Jäähdytysnestettä häviää..

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Jäähdytysnestettä häviää..

Post by Patse »

Onkos näissä jotain vakio paikkaa mistä rupeaa hiukan tiputtamaan kun tässä olen huomannut että pikkuhiljaa säiliö tyhjenee eikä ulkoista vuotoa äkkiseltään löydy :cry: Öljyä näkyi kyllä hiukan vuotaneen pohjasta päätellen mutta ei tikusta päätellen paljon ole karannut..(propun tiivisteen voisi vaihtaakkin joskus)

Kannentiivistettä en vielä halua edes ajatella :roll:

Tai onko tuo kansihommeli kuinka helppo todeta jossain korjaamolla nesteistä tai jostain?, silmämääräisesti oikean värisiä ovat ainakin.. 208 tkm, 2,5tdi vm 99
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Bissela
Posts: 171
Joined: 9.7.2008 18:27
Location: Kotka

Post by Bissela »

Omassani vuoti lohkolämmittimen tiiviste. Selvisi ainoastaan painekokeessa, kun vuoto oli suhteellisen pieni.
Mutta oli ajansaatossa vuotanut tarpeeksi, että nesteen taso painesäiliössä laski aiheuttaen piipityksen mittarissa. :lol:

Tosin epäilivät kyllä myös kannentiivistettä ennen painekoetta....
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

2.4D-kone laski alleen öljypohjan tiivisteestä, tähän vaivaan auttoi pulttien kiristäminen. Alipainepumpun tiiviste vuoti seuraavaksi, silikonia väliin.
Jäähdytysnestettä vajuttelee hiljalleen, vaivaan auttoi aluksi nestemäinen tiivistysaine. Nyt tekee alle selkeän pienen merkin ja näyttäisi syyllinen olevan moninapainen anturi vesiletkun laipassa. Meinasin vaihtaa jäähdytysnesteet ja samalla voisi tuonkin tutkia.
Hyvin monessa vag-konsernin autossani on ollut samanlaista pientä jäähdytysnestehävikkiä.
RaimoW
Posts: 62
Joined: 4.2.2007 19:11
Location: Hyllykallio

Post by RaimoW »

Ja melko yleinen paikka vissiin kans se muovinen termarinkotelo
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Kiitosia vinkeistä, täytyy koittaa katsella. Eilen laitoin täyteen ja 50km jälkeen ei ainakaan vielä ole vajentunut näkyvästi. Tuo painekoe ei varmaan kauhean kallis ole? Samalla laittais uudet nesteet sisään jos vuoto löytyy..

Tossa nyt on tullut about kahden kuukauden sisällä lisättyä pari kertaa kun on puoleeen väliin merkkejä vajonnut pinta.
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Bissela
Posts: 171
Joined: 9.7.2008 18:27
Location: Kotka

Post by Bissela »

^ Painekoe tehtiin merkkiliikkeessä pikahuollossa, tais olla pari kolme kymppiä kustannukset.

Lohkolämmittimen tiivisteen vaihto olikin sitten jo 300€.... :evil:

Muuten, oletkos samaa nestettä lisänny? Nimittäin, jos punaseen (G12) jäähdytysnesteeseen sekoittaa vihreää tai sinistä nestettä, voi alkaa alumiiniosat syöpyä ja neste alkaa hyytelitymään.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Punasta nestettä olen lisännyt mutta ei ole sitä volkkarin g12 nestettä..
Transporter 2,5tdi vm99
Linkomies
Posts: 70
Joined: 17.5.2009 17:42
Location: Järvenpää

Post by Linkomies »

mulla vuoti vähän sieltä edestä katsoen koneen oikealta missä menee letku vissiinkin takaosan lämmityskennolle. Kumiletku vaihtuu muoviseen. Tiristeli letkunkiristimen alta.. ei sitä päältäpäin nähny yhtään. Sillä..kokeilusormella tutkimaan :lol:
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Eihän noissa mutkavehkeissä onneksi kansipahvit (kansi halkea) pauku. Toista se on vaparivitosissa, vasta kolmas kansi menossa parin vuoden sisään.

Kypsää on ettei noita kansia oikein voi oikaista, tai no voi, mutta lopputulos ei aina ole oikein hyvä...

Jos on alla lisälämppäripaketti, on letkut joissain tapauksissa ottaneet alta kipeää ja saattaa tiputella.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

Omassa rakkineessa oli molemmat kannen letkulähdöt (muovia) halki. Halkeamat tosin vuosivat vasta kun kone oli lämmin, ja varsinkin kun sen kuumana sammutti parkkiin. Toinen minimaalinen vuoto oli lisävesipumppu (tämäkin muovia). Loppui ruuvit kiristämällä. Nykyään ei jäähdytysnestettä tarvitse lisäillä kun kerran vuoteen.
T4 `99
MarcusS
Posts: 28
Joined: 3.2.2009 22:14
Location: Siilinjärvi

Post by MarcusS »

yksi tarkistuspaikka T4 ACV-pannussa on lohkolämppärin ja sen vierestä kulkevan vesiletkun tilanne. Kaverin vehje meinasi palaa johtuen ko. lerssin vaurioitumisesta ajanmyötä. Nykyisellään se ei ainakaan siitä kohti hajoa.
Post Reply