Missä moka ahtomittarin asennuksessa?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Missä moka ahtomittarin asennuksessa?

Post by dieselpower »

Morjens kaikille!

Mikäköhän helvetti meni pieleen kun asensin kuuluisan ahtomitzun.

kun tyrkkään käyntiin härvelin niin mittari pelaa niinkuin väärään suuntaan ----miiinus puolelle... helkutti, pari punssia tehty kyllä autotallissa mutta silti ei ymmärrä?

Otinkohan perkeles sen haarotuksen väärästä kohtaa? Otin sen imusarjan ja syöttöpumpun välisestä pikkuletkusta.

ja se kuuluisa autoni oli 1.9TD-i G3 AAZ

-dieselpower-
Razur
Posts: 46
Joined: 10.9.2006 18:36
Location: Hämeenkyrö

Post by Razur »

Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa, kun haarotus otettu letkusta jossa on alipainetta eikä ahtopainetta.
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Käy heitä pikku lenkki ja katso toimiiko.

En tunne auton ominaisuuksia, mutta alipainetta voisi olla, jos pelkästään tyhjäkäynnillä auto käy :?: :!:

Vaatiiko vähän hanaa :wink:
Passat Variant TDI, AVF -01
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

kiitokset vastauksista,sitten asiaan :
eli kone on perus nuhis 1.9 td ,johon olen asentanut tdi-mallin orkkis coolerisarjan.
sinetin korkkasin pumpusta.
autolla ajettu n.192tkm.
säädin syöttöä n.1/4 lisää,mittarin hankin motonetistä autogauge tai jotain (halpa 20e)
liitoksen mittarille tein siis imusarjasta lähtevästä ohuesta letkusta , joka menee syöttöpumpun päällä olevaan ns."kellon kanteen".
putkistot on zekattu nyt kahteen kertaan että EI pitäis olla vuotojakaan.

ahtopaineisiin en ole kajonnut ollenkaan, kun haluaisin tietää ensin lähtökohdan mistä aloitan säädön,sen verran olen kurkkinut että sitä säätötankoa on ainaski pari senttiä jäljellä,ennen kuin säätövara loppuu.

siis auto toimii aivan normaalisti mittarin asennuksen jälkeenkin,kun kaasuttaa mittari vain herää eloon mutta väärään suuntaan,myös ajossa.

mitzku näyttää ihan älyttömiä 1,5-2 bar kun autolla ajaa ja asteikon miinuspuolella.

tiedän että olen ryssinyt jotain,kertokaa mitä. - dieselpower-
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Alipainetta ei dieselissä ole imusarjassa, ei ole kaasuläppääkään. Joko se mittari on susi tai sitten oot vaan ottanut väärästä letkusta ohjauksen sille mittarille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Taitaa olla ahdonmukaisen syötön ohjausletku mistä oot ottanu haaroituksen, siinä pitäs kyllä olla oikea paine, olisko mittari rikki? Ei TD:ssä kai montaakaan alipaineletkua ole?
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

just siitä haarotin, no täytyy varmaan mennä uhoo huomenna tonne motonettiin mistä ostin ton mittarin...

- dieselpower -
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

puhalla siihen :D kato mihin päin lähtee
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

ok , kokeillaan...

-dieselpower-
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

ilmeisesti nyt sitten pelaa , otin mittaripakkauksen mukana tulevasta t-haarasta pikkusen supistuksen pois , nyt tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa mittari nollassa . kun runttaa pedaalin lattiaan , niin mittari herää ja oikeaan suuntaan + 0.4 - 0.5 bar paikkeille , ahtopainetta nostin tankoa pidentämällä 5mm näin ensi alkuun,varaa näyttäis olevan viellä 12-15mm.ero oli jo nyt huomattava.

- dieselpower -
Razur
Posts: 46
Joined: 10.9.2006 18:36
Location: Hämeenkyrö

Post by Razur »

Se supistaja vallan kätevä laite, jos vaan on auki. Saattaa muuten pitää vallan epämiellyttävää pärinää se mittari.
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

ehkä mulla oli sitten tuuria,ei nimittäin ääntele, eikä viisari väpättele turhia...

- dieselpower -
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jotenkin se kuulostais ettei nyt ihan ole vieläkään kaikki kuosissa, en muista kyllä mittaria joka ei dieselissä olis pärissy. Poislukien nestevaimennetut teollisuusmallit.
Kuristin tai suodatin väliin niin tasottuu toiminta huomattavasti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
laattamaa
Posts: 9
Joined: 6.9.2009 22:06

Post by laattamaa »

ei itelläkään pärissy AG:n halvin malli ja oli n. vuoden käytössä.
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

köyhänä poikana 20 euron toimiva mitzku on iloinen yllätys...

kuin paljon toi aaz kestää paineita ilman ongelmia? voiko kaikki ottaa peliin mitä vakio föönistä lähtee?

- dieselpower -
Post Reply