Uutta konetta G3 farkkuun
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Uutta konetta G3 farkkuun
Eli aloin miettimään nykyisen tekniikan tilalle G5 1.4 TSI mottia. Oiskohan tuo käytännössä mahdollinen saada kilpiin?? Jarrut ja alusta pitäis ilmeisesti vaihtaa GTi/ VR6 mallin vastaavaan. Ja koneen ja laatikon kannakkeet muuttaa.
Mitä muuta muutoksia...
Eihän toi halpaa huvia olis mut ainakin vähän erilainen. (Saksas kyl tehty jo)
Tai voishan ton toteuttaa joskus jos varallisuus riittäis...
Mitä muuta muutoksia...
Eihän toi halpaa huvia olis mut ainakin vähän erilainen. (Saksas kyl tehty jo)
Tai voishan ton toteuttaa joskus jos varallisuus riittäis...
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kyllähän ton vois saadakin kilpiin.
Tehorajat ei ole esteenä enkä jaksa uskoa et toi 1.4 TSI painais enemmän ku verkun mylly.
Mutta noista moottorin kannakkeista en sitte tierä paljonko niitä saa muutella.
Ne on ainoat mitä näin äkkiseltään tulee mieleen mikä vois olla esteenä.
En ainakaan usko että toi TSI kone menis nakkaamalla vanhoihin kannakkeisiin.
Tehorajat ei ole esteenä enkä jaksa uskoa et toi 1.4 TSI painais enemmän ku verkun mylly.
Mutta noista moottorin kannakkeista en sitte tierä paljonko niitä saa muutella.
Ne on ainoat mitä näin äkkiseltään tulee mieleen mikä vois olla esteenä.
En ainakaan usko että toi TSI kone menis nakkaamalla vanhoihin kannakkeisiin.
Kuinkas paljon tossa 2.0 8V koneessa on potkua? Ja mikä on se vertailukone jossa on TSI -20% tehoa? Sehän noi alusta- ja jarruvaatimukset ratkaisee. Tietty ei tyhmää olisi parhaita jarruja suoraan laittaa jos jotain vaihtaa tarvii.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ja 2.0 8v gti editionissa on samat jarrut ko vr6:sessa pulttien lukumäärästä huomaa heti kyllä, 5x100 "tehokkaammissa" ... toi tehokkuus ei kyl koske tota 8v gti:tä 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Itsellä oli tuossa tekniikanvaihto 1.8 8V (90hp) koneen tilalle tuli (90hp) TDI ja ko. Golf Variant -96:ssa oli jo tehtaan jäljiltä 256x20 jäähdytetyt levyt edessä ja rummut takana. Eli samat jarrut kuin 90hp TDI Golffissa.Uolevi:
Tossa 2.0 8V versiossa on jarruissa eroa 1.8 8V versioon ainoastaan jäähdytetty levy edessä.
Rummut takana molemmissa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Eipä se kysely paljoa auta kun laki on laki. Jos vaan innokkuutta riittää niin hankit ensin vw-autolta todistuksen mallisarjan tehokaimmasta 3 koppasesta 2-veto farkusta ja miten se eroaa sinun autostasi. Sen jälkeen vaan kovalla onnella ja erittäin hyvillä perusteilla poikkeuslupaa hekemaan.....
Toinen vaihtoehto on laittaa se moottori ns. omavalmistemoottorina ja dynottaa siitä sopivan vähän tehoja sekä tutkituttaa päästöt siitä (Test Center Tiililä).
Toinen vaihtoehto on laittaa se moottori ns. omavalmistemoottorina ja dynottaa siitä sopivan vähän tehoja sekä tutkituttaa päästöt siitä (Test Center Tiililä).
Passat 3BG TDI
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava