Moottorin käyttäytyminen
Moottorin käyttäytyminen
Päivää kaikille.
Kyselisin kokeneemmilta, että onko normaalia, kun vaihde vapaana alkaa nostaa kiekkoja tyhjäkäynniltä, tuntuu persauksessa asti, että moottori tutisee kun on hieman alettu kaasua painamaan? Kuitenkin tutina loppuu kun kierrokset nousevat reilummin? Olen alkanut tuota tutisemista havaitsemaan jo kiihdytyksessäkin.
Muutenkin alkanut tuntumaan, että koneesta on paras (taino muutenkin) puhti vähän lopussa. Aina saa vetää jalka suorana ja muutenkin vääntö on hieman ollut alamaissa. Olen kiristänyt kaasuvaijeria ja olen vaihtanut suodattimet ihan muutaman kuukauden sisällä. Niin ja juuri leiman saatua ihmettelin, että päästömittauksessa lukema on 0,47, kun raja-arvo on jotain päälle 2 (en nyt muista oliko häkä vai mikä arvo olikaan). Tuli mieleeni, että voisiko suuttimet tms. olla tukossa, ettei mene tarpeeksi soppaa koneeseen?
Aiheesta toiseen, kun kerta uuden aiheen aloitinki. Onko kuin iso remppa vaihtaa uus kytkin? Alkaa todella häiritsevästi tutista, kun lähtee liikkeelle ja jos kiihdyttää reippaammin, ottaa kytkin värinän kanssa kiinni. Epäilisin, että alkaa jokin paikka olla lopussa, kun biilillä on vuosien mittaan ajeltu talvella jäällä ketjujen kanssa, jolloin välillä on kytkinkin hieman haiskahtanut ja nyt viimosen vuoden parin sisällä on tutinaa alkanu pahasti esiintymään.
T4 -97 2,4D 196 000km
Kyselisin kokeneemmilta, että onko normaalia, kun vaihde vapaana alkaa nostaa kiekkoja tyhjäkäynniltä, tuntuu persauksessa asti, että moottori tutisee kun on hieman alettu kaasua painamaan? Kuitenkin tutina loppuu kun kierrokset nousevat reilummin? Olen alkanut tuota tutisemista havaitsemaan jo kiihdytyksessäkin.
Muutenkin alkanut tuntumaan, että koneesta on paras (taino muutenkin) puhti vähän lopussa. Aina saa vetää jalka suorana ja muutenkin vääntö on hieman ollut alamaissa. Olen kiristänyt kaasuvaijeria ja olen vaihtanut suodattimet ihan muutaman kuukauden sisällä. Niin ja juuri leiman saatua ihmettelin, että päästömittauksessa lukema on 0,47, kun raja-arvo on jotain päälle 2 (en nyt muista oliko häkä vai mikä arvo olikaan). Tuli mieleeni, että voisiko suuttimet tms. olla tukossa, ettei mene tarpeeksi soppaa koneeseen?
Aiheesta toiseen, kun kerta uuden aiheen aloitinki. Onko kuin iso remppa vaihtaa uus kytkin? Alkaa todella häiritsevästi tutista, kun lähtee liikkeelle ja jos kiihdyttää reippaammin, ottaa kytkin värinän kanssa kiinni. Epäilisin, että alkaa jokin paikka olla lopussa, kun biilillä on vuosien mittaan ajeltu talvella jäällä ketjujen kanssa, jolloin välillä on kytkinkin hieman haiskahtanut ja nyt viimosen vuoden parin sisällä on tutinaa alkanu pahasti esiintymään.
T4 -97 2,4D 196 000km
VW Transporter -97 2.4D
Omaan autoon teetin juuri kytkin remontin,työt oli noin 300 euroa(Ohje aika 5,5 h).Ja osat tilasin tuolta.
http://www.tamgears.com/
Hyvä palvelu ja nopea toimitus.
http://www.tamgears.com/
Hyvä palvelu ja nopea toimitus.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/sy ... isaeys.php
Samanlainen syöttöruuvi noissa kaikissa 1.6-1.9-2.4d, kiinni päin ruuvia, syötöt lisääntyy.
Samanlainen syöttöruuvi noissa kaikissa 1.6-1.9-2.4d, kiinni päin ruuvia, syötöt lisääntyy.
No entäs tuo koneen ylimääräinen tutina, kun kierroksia nostaa? En nyt osaa sanoa kierroslukuja, koska kojelaudassa komeilee kello (which is nice
. Mutta jos tyhjäkäynti on n. 800-900 niin veikkaisin, että tutinaa tulee n. 1000-1500 kieppeillä.
Täytyy vilasta tuota syöttöruuvia. Tuo auto nyt on muutenkin ollut aina tosi helppo katsastuksessa päästöjen osalta. Aina on mennyt enemmän kuin kirkkaasti läpi. Voisi tuolle asialle tehdä jotain, niin kulkukin helpottuu. Ketuttaa kun maantiellä tarvii kiitoradan, että pääsee mummoista ohi.

Täytyy vilasta tuota syöttöruuvia. Tuo auto nyt on muutenkin ollut aina tosi helppo katsastuksessa päästöjen osalta. Aina on mennyt enemmän kuin kirkkaasti läpi. Voisi tuolle asialle tehdä jotain, niin kulkukin helpottuu. Ketuttaa kun maantiellä tarvii kiitoradan, että pääsee mummoista ohi.
VW Transporter -97 2.4D
mulla on nyt projeketina tässä tuo syöttöjen säätäminen... meni syteen tai saveen. ostetaa uus jos menee pilalle 

vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
siinä lukkopultin etupuolella on ikään kuin klemmari, onko se sinetti vai kuuluuko se oikein olla siinä?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
jos se on jokin esto, niin syötöt on kyl tapis.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
eli tuossa kuvassa


vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
juuh. mut nyt loppuu säätövara tyhjäkäynti ruuvilta... vaikken paljoa säätänyt syöttöä.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
onko tuos sit muuta kuin korvakuulolta säätää tuo tyhjäkäynti? ja onko viel jotain vinkkejä tähän liittyen? en ole laittanut viel vermeitä pois, huomenna viel kattelen lisää ja sit testataan.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
no nih... kokemuksia.
jätin tyhjäkäyntiä aika korkealle, kun loppu säätövara ja oli vain pakko käydä kokeilemassa.
kiihtyvyys parani aika paljonkin, mutta sen verran kaamea musta savu ja kova käynti, ettei sitä noin voi jättää. mutta päättelin että tuosta kun pienennän syöttöä, niin en tiedä sitten, onko ilo ja hyöty vaivan arvoista.
ehkä kannattaa mieluummin hankkia se TDI
eli ei siitä niin kauheasti hyötyä mun mielestä ole, ainakaan noilla keinoilla ja tällä olemattomalla tietämyksellä.
jätin tyhjäkäyntiä aika korkealle, kun loppu säätövara ja oli vain pakko käydä kokeilemassa.
kiihtyvyys parani aika paljonkin, mutta sen verran kaamea musta savu ja kova käynti, ettei sitä noin voi jättää. mutta päättelin että tuosta kun pienennän syöttöä, niin en tiedä sitten, onko ilo ja hyöty vaivan arvoista.
ehkä kannattaa mieluummin hankkia se TDI

eli ei siitä niin kauheasti hyötyä mun mielestä ole, ainakaan noilla keinoilla ja tällä olemattomalla tietämyksellä.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
sit säädin liian pienelle sen syötön... en tänää jaksa kyl enää avata 

vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
mun kädet ei kyl mee sinne väliin.. mut avasimpa taas ja säädin suuremmalle niin kulku parani, mut sitä älytöntä savua ei ole, paitsi kun polkasee.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Tänään sain vihdoin viimein inspiraation ja pyöräytin syöttöä lisää. Huomattava parannus tosiaan noihin risteyksistä irtautumisiin. Vähän työntää tummaa ennenku saa varveja koneeseen reilummin, mutta saman verran tuntuu pöläyttävän nuo uudet commonrailitkin, joten kelpaa.
Tyhjäkäynti jäi vähän isolle mullakin, mutta pitänee ottaa vielä alas.. yllättävän paljon sitä joutuu pienentään ruuvaten. Syöttö oli tod.näk alkuperäisasetuksella ja semmosen 3/4 kierrosta laitoin.
Huolestutti vaan kun näyttäis että pientä öljyplänttiä alkaa taas ilmestyä alle... eikai se prk kansi taas..
Tyhjäkäynti jäi vähän isolle mullakin, mutta pitänee ottaa vielä alas.. yllättävän paljon sitä joutuu pienentään ruuvaten. Syöttö oli tod.näk alkuperäisasetuksella ja semmosen 3/4 kierrosta laitoin.
Huolestutti vaan kun näyttäis että pientä öljyplänttiä alkaa taas ilmestyä alle... eikai se prk kansi taas..

tuolla mun pumpulla saa heittää vesilintua muutenkin, mulla on edelleen se tyhjäkäyntiongelma, mistä olen tuolla mun volkkari topikis jutellut. se vain ei vaivaa näin kesällä, kun on lämmin. paitsi jos on viileempi aamu.
ai mut ehän mä ole aamulla edes hereillä.
ai mut ehän mä ole aamulla edes hereillä.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Laitetaan tähän nyt omakin...
-92 AAB:ssa oli voimattomuutta ja savumittauskin näytti jotain 0,4:ää niin ajattelin että nälkähän tässä. Ruuvi kiertyi hieman ja kokeilemaan, ei mene mihinkään eli tuli väärään suuntaan kierrettyä. Pajalle takaisin ja toiseen suuntaan kiertäen ei ruuvi mennytkään paljoa syvemmälle kun se alunperin oli. Ajossa kuitenkin tuntui pientä parannusta. Nyt ruuvi on niin sisällä kun se vaan kiertyy ja viime savut oli 0,8 tasolla eli ei vieläkään liikaa. Mustaa ei saa putkesta tulemaan millään.
Saisikohan sitä vielä jollain konstilla säädettyä lisää? Onkohan se normaalia että kaasupolkimen liikeradasta n. puolet on tyhjää?
-92 AAB:ssa oli voimattomuutta ja savumittauskin näytti jotain 0,4:ää niin ajattelin että nälkähän tässä. Ruuvi kiertyi hieman ja kokeilemaan, ei mene mihinkään eli tuli väärään suuntaan kierrettyä. Pajalle takaisin ja toiseen suuntaan kiertäen ei ruuvi mennytkään paljoa syvemmälle kun se alunperin oli. Ajossa kuitenkin tuntui pientä parannusta. Nyt ruuvi on niin sisällä kun se vaan kiertyy ja viime savut oli 0,8 tasolla eli ei vieläkään liikaa. Mustaa ei saa putkesta tulemaan millään.
Saisikohan sitä vielä jollain konstilla säädettyä lisää? Onkohan se normaalia että kaasupolkimen liikeradasta n. puolet on tyhjää?
Kyllä mulla näkyy noin 1cm ruuvia vielä vaikka puolikierrosta on ruuvattu... alun perin ruuvasin täyden kierroksen ja liikkuihan portteri kivasti jäi teininoppacorollat seisomaan valoihin mut ei perkele oo varaa enää sit ajella. Vei maantieajossa 12,5l/100km ja kaupungis 15-16l nyt on se puolikierrosta tiputettu ja kulutus 9-10l paikkeilla ja voimasavupilvikin hieman inhimillisempi... ei paljon puskurissa roikkujia näkynyt kun oli kierros ruuvattu... 

Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Lisätään tähän vielä se että kaasupolkimen liikeradan rajoittaa siellä "kaasupohjassa" asennossa pumppu eikä suinkaan se että tulee lattia vastaan. Ei mitään tietoa että paljonko niitä kierroksia ottaa kun ei ole kierroslukumittaria.as wrote:"Onkohan se normaalia että kaasupolkimen liikeradasta n. puolet on tyhjää?"
Ei ole, pitää tuo ensin säätää tai laittaa kohdalleen, jos vaikka kasattu joskus kaasuakseliin väärään asentoon?