Golf IV kytkin levisi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Marika

Golf IV kytkin levisi

Post by Marika »

Jepujee... eilen työreissulta kotia suunnistaessa alkoi vaihteet/ kytkin oikkuilemaan.
Aikaisemmin ei mitään oireita. Alkumatkasta ei mennyt 5. vaihde kuin väen vängällä ja urahtaen päälle.
Parikymmentä kilometriä myöhemmin liikenneympyrästä lähtiessä ei sitten ottanutkaan enää mitään vaihdetta päälle :(
Vaihde silmään, kytkintä varovasti ylös ja alkoi huutaa kuin riivattu :evil:

Eipä auttanut muu kuin soittaa hinausauto paikalle ja kuljettaa autoparka VW:lle.
Tänään soittivat perään, kytkin totaalisesti räjähtänyt ja kustannusarvio korjaukselle 1200 € :shock:
Hiphei ja huraa vaan.

Kyseessä siis -00 Variantti kolopallo, ja ajettu 230 008 km. Sanoinkin liikkeessä, että tarkasti on kytkimet tehty kun tasan 230tkm ja räjähtää.....

Omituisinta onkin se, ettei yhtään varoittanut etukäteen millään tavalla hajoamisestaan tuota eilisaamuista vaihteen vastustamista lukuun ottamatta :?

Onkos muilla räjähdellyt samalla tavalla?
Skoda Octavia Combi -04 Dynamic
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Johan noille kilometreille pitää kytkin vaihtaakin. Laita nyt samalla jämäkämpää tilalle niin kestää sitten paremmin.
Marika

Post by Marika »

Juu ei tuossa itse hajoaminen ihmetytäkään vaan se, että tapahtui niin yllättäen ja hetkessä.

Onkos tuo hinta kohdillaan, 1200€ osineen ja töineen? Merkkiliikkeessä siis.
shoebox

Post by shoebox »

Saat ehkä jopa halvemmalla, jos laitat astetta tai paria jämäkämmän ja laitatat muualla..Eikä muualla tarkoita välttämättä huonompaa palvelua..

Kertokaa muut tarkemmat hinnat ja mitä pakettia on laiteltu..Kun täältä kuitenkin löytyy niitä, ketkä parempaa pakettia on kytkinpuolella vaihtanu..

Avaudun tämän päivän aikana "Missä huollatat autosi" Topicciin vähän eilisestä Golfin hihnanvaihtohuollosta, kertoo TAAS karua kieltään VW:n merkkihuollosta.. :evil:
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Marika

Post by Marika »

Jooo-o...
Keskiviikkona hain auton kytkinrempasta, kassan kautta ja 1311€ köyhempänä, olivat jotain pinetä korjailleet samalla...

Eilen sitten kauppareissulla alkoi 2-vaihde sorsailemaan vaihdettaessa :evil:
Kohta lähden käymään tesiajolla, jos vieläkin sorsailee niin ajan kyllä tuohon Auto-Bernerille, korjatkoon siinä tai tehköötpä mitä hyvänsä. Mikkelissähän tuo siis korjattiin, mutta en mä sitä kyllä sinne asti lähde viemään, jos ovat rähmänneet korjauksen.

Jos näette tummansinisen IV farkkugolffin tänään tienreunassa ja naisihminen mätkii sitä lekalla, niin se olen sitten minä, joka ei päässy edes testiajolta takaisin kotiin :twisted:
Post Reply