Page 1 of 1

vm04 pasuuna syö liikaa öljyä

Posted: 25.9.2008 14:29
by Osku.T
mikä vois olla vikana kun mun autolla ajaa noin 6000km niin rupee öljyvalo palamaan ja tietokone käskee tarkistaa öljyn määrän.luulis et pitäs päästä ainakin 10tkm ennenku rupee ilmotteleen tommosta.

Posted: 25.9.2008 16:01
by DJDH
2-litranen vie ihan tunnetusti öljyä. Se mittatikun normiväli on n. 0,5 litraa. Pasi tai Tero varmaan muistaa mikä on volkkarilla vielä normi öljynkulutus. Jos käytät longlife huoltoväliä, niin kulutus on aikalailla normaalia. Vaihda huoltoväli kiinteälle 15tkm välille ja käytä normiöljyä, niin öljynkulutus pienenee.

Posted: 25.9.2008 16:53
by Osku.T
ok pitääpä laittaa seuraavaksi tavallista castorollin edgeä.miten tuo huoltovälivaihetaan vai ajanko vaan aina sen 15tkm.tyhmä kysymys mut pakko kysyä.olen kyllä aina käyttäny longlife öljyä ja se kestää sen 6tkm.

Posted: 25.9.2008 19:05
by Mika Viinikka
Sen huoltovälin saa vaihdettua vag-comilla.

Posted: 25.9.2008 19:57
by Section6
Minkä tyypin moottori sinulla on? Minullakin syö öljyä tuo. 10 tkm sitten kun ostin tuon niin lisäsin 0.5l purkista ylärajaan ja nyt vkonloppuna kaadoin loput kun alkoi olla lähellä alarajaa. Mielestäni vielä aivan kohtuullista.

Posted: 26.9.2008 12:17
by Pasi Häkli
Aika suurikin öljynsyönti on vielä "normaalia". Vaikka 15tkm matkalla parikin litraa voi joutua lisäämään ja se on vielä normaalia. Mutta niinkuin aikasemminkin mainittiin 2.0 bensakone on kuuluisa siitä öljynsyönnistä, johtuu todennäköisesti öljyrenkaista männissä.

Posted: 26.9.2008 17:35
by Leroy
Tuohon 2.0 (85kW) koneeseen olen vajaan 10tkm matkalla lisännyt n.litran. Kymppitonni mennyt siis ed. öljynvaihdosta.

Posted: 26.9.2008 22:55
by Osku.T
itellä on 2.0 (96kw) kone.Pitää varmaan tossa 100tkm huollossa sanoa et vaihtaa sen huoltovälin ja laittaa tavalliset öljyt.Maanantaina käydä ostaan litra pari öljyä et pärjää huoltoon asti

Posted: 27.9.2008 0:04
by Tero Paalanen
Ainakin nämä vanhemmat koneet tuntuu vievän öljyä heti jos kaasujalka on raskaan puoloone.
Tiedä sitte oisko noissa uuremman polven koneissa sama ominaisuus.

Posted: 27.9.2008 15:15
by Osku.T
sanokaapa mistäpäin vantaata kannattis käydä kyseleen 100tkm huoltoa ja jolla ois vehkeet saada sen huoltovälin muutettua.

Posted: 27.9.2008 16:10
by AjH
Jos tossa huollossa ei muuta ole kuin öljynvaihto ja nää perinteiset valohoito-tarkistukset, niin eikös se huoltoväli muutu normaaliksi 15tkm väliksi kun itse nollaa sen huoltovälinäytön? Ohjeet löytyy jostain täältäkin jo pariin kertaan ja taisi manuaalistakin?
Jos taas antaa laitteilla tehä niin laitteet on joka tapauksessa hyvä olla että sen huoltovälin saa edes nollattua, ajotietokone huutelee serviceä muuten.

Posted: 27.9.2008 16:37
by Tero Häkli
juu se muuttuu kiinteeks 15tkm ku mittaristosta nollaa

Posted: 27.9.2008 21:03
by Sami Jalonen
"Huoltovälin osoitinta nollatessasi pidä nopeusmittarin vieressä sijaitsevaa välimatkamittarin nollausnupppia painettuna ja kytke samalla sytytysvirta päälle. Vapauta nollausnuppi sytytysvirran kytkemisen jälkeen. Ellei näyttöruudulla nyt näy se huolto jonka haluat nollata ("Service oil" tai "Service INSP"), paina nollausnuppia uudelleen. Käännä käyntinopeusmittarin vieressä sijaitsevaa
digitaalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöruudulle tulee "Service ..." Jos autossa on analoginen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu."

Etin aikani kuluks...

Posted: 10.8.2010 9:58
by säkäri
Morjens vaan, olen uusi hemmo täällä..
Eli voiko tuosta longlife-öljystä siirtyä suoraan ns. tavalliseen öljyyn ja vaihella niitä 15tkm:n välein 30tkm:n sijaan? Ja samalla nollata itse tuo oil service, jolloin teiän puheista päätellen se muuttuu automaattisesti 15 tkm:n väleihin, -kö-hä-tä??

Posted: 10.8.2010 10:03
by AjH
Näin ainakin ite tein oman auton kanssa ja on se nyt parit öljyn vaihdot jo mennyt ihan hyvin ja ongelmitta. Laatuöljyä kun vaan käyttää jatkossakin niin miksei. Ja kyllä, itse nollatessa se vaihtoväli tippuu 15tkm. Tosin sehän on ns. maksimiväli, mulla ainakin kun on vaunun vetoakin kesällä niin vaihtoväli on jossain 10tkm kohdilla viimestään, siis ihan ajotietokone sitä huutelee, kun se ajo-olosuhteiden mukaan sitä väliä lyhentää tarvittaessa. Ja mieluummin vähän liian usein vaihtaa kun että jotain muuta huonojen öljyjen takia paukkuu.

Posted: 10.8.2010 10:30
by Pia
säkäri wrote:Morjens vaan, olen uusi hemmo täällä..
Eli voiko tuosta longlife-öljystä siirtyä suoraan ns. tavalliseen öljyyn ja vaihella niitä 15tkm:n välein 30tkm:n sijaan? Ja samalla nollata itse tuo oil service, jolloin teiän puheista päätellen se muuttuu automaattisesti 15 tkm:n väleihin, -kö-hä-tä??
Huoltokirjasta katot öljyluokituksen ja laitat sellasta ölppää sinne. Sitte tiputat kiinteelle vaihtovälille sen.

Jotenki näin se meni:

Trippinappi pohjaan, virrat päälle, trippinapin päästö ja kellon nupista kerran vääntää jompaankumpaan suuntaan, virrat pois.

Tarkistakaas joku joka muistaa varmasti tän!