8 ja 2,0 versiot nyt kuitenkin voisi olla järkevämpi vaihtoehto.. Kun ei se välttämättä ole tarkoituksen mukaista tuollaista wanhaa warmaria tuollaa ylärekisterissä laulattaa, vaikka se kivaa onkin.. :wink:
User avatar
Jari P
Posts: 409
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

No sitten kannattaa se 2.0 ostaa. Vääntää hyvin alhaalta asti ja tiuha laatikko vielä korostaa sitä. Ite oon ollu tosi tyytyväinen tämän koneen ominaisuuksiin, kun ajotyyli on mullakin aika rauhallinen. Bensaa palaa n.8l/100km,
golffissa varmaan vähemmänkin kun on köykäsempi koppa.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Tervehdys. Elinikäinen volkkaristi siirtyy perhekoon kasvamisen vuoksi myös tälle foorumille. Kahden kakkosgolfin (1.3 ja jenkki-GTI) jälkeen tuli eilen hommattua musta 2.0 8v Golf GT Variant. Mitä nyt itse olen silmälle pistänyt niin erona CarvaLacceihin tuossa on 2 x airbag, ABS, (aika harva noita on lisävarusteena ottanut edes GL-malleihin), 4 x niskatuet, ilmastointi, ajotietokone ja tietysti tuo "GTI-look". GT:hen päädyttiinkin melkein jo noiden turvavarusteiden takia, kun niitä ei tässä hintaluokassa mistään muista VAGilaisista löytynyt kuin paaaaljon ajetuista satkuaudeista ja Passateista. Kilometreistä ei tosin tässäkään ole mitään takuuta, mittari näyttää 190tkm. Sporttipenkit ja vaihdekeppi + pussi on täysin ehjät. Ratti tosin on toisesta reunasta ja päältä sileämpi kuin edellisessä 240tkm ajetussa kakkos-GTI:ssä.

Pientä laittoa on tiedossa, toivottavasti ei kuitenkaan ilmene mitään suurta. Alustasarja pitää laittaa melkein heti keväällä hakuun, tuolla traktorialustalla onkin kyllä hyvä kruisailla vielä talven yli niin ei jää etulippa heti ensimmäisten kuukausien aikana matkanvarrelle :D'

Sorry, viestistä tuli enemmän oman auton esittelypostaus kuin varsinaisesti GT-mallin eroista muihin kertova. :oops:

E: Ainiin, edellinen omistaja oli laitattanut tuohon vielä lastun (naapurissa oli asunut joku alan mies). Kuulemma alakierrosvääntö lisääntynyt ja kulutus laskenut. Vaatii tosin nyt ysikasia ettei ala nakuttamaan. Vakiolastun sain mukaan, mitä olette mieltä, kannattaako vaihtaa takaisin vakioon. Vakion ja lastutetun erosta en osaa sanoa mitään kun en ole vastaavaa kaksilitraista varianttigolffia päässyt kokeilemaan. Turun seudulla tietenkin voisi miitata jonkun samanlaisen kulkineen omistajan ja vertailla menohaluja?
Post Reply