Page 1 of 1

Uutta konetta G3 farkkuun

Posted: 27.11.2007 17:10
by Tero Tanninen
Eli aloin miettimään nykyisen tekniikan tilalle G5 1.4 TSI mottia. Oiskohan tuo käytännössä mahdollinen saada kilpiin?? Jarrut ja alusta pitäis ilmeisesti vaihtaa GTi/ VR6 mallin vastaavaan. Ja koneen ja laatikon kannakkeet muuttaa.

Mitä muuta muutoksia...

Eihän toi halpaa huvia olis mut ainakin vähän erilainen. (Saksas kyl tehty jo)

Tai voishan ton toteuttaa joskus jos varallisuus riittäis...

Posted: 27.11.2007 20:30
by Tero Paalanen
Kyllähän ton vois saadakin kilpiin.
Tehorajat ei ole esteenä enkä jaksa uskoa et toi 1.4 TSI painais enemmän ku verkun mylly.
Mutta noista moottorin kannakkeista en sitte tierä paljonko niitä saa muutella.
Ne on ainoat mitä näin äkkiseltään tulee mieleen mikä vois olla esteenä.
En ainakaan usko että toi TSI kone menis nakkaamalla vanhoihin kannakkeisiin.

Posted: 27.11.2007 21:22
by AjH
Kuinkas paljon tossa 2.0 8V koneessa on potkua? Ja mikä on se vertailukone jossa on TSI -20% tehoa? Sehän noi alusta- ja jarruvaatimukset ratkaisee. Tietty ei tyhmää olisi parhaita jarruja suoraan laittaa jos jotain vaihtaa tarvii.

Posted: 27.11.2007 21:34
by Tero Paalanen
Kuinkas paljon tossa 2.0 8V koneessa on potkua?
115 hv. Eli ei piisaa vertailu tehot tolle 140hv TSI koneelle. Tosin jää aika tiukalle.
Eli jarrut joutuu ottamaan verkusta.
Tossa 2.0 8V versiossa on jarruissa eroa 1.8 8V versioon ainoastaan jäähdytetty levy edessä.
Rummut takana molemmissa.

Posted: 28.11.2007 18:56
by Tony
Niin pitää muistaa että se 20% tehon ylitys on vain mallisarjantehokkaimmasta!!! eli vertailu moottori pitää siis olla kait vr6??

Posted: 28.11.2007 19:15
by Tero Tanninen
joo vr6 pitäis olla vertailu kone. Mut eihän farkkuu oo tehty ku syncro vr6:sena?

hmm.. tostahan vois laittaa paperit konttorille :lol:

Posted: 28.11.2007 20:01
by Tony
Joo ja vajaavetosta ja nelikkoa ei voi verrata keskenään!

Posted: 28.11.2007 20:39
by Tero Häkli
ja 2.0 8v gti editionissa on samat jarrut ko vr6:sessa pulttien lukumäärästä huomaa heti kyllä, 5x100 "tehokkaammissa" ... toi tehokkuus ei kyl koske tota 8v gti:tä :D

Posted: 28.11.2007 21:24
by Tero Tanninen
Eli verrokki autona toimis GT/ GTi farkku??

Posted: 29.11.2007 0:29
by AjH
Missäs toi nyt sitten lukee että vertailuautona pitää käyttää mallisarjan _tehokkainta_ mallia? Yleensähän tämä on lähtökohta kun vaihdettava mottikin on tehokas..

Posted: 29.11.2007 16:21
by Tero Paalanen
Tais olla jotenki nii et jos vaihdat koneen jonka tehot on vaikka mallisarjan toiseksi tehoikkaimman mallin teho +15%
niin jarrut pitää kuitenki ottaa mallisarjan tehokkaimmasta mallista.
Vaikeasti selitetty mutta jotenki näin se meni.

Posted: 29.11.2007 22:37
by kozel
Uolevi:
Tossa 2.0 8V versiossa on jarruissa eroa 1.8 8V versioon ainoastaan jäähdytetty levy edessä.
Rummut takana molemmissa.
Itsellä oli tuossa tekniikanvaihto 1.8 8V (90hp) koneen tilalle tuli (90hp) TDI ja ko. Golf Variant -96:ssa oli jo tehtaan jäljiltä 256x20 jäähdytetyt levyt edessä ja rummut takana. Eli samat jarrut kuin 90hp TDI Golffissa.

Posted: 30.11.2007 16:17
by Tero Paalanen
Oletkos varma että oli tehtaan jäljiltä?
Se jäähytetty levy meinaan menee suoraan ton umpilevyn tilalle. Satula on sama.
Ettei vaan olis edellinen omistaja laittanut jäähdytettyjä levyjä.

Posted: 2.12.2007 17:56
by Tero Tanninen
Menihän mielenkiintoiseksi. Pitäisköhän ihan vakavissaan laittaa kyselyä AKEn suuntaan. Tos motis olis viritys varakaakin mukavasti tulevaisuudes jos pers kaipaa lisää potkua. :lol:

Posted: 2.12.2007 20:04
by Tony
Eipä se kysely paljoa auta kun laki on laki. Jos vaan innokkuutta riittää niin hankit ensin vw-autolta todistuksen mallisarjan tehokaimmasta 3 koppasesta 2-veto farkusta ja miten se eroaa sinun autostasi. Sen jälkeen vaan kovalla onnella ja erittäin hyvillä perusteilla poikkeuslupaa hekemaan.....

Toinen vaihtoehto on laittaa se moottori ns. omavalmistemoottorina ja dynottaa siitä sopivan vähän tehoja sekä tutkituttaa päästöt siitä (Test Center Tiililä).

Posted: 3.12.2007 12:38
by kozel
Oletkos varma että oli tehtaan jäljiltä?
Se jäähytetty levy meinaan menee suoraan ton umpilevyn tilalle. Satula on sama.
Ettei vaan olis edellinen omistaja laittanut jäähdytettyjä levyjä.
Ainakin oli sen listan mukaan minkä muutoskatsastukseen sain VW-autolta valmistenumeron mukaan.

Posted: 3.12.2007 12:48
by Tero Paalanen
^Onko autosi saksantuonti? Onko se joku gt-malli?