Toi mikä mulle tulee on teetetty hybridi, eli kasattu "mittatilaustyönä". Käytettynä satuin löytämään tommosen.
Jos 200 hevoseen ja yli 400Nm pääsis niin olisin tyytyväinen. Ohjelmaa muokataan samalla. Nyt noin 160hv ja noin 380Nm pelkällä ohjelmalla. Ei oo kylläkään penkitetty, mutta testailtu G-Techillä.
Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
Pasi Häkli wrote:Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.
Kyllä putket ampuu niin herkkään irti...nimimerkillä kokemusta on ja ISOSTI.
Viimeksi eilen rassasin putkea paikoilleen ja sitten tajusin kuinka ne kannattaisi tehdä ja nyt kestää ainakin ne kohdat mitkä olen korjannut ja muokannut. Tein ilman hitsausta niihin putkiin ne paksunnokset.
Hyvä ettei pamahtanut irti kun 205 1.9gti pösöä nöyryytin
Ja nyt on ahdot taas kohillaan kun vaihdoin MAf-anturin uuteen. Ja hauskaa on..taas vähän aikaa
JukkaA wrote:En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.
En mä tiedä, ainakin testilenkillä oli hyvin pysynyt, eikä terzilläkään omassa ollut ongelmia vaikka ahtoja oli pahimmillaan yli 2 kiloa. Terzin kokemuksien mukaan ei olla tarvittu kauluksia ahtoputkissa. Nuo klemmarit on kyllä niin järeät, että luulis pysyvän. Eri asia jos käyttää jotain normaaleja letkuklemmareita(kuten näyttää tässäkin ronin projektissa käytettävän), mitä ei voi edes vetää piukkaan kun ne hajoaa jo ennen kun ne on tarpeeksi kireellä.
No aika näyttää. Heti jos/kun ekan kerran ampuu irti niin sitten teen ne kaulukset niihin tai käyn hitsauttamassa.
Voi johtua myös siitä putken materiaalista kun mulla ne on alumiinia(1 rosteri..kiitos terzin).
Klemmarit on vielä järeämmät kuin monella muulla,sillä minulla ne on kahdella kuusiokolokantaisella ruuvilla,joilla saa putket ruttuun jos haluaa,mutta kun ei kestänyt niin ei..
Ja toivotaan että kestää ilman paksunnoksia.
Nimimerkillä "ei enää ikinä"
Muistatko yhtään jäähdyttimen kokonaismittoja? lähinnä paksuutta mietein että kuinka paksun kennon tuollaiseen ilmastoituun saa ahdattua keulille. Olisi sama projekti tuossa kesän alussa edessä:) Siisti kiesi, btw!
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Eikös kuuleri pidä muutoskatsastaa. Itekin tekis mieli laittaa mut kun ei oikein napaa ottaa rosentteja autoon.
Rinnastetaan vissiin moottorin vaihtoon, korjatkaa jos olen väärässä. Tietysti jos joka leimalle laittas vakion ni sit.
Voisko joku laittaa YV:tä tai muuten vaan kirjoitella tänne että mistä olette nuo coolerit, putket ja silikonit ostaneet ja tarkka lista tarvittavista tavaroista olis hyvä kanssa. Itsellä suunnitelmissa samanlaista projektia mutta ei viittis soitellen lähteä sotaan kun kuitenkin moni noita isompia after market coolereita on asennellut.
kysele vaikka mihin hintaan saat ton kuulerin niin voin kysästäkans, itekin ihan ok hintaan niitä saan... pasillekkin tuli mun kautta =) ja monelle muullekkin, mutta en niin hyvään hintaan saa enään mitä aikoinaan sain.
mimmonen paketti ? muistakko mimmosia osia kuulu ? kuuleri (600x300) muistaakseni oli omaa kautta joku 120-130€, muita osia en muista... jaa tuala alussa olikin kuva mimmosia kikkareita =)
Taisin sillon saada teron kautta sen kuulerin noin 100 eurolla, putkisarja missä oli putkea, silikoniletkuja ja läjä hyviä klemmareita tais maksaa toisen satasen. Eli parilla sadalla saatiin kuuleri paikalleen.
Isoimman ostin ja kaveri lupas vaihtaa pienempään jos ei saa mahtumaan. Jyväskylässä on kuitenkin yks tyyppi mallaillut vastaavaa ilmastoidun 3B Passatin keulalle ja sen pitäis kuulemma sopia kun puskurin kiinnikepalkkia tms. vähän muokkaa.
Otinpa kesäloman kunniaksi Passatin talliin ja täys tohina päälle (onhan tässä pari kesää suunniteltu), eli Miccolta hommattu fooni paikalleen ja Terolta kiinancooleri keulalle.
Sehän on näköjään pirunmoinen homma, pakoputken kiinnitys turbolle uusiksi oli suht nätti juttu, turbon istutus konehuoneeseen sitten jo vaati muutoksia. Oletteko laitelleet turbon alapuolella oleva tukiraudan paikallaan vai pysyykö pelkästään pakosarjan varassa?
Sitten se cuuleri ja putket. Putket kaikki uusiksi, tein 63,5mm rosterimutkista hitsailemalla, entinen cuuleri sai väistyä ja sen tuomasta aukosta nostin putken ylös. Putken sai liitettyä nätisti alkuperäiseen kun hitsasin alkuperäisen putken naaraspuoleisen osan rosteriin kiinni ja tökkäsin kumiputkeen kiinni. Turbon puoleinen pääty vielä kesken, mutta meinasin nostaa siitä ilmastointiputkien yläpuolelta ja pikkusyylärin (vai mikä se on) alapuolelta suoraan turbolle, vaatii näköjään silihooni liitoksia jotta saa purettua tarvittaessa. Silihoonit pitää tilata eripuolelta Suomea.
Eipä tee mieli aivan heti alkaa tuollaiseen projektiin.
^ No miten sen nyt ottaa... Itelläkin oli pelkän softan kanssa vedot aika kateissa kuumilla keleillä.
Kyllähän vakiokuulerillakin pärjää, mutta.... Ei siitä isommastakaan haittaa ole