Elikkäs tänään kun tulin kaveria hakemasta intistä niin vedot katos... palautu virtoja pois käyttämällä jonka jälkeen ajoin vielä noin kilometrin parin verran ja kerran viel katos vedot mut sen jälkeen toimi ok... luin koodit ja tälläistä herjas:
Onko kenties N75 menossa? Mitä letkuja kattelin niin kaikki tuntus olevan ehjänä ja ei vuotoja... kostea ilma ja nollan rajoilla on että voisiko olla kenties tiivistynyttä ja jäätynyttä kosteutta jossain kohti?
Koneena 66kw 90hp 1.9tdi ahu.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Jees... letkut N75 taitaa olla sittenki paskana... kaikki kolme oli yhestä kohti hankautunu kankaasta läpi ja vähäsen kumiinkin asti... pitää varovasti purkaa noi letkut irti ja laittaa uutta tilalle... onneks on samankokoista letkua pätkä tallilla. Mites pysyykö noi pikkuletkut paikallaan ilman klemmareita vakioahdoilla?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Pasi Häkli wrote:Niissä pikkuletkuissa on alipaine, ei paine. Eli pysyy paikallaan ilman klemmareita, riippumasta ahdoista.
Jeps... letkut vaihdettu ja normaalista poiketen N75 ei nakuta kun startissa on ennen kuulunut N75 tasainen nakutus... sammuttaessa ei myöskään nakuta... kerran kun käytin käynnissä ja sammutin niin epämääräinen loks kuului luultavasti juuri N75 (ei se ääni joka kuuluu aina kun sammuttaa virrat)
Noh soittelin Ramirez:ille ja katotaan kuhan hänen kärrynsä tulee säädöstä niin lainataan siitä N75 ja kokeillaan.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Jees kärry kunnossa... Ramirezillä kuulemma viivähtää kärryn saanti niin lähdin toisella osalla testaamatta ostamaan uutta N75. Motonetissä oli netin mukaan yks ja kävin kattoo tiskillä niin ei oikeen näyttäny hyvin tehdylle kun mm. sähköliittimen pinnit sojotti miten sattuu niin kun sain rahaa juuri ja juuri niin että riitti marmorihintoihin niin kävin marmoritiskiltä ostaa alkuperäisen Pierburgin solenoidin... testailin vanhaa puhalhtamalla siitä alaletkuliitännästä niin ilmat tuli sivuletkuliitännästä ulos kun taas uudesta ei ilma liikkunu mihkään kun alaliitännästä yritti naama punaisena puhaltaa eli solenoidi oli vaan jumissa.
Kävin tossa pari kertaa heittää testiä niin hyvin kipus mittari 140 ja ylikin kunnes piti höllätä ettei peltipollari väläytä että N75 oli vaan paskana/jumissa. Mitä korva- ja perstuntumalla kokeilin autoa niin tuntuis että vääntää hieman paremmin ja tasaisemmin ja en ole varma yhdestä äänestä että onko se hukkaportin ääni mutta jos on niin hukkis ei enää ainaskaan niin paljoa tuntunut päästävän kaasuja ohitse... hyvä näin kärry kulkee ihan ok ja vääntää tosiaan vähän paremmin ja tasaisemmin näin äkkituntumalta.
Edit:meinas unohtua... marmorilla makso 77€ mut pääasia että kulkee.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Hyvin on pelannu mut tähän vielä lisäystä... viimeks sen 2000€ rempan yhteydessä paljastu tosiaan toi äänen syypää... välijäähyssä reikä... kyl nyt kiihtyy ja kulkee taas kun ilmat pysyy ahtopuolella eikä pääse karkaamaan.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"