Uutta konetta G3 farkkuun

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Uutta konetta G3 farkkuun

Post by Tero Tanninen »

Eli aloin miettimään nykyisen tekniikan tilalle G5 1.4 TSI mottia. Oiskohan tuo käytännössä mahdollinen saada kilpiin?? Jarrut ja alusta pitäis ilmeisesti vaihtaa GTi/ VR6 mallin vastaavaan. Ja koneen ja laatikon kannakkeet muuttaa.

Mitä muuta muutoksia...

Eihän toi halpaa huvia olis mut ainakin vähän erilainen. (Saksas kyl tehty jo)

Tai voishan ton toteuttaa joskus jos varallisuus riittäis...
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Kyllähän ton vois saadakin kilpiin.
Tehorajat ei ole esteenä enkä jaksa uskoa et toi 1.4 TSI painais enemmän ku verkun mylly.
Mutta noista moottorin kannakkeista en sitte tierä paljonko niitä saa muutella.
Ne on ainoat mitä näin äkkiseltään tulee mieleen mikä vois olla esteenä.
En ainakaan usko että toi TSI kone menis nakkaamalla vanhoihin kannakkeisiin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kuinkas paljon tossa 2.0 8V koneessa on potkua? Ja mikä on se vertailukone jossa on TSI -20% tehoa? Sehän noi alusta- ja jarruvaatimukset ratkaisee. Tietty ei tyhmää olisi parhaita jarruja suoraan laittaa jos jotain vaihtaa tarvii.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Kuinkas paljon tossa 2.0 8V koneessa on potkua?
115 hv. Eli ei piisaa vertailu tehot tolle 140hv TSI koneelle. Tosin jää aika tiukalle.
Eli jarrut joutuu ottamaan verkusta.
Tossa 2.0 8V versiossa on jarruissa eroa 1.8 8V versioon ainoastaan jäähdytetty levy edessä.
Rummut takana molemmissa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Niin pitää muistaa että se 20% tehon ylitys on vain mallisarjantehokkaimmasta!!! eli vertailu moottori pitää siis olla kait vr6??
Passat 3BG TDI
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

joo vr6 pitäis olla vertailu kone. Mut eihän farkkuu oo tehty ku syncro vr6:sena?

hmm.. tostahan vois laittaa paperit konttorille :lol:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Joo ja vajaavetosta ja nelikkoa ei voi verrata keskenään!
Passat 3BG TDI
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ja 2.0 8v gti editionissa on samat jarrut ko vr6:sessa pulttien lukumäärästä huomaa heti kyllä, 5x100 "tehokkaammissa" ... toi tehokkuus ei kyl koske tota 8v gti:tä :D
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Eli verrokki autona toimis GT/ GTi farkku??
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Missäs toi nyt sitten lukee että vertailuautona pitää käyttää mallisarjan _tehokkainta_ mallia? Yleensähän tämä on lähtökohta kun vaihdettava mottikin on tehokas..
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tais olla jotenki nii et jos vaihdat koneen jonka tehot on vaikka mallisarjan toiseksi tehoikkaimman mallin teho +15%
niin jarrut pitää kuitenki ottaa mallisarjan tehokkaimmasta mallista.
Vaikeasti selitetty mutta jotenki näin se meni.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kozel
Posts: 6
Joined: 17.2.2007 19:07
Location: Helsinki

Post by kozel »

Uolevi:
Tossa 2.0 8V versiossa on jarruissa eroa 1.8 8V versioon ainoastaan jäähdytetty levy edessä.
Rummut takana molemmissa.
Itsellä oli tuossa tekniikanvaihto 1.8 8V (90hp) koneen tilalle tuli (90hp) TDI ja ko. Golf Variant -96:ssa oli jo tehtaan jäljiltä 256x20 jäähdytetyt levyt edessä ja rummut takana. Eli samat jarrut kuin 90hp TDI Golffissa.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Oletkos varma että oli tehtaan jäljiltä?
Se jäähytetty levy meinaan menee suoraan ton umpilevyn tilalle. Satula on sama.
Ettei vaan olis edellinen omistaja laittanut jäähdytettyjä levyjä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Menihän mielenkiintoiseksi. Pitäisköhän ihan vakavissaan laittaa kyselyä AKEn suuntaan. Tos motis olis viritys varakaakin mukavasti tulevaisuudes jos pers kaipaa lisää potkua. :lol:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Eipä se kysely paljoa auta kun laki on laki. Jos vaan innokkuutta riittää niin hankit ensin vw-autolta todistuksen mallisarjan tehokaimmasta 3 koppasesta 2-veto farkusta ja miten se eroaa sinun autostasi. Sen jälkeen vaan kovalla onnella ja erittäin hyvillä perusteilla poikkeuslupaa hekemaan.....

Toinen vaihtoehto on laittaa se moottori ns. omavalmistemoottorina ja dynottaa siitä sopivan vähän tehoja sekä tutkituttaa päästöt siitä (Test Center Tiililä).
Passat 3BG TDI
kozel
Posts: 6
Joined: 17.2.2007 19:07
Location: Helsinki

Post by kozel »

Oletkos varma että oli tehtaan jäljiltä?
Se jäähytetty levy meinaan menee suoraan ton umpilevyn tilalle. Satula on sama.
Ettei vaan olis edellinen omistaja laittanut jäähdytettyjä levyjä.
Ainakin oli sen listan mukaan minkä muutoskatsastukseen sain VW-autolta valmistenumeron mukaan.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Onko autosi saksantuonti? Onko se joku gt-malli?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply