vm04 pasuuna syö liikaa öljyä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Osku.T

vm04 pasuuna syö liikaa öljyä

Post by Osku.T »

mikä vois olla vikana kun mun autolla ajaa noin 6000km niin rupee öljyvalo palamaan ja tietokone käskee tarkistaa öljyn määrän.luulis et pitäs päästä ainakin 10tkm ennenku rupee ilmotteleen tommosta.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
DJDH

Post by DJDH »

2-litranen vie ihan tunnetusti öljyä. Se mittatikun normiväli on n. 0,5 litraa. Pasi tai Tero varmaan muistaa mikä on volkkarilla vielä normi öljynkulutus. Jos käytät longlife huoltoväliä, niin kulutus on aikalailla normaalia. Vaihda huoltoväli kiinteälle 15tkm välille ja käytä normiöljyä, niin öljynkulutus pienenee.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Osku.T

Post by Osku.T »

ok pitääpä laittaa seuraavaksi tavallista castorollin edgeä.miten tuo huoltovälivaihetaan vai ajanko vaan aina sen 15tkm.tyhmä kysymys mut pakko kysyä.olen kyllä aina käyttäny longlife öljyä ja se kestää sen 6tkm.
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Mika Viinikka

Post by Mika Viinikka »

Sen huoltovälin saa vaihdettua vag-comilla.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Section6

Post by Section6 »

Minkä tyypin moottori sinulla on? Minullakin syö öljyä tuo. 10 tkm sitten kun ostin tuon niin lisäsin 0.5l purkista ylärajaan ja nyt vkonloppuna kaadoin loput kun alkoi olla lähellä alarajaa. Mielestäni vielä aivan kohtuullista.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Aika suurikin öljynsyönti on vielä "normaalia". Vaikka 15tkm matkalla parikin litraa voi joutua lisäämään ja se on vielä normaalia. Mutta niinkuin aikasemminkin mainittiin 2.0 bensakone on kuuluisa siitä öljynsyönnistä, johtuu todennäköisesti öljyrenkaista männissä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Leroy

Post by Leroy »

Tuohon 2.0 (85kW) koneeseen olen vajaan 10tkm matkalla lisännyt n.litran. Kymppitonni mennyt siis ed. öljynvaihdosta.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Osku.T

Post by Osku.T »

itellä on 2.0 (96kw) kone.Pitää varmaan tossa 100tkm huollossa sanoa et vaihtaa sen huoltovälin ja laittaa tavalliset öljyt.Maanantaina käydä ostaan litra pari öljyä et pärjää huoltoon asti
Last edited by Osku.T on 27.9.2008 17:47, edited 1 time in total.
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

Ainakin nämä vanhemmat koneet tuntuu vievän öljyä heti jos kaasujalka on raskaan puoloone.
Tiedä sitte oisko noissa uuremman polven koneissa sama ominaisuus.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Osku.T

Post by Osku.T »

sanokaapa mistäpäin vantaata kannattis käydä kyseleen 100tkm huoltoa ja jolla ois vehkeet saada sen huoltovälin muutettua.
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
AjH

Post by AjH »

Jos tossa huollossa ei muuta ole kuin öljynvaihto ja nää perinteiset valohoito-tarkistukset, niin eikös se huoltoväli muutu normaaliksi 15tkm väliksi kun itse nollaa sen huoltovälinäytön? Ohjeet löytyy jostain täältäkin jo pariin kertaan ja taisi manuaalistakin?
Jos taas antaa laitteilla tehä niin laitteet on joka tapauksessa hyvä olla että sen huoltovälin saa edes nollattua, ajotietokone huutelee serviceä muuten.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

juu se muuttuu kiinteeks 15tkm ku mittaristosta nollaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

"Huoltovälin osoitinta nollatessasi pidä nopeusmittarin vieressä sijaitsevaa välimatkamittarin nollausnupppia painettuna ja kytke samalla sytytysvirta päälle. Vapauta nollausnuppi sytytysvirran kytkemisen jälkeen. Ellei näyttöruudulla nyt näy se huolto jonka haluat nollata ("Service oil" tai "Service INSP"), paina nollausnuppia uudelleen. Käännä käyntinopeusmittarin vieressä sijaitsevaa
digitaalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöruudulle tulee "Service ..." Jos autossa on analoginen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu."

Etin aikani kuluks...
säkäri

Post by säkäri »

Morjens vaan, olen uusi hemmo täällä..
Eli voiko tuosta longlife-öljystä siirtyä suoraan ns. tavalliseen öljyyn ja vaihella niitä 15tkm:n välein 30tkm:n sijaan? Ja samalla nollata itse tuo oil service, jolloin teiän puheista päätellen se muuttuu automaattisesti 15 tkm:n väleihin, -kö-hä-tä??
AjH

Post by AjH »

Näin ainakin ite tein oman auton kanssa ja on se nyt parit öljyn vaihdot jo mennyt ihan hyvin ja ongelmitta. Laatuöljyä kun vaan käyttää jatkossakin niin miksei. Ja kyllä, itse nollatessa se vaihtoväli tippuu 15tkm. Tosin sehän on ns. maksimiväli, mulla ainakin kun on vaunun vetoakin kesällä niin vaihtoväli on jossain 10tkm kohdilla viimestään, siis ihan ajotietokone sitä huutelee, kun se ajo-olosuhteiden mukaan sitä väliä lyhentää tarvittaessa. Ja mieluummin vähän liian usein vaihtaa kun että jotain muuta huonojen öljyjen takia paukkuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pia
VCF Member

Post by Pia »

säkäri wrote:Morjens vaan, olen uusi hemmo täällä..
Eli voiko tuosta longlife-öljystä siirtyä suoraan ns. tavalliseen öljyyn ja vaihella niitä 15tkm:n välein 30tkm:n sijaan? Ja samalla nollata itse tuo oil service, jolloin teiän puheista päätellen se muuttuu automaattisesti 15 tkm:n väleihin, -kö-hä-tä??
Huoltokirjasta katot öljyluokituksen ja laitat sellasta ölppää sinne. Sitte tiputat kiinteelle vaihtovälille sen.

Jotenki näin se meni:

Trippinappi pohjaan, virrat päälle, trippinapin päästö ja kellon nupista kerran vääntää jompaankumpaan suuntaan, virrat pois.

Tarkistakaas joku joka muistaa varmasti tän!
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Post Reply