Vakionopeudensäädin
Vakionopeudensäädin
Kuinka moni on asentanut/asennuttanut omaan t4:een vakkarin? Onko miten helppo homma tehdä itse kun marmoritiskillä pyytäävät pelkästä asennuksesta jo 240€ + osat n. 95€. Ja mites tuo yhteensopivuus ku väittivät että 2000-vuosimallin trp olisi varustettu vaijeri välitteisellä kaasulla (itse olen erimieltä, mutta...) koneena on 75kW ACV motti ja vanhemmissakin olen vakkareita nähnyt.
Mun mielestä kaikki 2,5tdi:t olisi varustettu sähköisellä kaasulla, johtuen tekniikasta...
Juuri kuukausi takaperin kysyin tuota, osat oli tuota samaa luokkaa, kokonais hinta oli muistaakseni 250 euron luokkaa?
Tai sitten ymmärsin vaan väärin, osat 100 euroa, asennus 250 euroa, (merkkiliikkeessä myöskin).. Kyllä tohon mun portteriin vakkari ainakin tulee, työmatkat vaan pidentyy kokoajan, ja jalka puutuu..
Juuri kuukausi takaperin kysyin tuota, osat oli tuota samaa luokkaa, kokonais hinta oli muistaakseni 250 euron luokkaa?
Tai sitten ymmärsin vaan väärin, osat 100 euroa, asennus 250 euroa, (merkkiliikkeessä myöskin).. Kyllä tohon mun portteriin vakkari ainakin tulee, työmatkat vaan pidentyy kokoajan, ja jalka puutuu..
Transporter 2,5tdi vm99
- Pasi Häkli
Ihan oikeassa olet. Vakkarin asennus tuommoseen on tosi helppo. Viiksi vaihtoon ja sen mukana tulee tietty johtosarja, sille löytyy kojelaudan sisuksista(sieltä reletaulun takaa) valmis liitin eli naps vain. Koodaus ja on the road. Ei tosta kyllä kannata 250 euron asennusmaksua maksaaPatse wrote:Mun mielestä kaikki 2,5tdi:t olisi varustettu sähköisellä kaasulla, johtuen tekniikasta...

Vaijerikaasulliseen ei käy noin helposti. Sähkökaasulliset on aina helpompia.
Last edited by Pasi Häkli on 20.2.2009 21:02, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
suht helppo laittaa, osat vaan vaihtoon ja vag-comilla koodaus
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
- Tero Häkli
kyyllä se vaan luonaa
mut jos kaverillas vag-com niin laita töihin
saat nopeenpaa toimimaan... muutama napin painallus vaan, tosi helppo...

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
Nissan Almera -04
MB 210 -99
-
- Pasi Häkli
-
Täytyypä ottaa kuva jos löydän liittimen, sais nyt aikaseksi aloittaa edes hommaa. Nyt tuli kyllä pikkasen motivaatiota
(Tossa auton penkillä toi säädin on jo viikon odottan, huomiovalot samaten..)
Edit. Valot meni sitten keulalle, rattia en saanu poies. Jaksanu kauaa ruuvarilla väännellä kun meni jo hermo, jos huomenna koittais uudestaan. Jollain muistissa että onko tossa vm99 eli siinä uudemman mallisessa ratissa klipsut vai ruuvit mitkä pitää ratin päällistä? Ihan hyvä toki etten saanut mitään enempää purettua niin autokin toimii vielä

Edit. Valot meni sitten keulalle, rattia en saanu poies. Jaksanu kauaa ruuvarilla väännellä kun meni jo hermo, jos huomenna koittais uudestaan. Jollain muistissa että onko tossa vm99 eli siinä uudemman mallisessa ratissa klipsut vai ruuvit mitkä pitää ratin päällistä? Ihan hyvä toki etten saanut mitään enempää purettua niin autokin toimii vielä

Transporter 2,5tdi vm99
Vakkari meni paikalleen vaikka en saanut rattia pois, meni kirjaimellisesti hermo ja rupesin miettimään helpompaa+ilmaista ratkaisua. Eli pelimiehen ratkaisu jattää uusi viiksi asentamatta, siirsin vaan vakkarin vanhaan viikseen kun oli käypänen niinkin
Joutus vaan kolvilla irrottamaan ne piuhat vakkarista ja kolvaamaan sitten asennuksen jälkeen takas.. Ja toimii
Tosta piuhasta, otat vaan sulakerasian pohjan irti niin löytyy piuhaan sopiva liitin.. itte vaan katoin että 4 johtoa ja liitin näytti oikeanlaiselta ja kiinni.. Tossa oli ainakin ihan näkyvillä. Ja jos liittimet sopii niin tuskin on väärä. Koitin kuvaakin ottaa mutta ei siitä viisastu kyllä yhtään
Rupesin miettimään tota 250 euroa asennuksesta merkkiliikkeessä, ei saatana! Mä nyt nyhräsin kaikkineen ton kanssa monta tuntia kun en saanut rattia pois, mutta ammattimies varmaan laittaa ton tunnissa hyvin paikalleen..

Tosta piuhasta, otat vaan sulakerasian pohjan irti niin löytyy piuhaan sopiva liitin.. itte vaan katoin että 4 johtoa ja liitin näytti oikeanlaiselta ja kiinni.. Tossa oli ainakin ihan näkyvillä. Ja jos liittimet sopii niin tuskin on väärä. Koitin kuvaakin ottaa mutta ei siitä viisastu kyllä yhtään
Rupesin miettimään tota 250 euroa asennuksesta merkkiliikkeessä, ei saatana! Mä nyt nyhräsin kaikkineen ton kanssa monta tuntia kun en saanut rattia pois, mutta ammattimies varmaan laittaa ton tunnissa hyvin paikalleen..
Transporter 2,5tdi vm99