Page 1 of 1
Xenon sekoilee
Posted: 6.11.2008 21:58
by miihkali
Boran oikea xenoni ei meinaa välillä "syttyä" heti ekalla, vaan joutuu rumppaa valokatkasijaa pari kertaa, ennen ku lähtee tulille. Kertokee viisaammat, et mittee pitäs tehä? Hermo mänöö....
Posted: 7.11.2008 9:03
by DJisotela
Jossain sarjoissa on kaiketi huonommat kontaktit? Kun miekin jouduin valot uusimaan ni nykyisillä ballasteilla oikea valo vilkahtelee muutaman kerran aluksi. Kestää n. 5min.? Edellisillä ei ollut onkelmaa. Syttyi kerralla ja jäi palamaan.
Kaiketi poistuu jos paksuntaisi virtapiuhoja? Tai ballaballat vaihtoon.. Sitä kait vois koittaa, että ottaa akulta virran paksulla piuhalla siihen ballastin syöttöön, jos silloin syttyy kerralla, ni sitten se ei saa sieltä valon piuhasta tarpeeksi virtaa/jännitettä/voltteja yms.
Itellä on nyt mönkijässä sellaiset mitkä toimii 9-32voltin jännitteellä, eli tunnistaa itte mitä sinne työnnetään (tai sitten ei)
Ne ainakin syttyy ja pallaa hieanosti!
Posted: 7.11.2008 12:51
by Tero Häkli
juu virran puutteelta vaikuttas...
Posted: 7.11.2008 17:26
by miihkali
Pjärkele, siinon mulla hianot alkuperäset valot.... joopa joo.... pitänee tsekata liitokset, jahka huvittaa...
Posted: 7.11.2008 20:32
by Sami Jalonen
Itellä sama homma, aamusin ei syty kuskin puoleinen valo. Nyt on kyl viitenä aamuna syttyny, lieneeko kylmyys tiivistäny tjsp

Posted: 7.11.2008 23:19
by miihkali
Mullaki nyt taas tässä illalla pelas taas normaalisti, mutta on kyllä harvinaisen ärsyttävä "ominaisuus"....
Posted: 8.11.2008 15:07
by Patu
Moi,
Mulla on Passatissa aivan sama vika, eli nimenomaan välillä oikea Xenon ei syty vaan joutuu rynkyttään valokatkaisijaa päälle/pois. Ärsyttävä vika mihin olis mukava löytää ratkaisu.
Posted: 9.11.2008 14:54
by Pasaati599
Olisikohan mahdollisuutta päästä VAG-comilla rukkaamaan valoautomatiikan logiikkakaavioo, lisäis sinne vaan ehdon että valot syttyis vasta, kun latausjännite nousis yli 13V, jolloin saatais xenonien välkkyistä kylmänä vähenemään...kun virrat laittaa päälle, niin hehkut ja muut virtalaitteet laskee jännitettä pirusti, käynnistuksestä puhumattakaan, niin valot sais syttyä vasta kun auto käy ja jännite kipuaa yli tuon 13V...tietysti valojohtojen isontaminen vaikuttaa asiaan niin, että saa kunnolla virtaa muuntajalle, mut toi nyt tuli mieleen kun on tullu tuon CAN-väylän kanssa sähläiltyä...
Posted: 9.11.2008 19:33
by DJDH
Eipä taida onnistua ilman rakentelua. Poista valoautomatiikka käytöstä, niin ei tarvi huolehtia alijännitteestä.
Posted: 9.11.2008 23:00
by AjH
Valokatkasija parkkiasentoon startin ajaksi, ei kätevää mutta kuitenkin...
Tota tuli aikoinaan Rellun kanssa tehtyä, kun se tuppasi ajovalojen hehkulankoja tappamaan startissa. Kesti noin kuukauden kun ei parkeilla käyttäny ja sitten parkeilla käyttäen ei tarttenukkaan enää vaihtaa polttimoita kun auto läks vaihtoon ennen

Posted: 9.11.2008 23:08
by DJDH
Valokatkaisijasta vaan pinni 3 pois, niin ei tarvi parkeille kääntää. 0-asennossa ei normaalisti tule itkemälläkään tarpeeksi jännitettä, niin miksi sellainen sitten pitäisi olla xenonien kanssa? Samalla häviää se syttyminen-sammuminen käynnistettäessä. Käynnistää ja laittaa sitten valot päälle. Jos sitä avainta jaksaa kääntää, niin kyllä jaksaa valokatkasijaakin. Tuon pinnin kun nappaa pois, niin käynnistettäessä syttyy parkit. Eli kokonaan ilman valoja ajamista on turha pelätä.
Posted: 10.11.2008 15:39
by Sami Jalonen
Pinni on irti, mutta silti ei aina sytytä ensimmäisellä kerralla.