T5 ajovalojen korkeudensäätö

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
jarkat10
Posts: 8
Joined: 20.1.2010 18:37

T5 ajovalojen korkeudensäätö

Post by jarkat10 »

Ongelma on se, ettei transportterissani ole sähköistä ajovalojen korkeudensäätöä jota katsastuksessa edellytetään. Tietääkö kukaan kytkennöistä, mahdollisista johdotusvalmiuksista, osien hankintapaikoista, ym. Kaikki aiheeseen liittyvä tieto otetaan ilolla vastaan. Auto on T5 vm. 2006 2.5TDi
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jos siinä ei oo korkeudensäätöä alunperinkään, niin umpiot sun täytyy ainakin vaihtaa, koska niitä säätömoottoreita ei saa erikseen, ja mahtaako olla edes paikkoja niissä nykyisissä lyhdyissä niille säätömoottoreille jos lyhdytkin on erilaiset, siihen en osaa ottaa kantaa.. Tietysti johdotukset, ja säätövastuskatkasija siihen valokatkasijan viereen menee myös ostoslistalle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

Noita vanhoja postiautoja romutetaan, ei paljoa maksa säätöumpiot, mitkä vuosimallit käy siihen niin kysele purkamoilta.

http://www.autopurkaamot.com/purkuautot/?m=7,778&sort=
Aika vähän tuolta löytyy.

http://autovahinkokeskus.fi/
Tuolla 2004-5 valot myynnissä.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juu ja varmista että niissä purkulyhdyissä toimii se korkeussäätö molemmissa. Ne on ikävä kyllä kulutustavaraa.
Moni jolta on korkeussäätömoottorit sökönä, on laittanut samalla multivanin lyhdyt.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
ruoste
Posts: 63
Joined: 27.7.2009 11:51

Post by ruoste »

Onko tuo T5 vakiolyhtyjen korkeudensäätövika helposti korjattavissa vai onko edullisempaa etsiä romikselta uusi umpio säätöromuineen? Just huomasin, että toisella puolella näyttää jämähtäneen yläasentoon...
p.i.t
Posts: 30
Joined: 3.4.2008 18:38
Location: Oulu
Contact:

Post by p.i.t »

Tänään ko. korkeudensäätömoottorin vaihdoin omaan t5:seeni. puskuria toisesta kulmasta irti (ois voinu lähtiä muutenkin mutta otimpahan kuitenkin irti) umpio pöydälle. linssi irti ja heijastinpinta irti ja sen jälkeen pääseekin jo moottoriin käsiksi. vaihdoin motonetistä ostetun (vajaa 40e) moottorin tilalle jossa oli tismalleen sama osanumero ku boschin alkuperäisessäkin. oli loppujen lopuksi helppo homma vaihtaa tuo.
Post Reply