Page 1 of 1

Passat 3BG 1,9TDi intercooler

Posted: 12.7.2008 20:39
by ron
Image

Image

Image

Image


Lopputulos on sutiiiii elikkä väntöö tuli lisää :D ,mutta pitää viel hommata pari parempaa klemmaria ku tahtoo ampua irti letkun...

Posted: 12.7.2008 20:52
by ron
Tästä se projekti alko...piti hän sitä ulkonäköä kans parantaa..
Täss on pari kuvaa juuri kun tuli hankittua auto
Image

Image

Ja tässä on nyky kunnossa


Image

Image

Posted: 12.7.2008 21:10
by HarriV
Komia on auto! Mitäs noille takavaloille on tapahtunut?

Posted: 12.7.2008 21:19
by ron
Takavaloissa on lakkaa ja sekotus mustaa ja auton väriä...vielä pitäis maalata listat korin väriin...

Posted: 12.7.2008 23:49
by Sami Mäkinen
Tuollaasethan nuitten takalyhtyjen olis pitäny olla kun on tehtaalta tullu...

Posted: 13.7.2008 10:58
by JukkaA
Onko sulla ahtoputkien päissä paksunnokset? Jos ei ole niin todennäköisesti ei tule kestämään noi letkut paikallaan vaikka klemmarit vaihtaiskin..

Posted: 13.7.2008 22:06
by ron
tällä hetkellä puuttuu kahdesta putkesta "kaulukset"pitää teettää niihin seuravalla viikolla..

Posted: 13.7.2008 22:10
by Pasi Häkli
Itellä sama projekti edessä tulevalla viikolla. Samalla vaihtuu myös turbo.

Posted: 13.7.2008 22:19
by ron
Pasi Häkli wrote:Itellä sama projekti edessä tulevalla viikolla. Samalla vaihtuu myös turbo.
Minkälainen turbo meinasit laittaa??Olen ite kans miettinyt sen vaihtoa..

Posted: 13.7.2008 22:29
by Pasi Häkli
Toi mikä mulle tulee on teetetty hybridi, eli kasattu "mittatilaustyönä". Käytettynä satuin löytämään tommosen.
Jos 200 hevoseen ja yli 400Nm pääsis niin olisin tyytyväinen. Ohjelmaa muokataan samalla. Nyt noin 160hv ja noin 380Nm pelkällä ohjelmalla. Ei oo kylläkään penkitetty, mutta testailtu G-Techillä.

Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.

Posted: 13.7.2008 23:30
by JukkaA
Pasi Häkli wrote:Saakeli kun ei oo kauluksia omissa ahtoputkenpätkissä, arveluttaa vähän että kuinka ne siellä pysyy. Klemmarit on kylläkin aika laadukkaan olosia, mitkä terzi hommas mulle aikasemmin.
En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee ;) Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.

Posted: 14.7.2008 9:17
by makevee
Kyllä putket ampuu niin herkkään irti...nimimerkillä kokemusta on ja ISOSTI.
Viimeksi eilen rassasin putkea paikoilleen ja sitten tajusin kuinka ne kannattaisi tehdä ja nyt kestää ainakin ne kohdat mitkä olen korjannut ja muokannut. Tein ilman hitsausta niihin putkiin ne paksunnokset.
Hyvä ettei pamahtanut irti kun 205 1.9gti pösöä nöyryytin :lol:
Ja nyt on ahdot taas kohillaan kun vaihdoin MAf-anturin uuteen. Ja hauskaa on..taas vähän aikaa :D

Posted: 16.7.2008 9:31
by Pasi Häkli
JukkaA wrote:En edes kokeilisi, ei tule pysymään. Vai mitä Makevee ;) Tuollainen hybridi on kasattu silleen, että se ei välttämättä tykkää kun ahtoputki irtoaa täysi rähinä päällä.
En mä tiedä, ainakin testilenkillä oli hyvin pysynyt, eikä terzilläkään omassa ollut ongelmia vaikka ahtoja oli pahimmillaan yli 2 kiloa. Terzin kokemuksien mukaan ei olla tarvittu kauluksia ahtoputkissa. Nuo klemmarit on kyllä niin järeät, että luulis pysyvän. Eri asia jos käyttää jotain normaaleja letkuklemmareita(kuten näyttää tässäkin ronin projektissa käytettävän), mitä ei voi edes vetää piukkaan kun ne hajoaa jo ennen kun ne on tarpeeksi kireellä.

No aika näyttää. Heti jos/kun ekan kerran ampuu irti niin sitten teen ne kaulukset niihin tai käyn hitsauttamassa.

Posted: 16.7.2008 13:51
by ron
Nytt ei oo enään noita letkuklemmareita vaan tosiaan järeät klemmarit ja kyllä pysyy...Tuli eilen käytyy turussa ja kyllä kaasujalka oli raskas... :D

Posted: 16.7.2008 19:40
by makevee
Voi johtua myös siitä putken materiaalista kun mulla ne on alumiinia(1 rosteri..kiitos terzin).
Klemmarit on vielä järeämmät kuin monella muulla,sillä minulla ne on kahdella kuusiokolokantaisella ruuvilla,joilla saa putket ruttuun jos haluaa,mutta kun ei kestänyt niin ei..

Ja toivotaan että kestää ilman paksunnoksia.
Nimimerkillä "ei enää ikinä"

Nyt loppu off topic

Posted: 22.7.2008 10:00
by Pasi Häkli
Heh... Mulla on ainakin pysynyt hyvin ilman kauluksia, ei oo kertaakaan irronnut ja on ollut raskasta kaasujalkaa jne...
Ja joo offtopicci loppu.

Posted: 19.3.2009 21:23
by Joni Sairanen
Muistatko yhtään jäähdyttimen kokonaismittoja? lähinnä paksuutta mietein että kuinka paksun kennon tuollaiseen ilmastoituun saa ahdattua keulille. Olisi sama projekti tuossa kesän alussa edessä:) Siisti kiesi, btw!

Posted: 19.3.2009 21:27
by Pasi Häkli
Itellä on 600x300x76 kokonen cooleri ja hyvin mahtu. Ei tuottanut ongelmia.

Posted: 21.3.2009 6:44
by vookus
Eikös kuuleri pidä muutoskatsastaa. Itekin tekis mieli laittaa mut kun ei oikein napaa ottaa rosentteja autoon.
Rinnastetaan vissiin moottorin vaihtoon, korjatkaa jos olen väärässä. Tietysti jos joka leimalle laittas vakion ni sit. :?

Posted: 21.3.2009 9:06
by Pasi Häkli
No joo, kyllä se pitäis muutoskatsastaa, riippuu niin paljon inssistä kiinnostaako sitä vai ei..

Posted: 21.3.2009 18:55
by AjH
Joo ja muutoskatsastuksen hyväksytysti suorittaminen vaatii myös päästömittauksen laajan kaavan mukaan joka taas kustantaa sen reilun tonnin per veto :lol:

Posted: 14.4.2009 16:45
by ron
Saman kokonen kun pasilla on ja hyvin mahtuu sinne keulalle.Kävin vähän aikaa sitte katsastamassa ja ei mitään sanomista ollu coolerista.

Posted: 14.4.2009 21:25
by Patu
Voisko joku laittaa YV:tä tai muuten vaan kirjoitella tänne että mistä olette nuo coolerit, putket ja silikonit ostaneet ja tarkka lista tarvittavista tavaroista olis hyvä kanssa. Itsellä suunnitelmissa samanlaista projektia mutta ei viittis soitellen lähteä sotaan kun kuitenkin moni noita isompia after market coolereita on asennellut.

Posted: 14.4.2009 21:42
by Tero Häkli
kysele vaikka mihin hintaan saat ton kuulerin niin voin kysästäkans, itekin ihan ok hintaan niitä saan... pasillekkin tuli mun kautta =) ja monelle muullekkin, mutta en niin hyvään hintaan saa enään mitä aikoinaan sain.

Posted: 14.4.2009 22:54
by ron
Muistaakseni kaikki osat tuli maksaan 300€ eli cooleri,letkut,klemmarit ja vähän kiinnitys tarvikkeita.

Posted: 14.4.2009 23:39
by Tero Häkli
mimmonen paketti ? muistakko mimmosia osia kuulu ? kuuleri (600x300) muistaakseni oli omaa kautta joku 120-130€, muita osia en muista... jaa tuala alussa olikin kuva mimmosia kikkareita =)

Posted: 15.4.2009 7:08
by Pasi Häkli
Taisin sillon saada teron kautta sen kuulerin noin 100 eurolla, putkisarja missä oli putkea, silikoniletkuja ja läjä hyviä klemmareita tais maksaa toisen satasen. Eli parilla sadalla saatiin kuuleri paikalleen.

Posted: 16.4.2009 13:46
by Ramirez
Mulle tuli välijäähdytin tuolta http://www.nettivaraosa.com/702825

Isoimman ostin ja kaveri lupas vaihtaa pienempään jos ei saa mahtumaan. Jyväskylässä on kuitenkin yks tyyppi mallaillut vastaavaa ilmastoidun 3B Passatin keulalle ja sen pitäis kuulemma sopia kun puskurin kiinnikepalkkia tms. vähän muokkaa.

Posted: 17.7.2009 17:45
by Hartsa
Otinpa kesäloman kunniaksi Passatin talliin ja täys tohina päälle (onhan tässä pari kesää suunniteltu), eli Miccolta hommattu fooni paikalleen ja Terolta kiinancooleri keulalle.

Sehän on näköjään pirunmoinen homma, pakoputken kiinnitys turbolle uusiksi oli suht nätti juttu, turbon istutus konehuoneeseen sitten jo vaati muutoksia. Oletteko laitelleet turbon alapuolella oleva tukiraudan paikallaan vai pysyykö pelkästään pakosarjan varassa?

Sitten se cuuleri ja putket. Putket kaikki uusiksi, tein 63,5mm rosterimutkista hitsailemalla, entinen cuuleri sai väistyä ja sen tuomasta aukosta nostin putken ylös. Putken sai liitettyä nätisti alkuperäiseen kun hitsasin alkuperäisen putken naaraspuoleisen osan rosteriin kiinni ja tökkäsin kumiputkeen kiinni. Turbon puoleinen pääty vielä kesken, mutta meinasin nostaa siitä ilmastointiputkien yläpuolelta ja pikkusyylärin (vai mikä se on) alapuolelta suoraan turbolle, vaatii näköjään silihooni liitoksia jotta saa purettua tarvittaessa. Silihoonit pitää tilata eripuolelta Suomea.
Eipä tee mieli aivan heti alkaa tuollaiseen projektiin.

Posted: 26.7.2009 21:48
by Jaku
onko tästä vastaavaa hyötyä?
eli mulla on nyt 160hv ja 390Nm, jos vaihtaa tuo coolerin keulalle pelkästään niin mihin vaikuttaa?

Posted: 26.7.2009 22:22
by JukkaA
Jos et havittele yli 200hp tehoja niin ei kannata vaihtaa cooleria. Pienemmällä hommalla vaikka laittaa vesiruiskun jos on lämpöjen kanssa ongelmii.

Posted: 31.7.2009 12:56
by Pasi Häkli
^ No miten sen nyt ottaa... Itelläkin oli pelkän softan kanssa vedot aika kateissa kuumilla keleillä.
Kyllähän vakiokuulerillakin pärjää, mutta.... Ei siitä isommastakaan haittaa ole :lol: