Passat 3C 2.0 TDI nykiminen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Passat 3C 2.0 TDI nykiminen

Post by VWVP »

Mistä johtuu kun esimerkiksi kakkosvaihteella alakierroksilta lähtee vedättään niin moottori pätkäsee/nykii muutaman kerran?Polttoainesuodatin on vaihdettu hiljattain.

Auto Passat 3c 2.0 TDI BMP vm.2006
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Ootko varma tuosta moottorityypistä? BKP löytyy muttei BMP:tä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

pia katso passat 3c wiki
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Jahas, Autodaatta mallia 2008 ei tienny tuota moottorityyppiä. Eka bugi mikä löytyny. Pyydän anteeksi.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Haiskahtaisi suutinvialta... Vikamuistissa silloin yleensä ei ole mitään.

Mitta-arvoryhmistä löytyy jokaisen suuttimen korjausarvo, josta voi seurata mikä suutin pruuttaa enempi tavaraa. Moottori lämpimänä, joutokäynnillä seuraa niitä arvoja niin todennäköisesti sieltä löytyy viallinen suutin. Yleensä sen jälkeen olisi hyvä mitata puristukset, ettei sen takia korjaa syöttömääriä, jos puristuksissa on heittoja.

Tähän hätään en muista aivan tarkkaan, mutta olisko ollut mittausarvoryhmä 13 mistä löytyy ne arvot. Mikäli vag-com käytössä siis.

Noissa 2.0 pumpparikoneissa nimittäin on suutinvikoja ollut ihan kiitettävästi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VWVP
Posts: 40
Joined: 28.1.2009 22:47
Location: Satakunta

Post by VWVP »

Pasi Häkli wrote:Haiskahtaisi suutinvialta... Vikamuistissa silloin yleensä ei ole mitään.

Mitta-arvoryhmistä löytyy jokaisen suuttimen korjausarvo, josta voi seurata mikä suutin pruuttaa enempi tavaraa. Moottori lämpimänä, joutokäynnillä seuraa niitä arvoja niin todennäköisesti sieltä löytyy viallinen suutin. Yleensä sen jälkeen olisi hyvä mitata puristukset, ettei sen takia korjaa syöttömääriä, jos puristuksissa on heittoja.

Tähän hätään en muista aivan tarkkaan, mutta olisko ollut mittausarvoryhmä 13 mistä löytyy ne arvot. Mikäli vag-com käytössä siis.

Noissa 2.0 pumpparikoneissa nimittäin on suutinvikoja ollut ihan kiitettävästi.
Kiitoksia tiedoista,vag-comia ei ole itsellä käytössä,pitääpä tutulta korjaajalta kysyä jos viitsisi katsoa noi suuttimet,onkohan kuinka arvokkaita nuo suuttimet kpl???
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä ne maksaa... olisko jotain 450€/kpl pultteineen yms. Että ihan arvaamalla ei kannata edetä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply