vm04 pasuuna syö liikaa öljyä
vm04 pasuuna syö liikaa öljyä
mikä vois olla vikana kun mun autolla ajaa noin 6000km niin rupee öljyvalo palamaan ja tietokone käskee tarkistaa öljyn määrän.luulis et pitäs päästä ainakin 10tkm ennenku rupee ilmotteleen tommosta.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
2-litranen vie ihan tunnetusti öljyä. Se mittatikun normiväli on n. 0,5 litraa. Pasi tai Tero varmaan muistaa mikä on volkkarilla vielä normi öljynkulutus. Jos käytät longlife huoltoväliä, niin kulutus on aikalailla normaalia. Vaihda huoltoväli kiinteälle 15tkm välille ja käytä normiöljyä, niin öljynkulutus pienenee.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Aika suurikin öljynsyönti on vielä "normaalia". Vaikka 15tkm matkalla parikin litraa voi joutua lisäämään ja se on vielä normaalia. Mutta niinkuin aikasemminkin mainittiin 2.0 bensakone on kuuluisa siitä öljynsyönnistä, johtuu todennäköisesti öljyrenkaista männissä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
itellä on 2.0 (96kw) kone.Pitää varmaan tossa 100tkm huollossa sanoa et vaihtaa sen huoltovälin ja laittaa tavalliset öljyt.Maanantaina käydä ostaan litra pari öljyä et pärjää huoltoon asti
Last edited by Osku.T on 27.9.2008 17:47, edited 1 time in total.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Jos tossa huollossa ei muuta ole kuin öljynvaihto ja nää perinteiset valohoito-tarkistukset, niin eikös se huoltoväli muutu normaaliksi 15tkm väliksi kun itse nollaa sen huoltovälinäytön? Ohjeet löytyy jostain täältäkin jo pariin kertaan ja taisi manuaalistakin?
Jos taas antaa laitteilla tehä niin laitteet on joka tapauksessa hyvä olla että sen huoltovälin saa edes nollattua, ajotietokone huutelee serviceä muuten.
Jos taas antaa laitteilla tehä niin laitteet on joka tapauksessa hyvä olla että sen huoltovälin saa edes nollattua, ajotietokone huutelee serviceä muuten.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu se muuttuu kiinteeks 15tkm ku mittaristosta nollaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
"Huoltovälin osoitinta nollatessasi pidä nopeusmittarin vieressä sijaitsevaa välimatkamittarin nollausnupppia painettuna ja kytke samalla sytytysvirta päälle. Vapauta nollausnuppi sytytysvirran kytkemisen jälkeen. Ellei näyttöruudulla nyt näy se huolto jonka haluat nollata ("Service oil" tai "Service INSP"), paina nollausnuppia uudelleen. Käännä käyntinopeusmittarin vieressä sijaitsevaa
digitaalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöruudulle tulee "Service ..." Jos autossa on analoginen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu."
Etin aikani kuluks...
digitaalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöruudulle tulee "Service ..." Jos autossa on analoginen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu."
Etin aikani kuluks...
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Näin ainakin ite tein oman auton kanssa ja on se nyt parit öljyn vaihdot jo mennyt ihan hyvin ja ongelmitta. Laatuöljyä kun vaan käyttää jatkossakin niin miksei. Ja kyllä, itse nollatessa se vaihtoväli tippuu 15tkm. Tosin sehän on ns. maksimiväli, mulla ainakin kun on vaunun vetoakin kesällä niin vaihtoväli on jossain 10tkm kohdilla viimestään, siis ihan ajotietokone sitä huutelee, kun se ajo-olosuhteiden mukaan sitä väliä lyhentää tarvittaessa. Ja mieluummin vähän liian usein vaihtaa kun että jotain muuta huonojen öljyjen takia paukkuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Huoltokirjasta katot öljyluokituksen ja laitat sellasta ölppää sinne. Sitte tiputat kiinteelle vaihtovälille sen.säkäri wrote:Morjens vaan, olen uusi hemmo täällä..
Eli voiko tuosta longlife-öljystä siirtyä suoraan ns. tavalliseen öljyyn ja vaihella niitä 15tkm:n välein 30tkm:n sijaan? Ja samalla nollata itse tuo oil service, jolloin teiän puheista päätellen se muuttuu automaattisesti 15 tkm:n väleihin, -kö-hä-tä??
Jotenki näin se meni:
Trippinappi pohjaan, virrat päälle, trippinapin päästö ja kellon nupista kerran vääntää jompaankumpaan suuntaan, virrat pois.
Tarkistakaas joku joka muistaa varmasti tän!